Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
- Ders içeriği hakkında bilgilendirme ve genel tekrar |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV
- Tonal Deşifre I |
2) |
- Ritmik ve melodik okuma
- Çift ses solfej çalışması |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV
- Tonal Deşifre I |
3) |
- Anahtar değişimli solfej çalışması
- Ritmik okuma |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV
- Tonal Deşifre I |
4) |
- Teorik öğrenilen tüm bilgilerin tekrar edilmesi
- Müzik terimleri çalışması |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV
- Tonal Deşifre I
|
5) |
- Süslemeler üzerine pratik
- Tahta nefesli çalgıları tanıma ve transpoze
- Aralık çalışması |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV
- Tonal Deşifre I |
6) |
- Tahta nefesli çalgıların pratiği
- Koral eserler üzerinde solfej pratiği
- Ritmik okuma çalışması |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV
- Tonal Deşifre I
|
7) |
- Genel tekrar |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV
- Tonal Deşifre I
|
8) |
- Vize Sınavı |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV
- Tonal Deşifre I |
9) |
- Modern dönem ve post - modern eserler üzerinde solfej çalışması
- Partisyon üzerinde analiz çalışması
|
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV
- Tonal Deşifre I |
10) |
- Bakır nefesli çalgılar üzerinde transpoze pratiği
- Aralık çalışması
- Ritmik çalışma
- Melodik okuma |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV
- Tonal Deşifre I |
11) |
- Polyrhytm çalışması
- Ölçü değişimli Ritmik okumalar
- Ritmik dikte
- Kulak çalışması |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV
- Tonal Deşifre I |
12) |
- Dikte çalışması
- Deşifre çalışması
- Tüm tonlara transpoze pratiği
- Anahtar çalışması |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV
- Tonal Deşifre I |
13) |
- Dikte ve Solfej çalışmaları
- Polyrhytm çalışması
- German 6, İtalian 6, French 6 akorların kurulumu ve analizi |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV
- Tonal Deşifre I |
14) |
- Napoliten 6 akorunun kurulumu ve partisyon üzerinde analizi
- Parti geçişli okuma
- Sol el çalıp sağ el söyleme egzersizleri |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV
- Tonal Deşifre I
|
15) |
- Genel Tekrar |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Kitabı IV
- Tonal Deşifre I
|
16) |
- Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi |
|
2) |
Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. |
|
3) |
Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması |
|
4) |
Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. |
|
5) |
Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. |
|
6) |
Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. |
|
7) |
Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
|
8) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
|
9) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
|
10) |
Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
|