MSC163 Ney Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MSC163
Ders İsmi: Ney I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 2 1 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ERHAN ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere ney enstrümanında temel teknikleri öğretmeyi, enstrümanın doğrututuluşundan temel notaların çalınmasına kadar olan becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, öğrencilerin temel makamları tanımalarını ve basit melodi çalmalarını sağlamak hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Ney Enstrümanının Tanıtımı
Teknikler ve Notalar
Makamlar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Temel müzik teorisini öğrenmek ve solfej yapmak.
2) Türk Müziği sistemini ve Batı Müziği sistemini karşılaştırma
3) Batı Müziği Teorisi dersi ve tüm bilginin kullanılması.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Ney Enstrümanının Tanıtımı
2) Teknikler ve Notalar
3) Makamlar
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ney'e Giriş ve Temel Bilgiler Ders notları öğrencilere haftalık olarak sağlanacaktır.
2) Ney'e Giriş ve Temel Bilgiler Ders notları öğrencilere haftalık olarak sağlanacaktır.
3) Ney ile Temel Notaların Çalınması Ders notları öğrencilere haftalık olarak sağlanacaktır.
4) Ney ile Temel Notaların Çalınması Ders notları öğrencilere haftalık olarak sağlanacaktır.
5) İki Zemin Makamların Çalışılması Ders notları öğrencilere haftalık olarak sağlanacaktır.
6) İki Zemin Makamların Çalışılması Ders notları öğrencilere haftalık olarak sağlanacaktır.
7) İki Yavaş Makamların Çalışılması Ders notları öğrencilere haftalık olarak sağlanacaktır.
8) Nihavend ve Rast Makamları Ders notları öğrencilere haftalık olarak sağlanacaktır.
9) İki Hızlı Makamların Çalışılması Ders notları öğrencilere haftalık olarak sağlanacaktır.
10) Hüzzam ve Nihavend Makamları Ders notları öğrencilere haftalık olarak sağlanacaktır.
11) İki Düşük Makamların Çalışılması Ders notları öğrencilere haftalık olarak sağlanacaktır.
12) Segah ve Zirgüle Makamları Ders notları öğrencilere haftalık olarak sağlanacaktır.
13) Seçilen Makamların Repertuar Çalışmaları Ders notları öğrencilere haftalık olarak sağlanacaktır.
14) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır.
Diğer Kaynaklar: Kırzıoğlu, M. F. (2006). "Türk Ney Taksimleri."
Dede, K. (1990). "Ney Metodu ve Repertuar."

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

1

2

3

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 5
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 1 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 18