Müzik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MZK384 | ||||||||
Ders İsmi: | Repertuvar ve Stil Bilgisi II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SETA KÜRKÇÜOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SETA KÜRKÇÜOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dönemlere göre eserlerin tanınması, stillerinin algılanması, eserlerin doğru stilde icra edilmesi. |
Dersin İçeriği: | Dönemlere göre eserlerin tanınması, stillerinin algılanması, eserlerin doğru stilde icra edilmesi. Görsel ve işitsel kayıtların taranması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Barok Dönemi'nin temel özellikleri ve repertuar analizi | Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir. |
2) | Barok stili içinde klavye ve yaylı çalgı repertuarının incelenmesi | Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir. |
3) | Klasik Dönemi'nin temel özellikleri ve dönemin önemli bestecileri. | Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir. |
4) | Klasik stili içinde orkestra ve oda müziği repertuarının incelenmesi. | Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir. |
5) | Romantik Dönemi'nin temel özellikleri ve romantik repertuarın analizi | Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir. |
6) | Romantik stili içinde piyano ve şan repertuarının incelenmesi | Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir. |
7) | 20. yüzyıl müziğinin akımları ve önemli bestecileri. | Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir. |
8) | 20. yüzyıl repertuarının analizi, çağdaş müziğe giriş | Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir. |
9) | Popüler müzik repertuarının özellikleri ve analizi | Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir. |
10) | Popüler müzik repertuarının icra teknikleri. | Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir. |
11) | Etnik müziklerin temel özellikleri ve dünya müziği repertuarının analizi. | Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir. |
12) | Etnik müziklerin repertuarındaki çeşitlilik ve icra teknikleri. | Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir. |
13) | Öğrenci performansları ve repertuar analizleri. | Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir. |
14) | Dönem sonu değerlendirmeleri, öğrenci performansları ve genel değerlendirme. |
Ders Notları / Kitaplar: | Her hafta notlar öğrencilere temin edilecektir. |
Diğer Kaynaklar: | • Arie Antiche Band 1,2,3 / Lieder Albums (F.Schubert, R.Schumann, etc…) • Arien Albums For All Voices (Edition Peters) • Ultimate Broadway Fake Book (Hal Leonard Publishing Corporation) • Classical Music: The 50 Greatest Composers and Their 1,000 Greatest Works (Phil G. Goulding) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |||||||||
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |||||||||
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |||||||||
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |||||||||
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |||||||||
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |||||||||
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |||||||||
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |||||||||
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |||||||||
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |
2) | Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |
3) | Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |
4) | Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |
5) | Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |
6) | Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |
7) | Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |
8) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |
9) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |
10) | Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 34 |