Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, sağlık kuruluşlarında çalışacak personellere hasta hizmetleri konusunda bilgi ve beceriler katmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Kamu Hastaneleri Yönetim Sistemleri, Özel Hastaneler Yönetim Sistemleri, Üniversite Hastaneleri Yönetim Sistemleri , Hasta Hizmetlerinin Hastane Organizasyonundaki Yeri Özelikleri, Tanımı ve Organizasyonu, Hasta Kayıt Yetkilisi , Hasta Danışmanı, Yatan Hasta Kat Sekreteri ,Hasta Yatış Yetkilisi, Hasta Çıkış Yetkilisi, Çağrı Merkezi Yetkilisi , Santral Görevlisi, Resepsiyon Görevlisi , Tıbbi Sekreterler ve Raportör, Check-up yetkilisi, Ekip liderliği, Gece İdare Amirliği, Hasta Hizmetlerinde Operasyon Yönetimi, Hasta hizmetlerinde proje yönetimi, Hasta Hizmetleri ve İnsan Kaynaklarında Eğitim ve Gelişim, Hasta Hizmetleri ve İnsan Kaynaklarında İş Analizi, Hasta Hizmetleri ve İnsan Kaynaklarında Destek Hizmetleri ve Personel Yönetimi, Yatan Hasta Kat Sekreterliği İşleyişi ve Süreçleri, Hasta Yatış İşleyişi ve Süreçleri, Hasta Çıkış İşleyişi ve Süreçleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları |
|
1 - Bilgi |
Kuramsal - Olgusal |
2 - Beceriler |
Bilişsel - Uygulamalı |
1) Hasta Kayıt Yetkilisi , Hasta Danışmanı, Yatan Hasta Kat Sekreteri ,Hasta Yatış Yetkilisi, Hasta Çıkış Yetkilisi, Çağrı Merkezi Yetkilisi , Santral Görevlisi, Resepsiyon Görevlisi , Tıbbi Sekreterler ve Raportör, Check-up yetkilisi, Ekip liderliği, Gece İdare Amirliği, Hasta Hizmetlerinde Operasyon Yönetimi, Hasta hizmetlerinde proje yönetimi, Hasta Hizmetleri ve İnsan Kaynaklarında Eğitim ve Gelişim, Hasta Hizmetleri ve İnsan Kaynaklarında İş Analizi, Hasta Hizmetleri ve İnsan Kaynaklarında Destek Hizmetleri ve Personel Yönetimi, Yatan Hasta Kat Sekreterliği İşleyişi ve Süreçleri, Hasta Yatış İşleyişi ve Süreçleri, Hasta Çıkış İşleyişi ve Süreçleri
|
3 - Yetkinlikler |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Öğrenme Yetkinliği |
Alana Özgü Yetkinlik |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
|
|
1) |
• Dersi anahatlarıyla tartışma |
|
2) |
• Sağlık hizmetleri ve hasta hizmetlerine giriş |
|
3) |
• Hasta hizmetlerinde, hasta danışmanı |
|
4) |
• Hasta hizmetleri hasta kabul |
|
5) |
• Hasta hizmetleri hasta kabul |
|
6) |
• Hasta hizmetleri- yatan hasta kat sekreteri |
|
7) |
• Hasta hizmetleri- yatan hasta kat sekreteri |
|
8) |
• Ara sınav |
|
9) |
• Hasta hizmetleri- çağrı merkezi sekreteri |
|
10) |
• Hasta hizmetleri- laboratuvar sekreteri |
|
11) |
• Hasta hizmetleri- laboratuvar sekreteri |
|
12) |
• Hasta hizmetleri- gece amiri |
|
13) |
• Hasta hizmetleri, yatış-çıkış |
|
14) |
• Hasta hizmetleri, yatış-çıkış |
|
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. |
5 |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
5 |
1) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
5 |
2) |
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. |
5 |
2) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
5 |
3) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
5 |
4) |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. |
5 |
5) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
5 |
6) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
5 |
7) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. |
5 |
8) |
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. |
5 |
9) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
5 |
10) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
5 |
11) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
5 |