Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kaza, İhmal Ve Risk Nedir?
|
Video: http://www.haberturk.com/video/haber/izle/bp-meksika-korfezi-petrol-felaketi/151429 |
2) |
Kriz Tanımları (Siyasi, Ekonomik, Şirketsel Ve Markasal): Kriz Nedir? / Krizin 5n 1 K’sı / İtibar Yönetimi / Marka, İtibar Ve Kriz / |
Marka İtibarı: Vaka Çalışması Firestone-Explorer Krizi / Şirketler Rüya Büyüsünü Neden Yitirir?
Tüketici Markanın Yeni Sahibi Örnek Vaka: New Coke /
Video: http://www.temelaksoy.com/krize-care-inovasyondur/
|
3) |
Kriz İletişimi Nasıl Yapılmalı? (Hatalar Ve Örnek Vakalar): Neden İletişim Yapıyoruz? / Rekabette Öne Geçmek Ve Şüpheleri Gidermek /
|
Vaka Analizi: Sahte Rakı Krizi / Yükseliş ve Çöküş Neden Oluyor? / Teknolojinin Geleceği ve Moore Kanunu
Video: http://www.haberturk.com/gundem/haber/1142715-develi-restaurantta-kezzap-dehseti |
4) |
Gelecek Neden Kriz Yaratıyor? Geleceği Tahmin Etmek Neden Zordur / Stratejik Planlama Daha Yaratıcı Olabilir Mi?/ Strateji Geleceği Şekillendirmektir / Neden Bazı Tahminler Gerçekleşmez? / Şirketler Açısından Öngörülemeyen Krizler
|
Vaka Analizi Mekap, Gırgır Süpürgeleri |
5) |
Kriz Yönetimi Ve Kestirilemez İnsan Davranışları
|
Zimbardo’nun Stanford Hapishane Deneyi, Tüketici Davranışı / Farklı Tüketici Kalıpları / Hatalar / Psikolojik ve Sosyo Kültürel Etkiler / Milgram Deneyi / Kriz Yönetimi ve Pazarlama / "Markaların Kara Kitabı" |
6) |
Kriz ve Senaryolar: Krizlere Karşı Nasıl Hazırlıklı Olunur? / Krizin Kaynakları/ Kriz Türleri Nedir? / Kriz İletişimi Yönetimi / Krizin Evreleri
Krizlerden Ders Çıkarmak: Petrol Şirketleri ve 'Nijer Deltası / |
Krizlerden Ders Çıkarmak: Petrol Şirketleri ve 'Nijer Deltası |
7) |
Kriz Yönetimi İlkeleri: Başarılı Kriz Yönetimleri / Kurumsal İtibar Nedir? / Kurumsal İtibarın Yönetimi Nasıl Olmalı? / Yönetilemeyen İtibar ve Krizler İtibarı Tehdit Eder |
Vaka Analizi: Exxon Valdez kazası.
Vaka Analizi: Boeing’in Başarılı Kriz Yönetimi. |
8) |
Krizler ve Dönüşüm: Şirketlerde Yeni Yönetim Anlayışı ve Kar Tartışması / Kuşaklar ve Değişen Tüketici Tepkileri |
Yönetilemeyen Krizler (BP Meksika Örneği), Yetersiz kalan öngörüler, İnternet, Microsoft’un Öncelikleri Arasında Neden Yer Almadı? |
9) |
Kriz Yönetimi Hakkında Her Şey: Krizin Yüzde 99’u iletişim, yüzde 1’i tekniktir /Kriz Planlamanın Püf noktaları |
Riskler ve Öngörüler: Toyota, Samsung, IBM, DEC ve Apple Örnekleri |
10) |
Krizler Ve Yeni Tüketici Anlayışı |
Tüketici Dostu Şirketler ve Toyota Örneği / İsveç Saat Sanayine Japon Saldırısı / Krizlerin Fırsata Çevrilen Yüzü (Swatch’un Doğuşu), Cargill ve İtibarsızlık |
11) |
Kriz Süreci Ve Değişen Liderler Anlayışı |
Lidere itaat ve Milgram Deneyi / Motorola’nın İflası. |
12) |
Kriz Yönetimi Ve Belirsizlik |
Denetimsizlik ve İflas eden Enron Modeli, Dotcom Krizi, Sürdürülebilirlik ve Starbucks Modeli. |
13) |
Kriz Yönetimi Ve Pr Çalışmaları: Şirketler ve Yerel Hatalar / Sosyal Sorumluluk / Kurumsal İtibar. |
|
14) |
Kriz Yönetiminde Yeni Yaklaşımlar: Zihinsel modelleme yöntemleri, Kriz engelleyici yaklaşımlar, Yeni itibar yönetimleri. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Spor yöneticiliği öğrencileri alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmaktadır. |
|
2) |
Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmekte ve alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmektedir. |
|
3) |
Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmektedirler. |
|
4) |
Spor yöneticiliği öğrencileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmekte ve alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmektedirler.
|
|
5) |
Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmekte ve alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmektedirler. |
|