Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
TSM'nin tarihçesi ve gelişimi üzerine genel bilgiler.
TSM'nin kültürel bağlamı ve önemi. |
|
2) |
TSM'nin tarihçesi ve gelişimi üzerine genel bilgiler.
TSM'nin kültürel bağlamı ve önemi. |
|
3) |
Temel TSM makamları ve usulleri üzerine detaylı çalışmalar.
Örnek eserlerle makam ve usul uygulamaları. |
|
4) |
Temel TSM makamları ve usulleri üzerine detaylı çalışmalar.
Örnek eserlerle makam ve usul uygulamaları. |
|
5) |
Geleneksel TSM repertuarından seçilen örnek eserlerin incelenmesi.
Melodi, ritim ve üslup analizi. |
|
6) |
Geleneksel TSM repertuarından seçilen örnek eserlerin incelenmesi.
Melodi, ritim ve üslup analizi. |
|
7) |
TSM repertuarında kullanılan üslup ve icra tekniklerinin detaylı çalışılması.
Solist ve koroların örnek performanslarının incelenmesi.
|
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
TSM'nin önde gelen bestecileri ve eserleri üzerine çalışmalar.
Örnek eserlerin analizi ve karşılaştırmalı incelemeler. |
|
10) |
TSM'nin önde gelen bestecileri ve eserleri üzerine çalışmalar.
Örnek eserlerin analizi ve karşılaştırmalı incelemeler. |
|
11) |
Türk Sanat Müziği'nin farklı türlerinin incelenmesi (gazel, şarkı, türkü vb.).
Her türün özel karakteristik özellikleri ve repertuarından örnekler. |
|
12) |
Türk Sanat Müziği'nin farklı türlerinin incelenmesi (gazel, şarkı, türkü vb.).
Her türün özel karakteristik özellikleri ve repertuarından örnekler. |
|
13) |
Öğrencilerin öğrendikleri eserleri grup veya bireysel performansları.
Performansların değerlendirilmesi ve geri bildirim.
|
|
14) |
Öğrencilerin öğrendikleri eserleri grup veya bireysel performansları.
Performansların değerlendirilmesi ve geri bildirim.
|
|
15) |
Genel Tekrar |
|
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi |
|
2) |
Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. |
|
3) |
Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması |
|
4) |
Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. |
|
5) |
Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. |
|
6) |
Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. |
|
7) |
Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
|
8) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
|
9) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
|
10) |
Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
|