Müzik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MSC165 | ||||||||
Ders İsmi: | Tanbur I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ERHAN ÖZDEMİR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi GÖKNİL BISAK ÖZDEMİR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere Tanbur enstrümanının temel yapısını ve çalım tekniklerini öğreterek, temel müzikal bilgileri kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Tanburun tanıtımı, enstrümanın yapısı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Enstrumanın tarihi | Çalgı, Çalgı Metodu |
2) | Nota yazı sisteminin tarihi, solfej, notasyon | Çalgı, Çalgı Metodu |
3) | Çalgının tutuluşu | Çalgı, Çalgı Metodu |
4) | Çalma teknikleri | Çalgı, Çalgı Metodu |
5) | Çalgı için bazı çalışmalar | Çalgı, Çalgı Metodu |
6) | Çalgı için bazı çalışmalar | Çalgı, Çalgı Metodu |
7) | Genel Tekrar | Çalgı, Çalgı Metodu |
8) | ARA SINAV | |
9) | Çalgı için bazı çalışmalar | Çalgı, Çalgı Metodu |
10) | Çalgı için bazı çalışmalar | Çalgı, Çalgı Metodu |
11) | Çalgı için bazı çalışmalar | Çalgı, Çalgı Metodu |
12) | Çalgı için bazı çalışmalar | Çalgı, Çalgı Metodu |
13) | Türk Müziğinde ana perdelerin isimleri ve aralıklar. | Çalgı, Çalgı Metodu |
14) | Türk Müziğinde ana perdelerin isimleri ve aralıklar. | Çalgı, Çalgı Metodu |
15) | Genel Tekrar | Çalgı, Çalgı Metodu |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Emin Akan - Tanbur Metodu Makamlar ve Usulleri - Süleyman Erguner "Geleneksel Türk Müziği Nazariyatı ve Usulleri" - Rauf Yekta Geleneksel Türk Müziği tanbur eserleri ve makamlarının kayıtları |
Diğer Kaynaklar: | Emin Akan - Tanbur Metodu Makamlar ve Usulleri - Süleyman Erguner "Geleneksel Türk Müziği Nazariyatı ve Usulleri" - Rauf Yekta Geleneksel Türk Müziği tanbur eserleri ve makamlarının kayıtları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |||||||||
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |||||||||
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |||||||||
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |||||||||
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |||||||||
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |||||||||
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |||||||||
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |||||||||
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |||||||||
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | 1 |
2) | Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |
3) | Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |
4) | Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | 5 |
5) | Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |
6) | Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |
7) | Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |
8) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |
9) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |
10) | Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 34 |