MSM402 TSM Ses Eğitimi IVİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MSM402
Ders İsmi: TSM Ses Eğitimi IV
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 2 1 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ÇETİN KÖRÜKÇÜOĞLU
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere Türk Sanat Müziği repertuarında kullanılan ses eğitimi tekniklerini
öğreterek, düzeyde TSM ses repertuarını icra edebilme becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği: Solfej bilgisini ve nota okuma yeteneğini geliştirme.
Türk Sanat Müziği makamlarını anlama ve kullanma becerisi.
TSM repertuarında kullanılan makam ve usullerde sözleri doğru bir şekilde ifade etme.
Vokal teknikleri üzerine pratik yapma.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Solfej bilgisini ve nota okuma yeteneğini geliştirme.
2) Türk Sanat Müziği makamlarını anlama ve kullanma becerisi.
3) TSM repertuarında kullanılan makam ve usullerde sözleri doğru bir şekilde ifade etme.
4) Vokal teknikleri üzerine pratik yapma.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İleri solfej çalışmaları ve makam yapısı analizi. Ders saatinde ders notları öğrenciye temin edilecektir.
2) Vokal tekniğin geliştirilmesi ve şarkıların analizi. Ders saatinde ders notları öğrenciye temin edilecektir.
3) Geniş vokal aralıklarının çalışılması ve birinci eserin performansı. Ders saatinde ders notları öğrenciye temin edilecektir.
4) Repertuarın analizi ve ikinci eserin performansı. Ders saatinde ders notları öğrenciye temin edilecektir.
5) Makam değişiklikleri ve karmaşık melodi yapılarının çalışılması Ders saatinde ders notları öğrenciye temin edilecektir.
6) Üçüncü eserin analizi ve vokal performans egzersizleri Ders saatinde ders notları öğrenciye temin edilecektir.
7) Vokal stilizasyon teknikleri ve dördüncü eserin analizi. Ders saatinde ders notları öğrenciye temin edilecektir.
8) İleri düzey solfej egzersizleri ve beşinci eserin performansı Ders saatinde ders notları öğrenciye temin edilecektir.
9) Vokal renk paletinin genişletilmesi ve altıncı eserin analizi. Ders saatinde ders notları öğrenciye temin edilecektir.
10) Duygu ifadesi ve yedinci eserin performansı. Ders saatinde ders notları öğrenciye temin edilecektir.
11) Vokal dönemsel eserlerin analizi ve performans pratiği. Ders saatinde ders notları öğrenciye temin edilecektir.
12) Öğrenci performansları ve vokal tekniğin değerlendirilmesi. Ders saatinde ders notları öğrenciye temin edilecektir.
13) Değerlendirmeler, öğrenci performansları Ders saatinde ders notları öğrenciye temin edilecektir.
14) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ses Eğitiminde Metot ve Uygulama - Ayşe Meral Töreyin
Türk Müziği Nazariyat ve Solfej Eğitimi - Hülya Uzun
Diğer Kaynaklar: Ses Eğitiminde Metot ve Uygulama - Ayşe Meral Töreyin
Türk Müziği Nazariyat ve Solfej Eğitimi - Hülya Uzun

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 5
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 1 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 18