MSC446 Viyolonsel VIIIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzikoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MSC446
Ders İsmi: Viyolonsel VIII
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 2 1 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BİKE ÖNER
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. BİKE ÖNER
Öğr.Gör. ÖYKÜ KOÇOĞLU ERDEM
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu programla öğrencinin;
1. Çello eğitiminin temel becerilerini edinmesi,
2. Çello ile ilgili teknik terminolojiyi doğru ve yerinde kullanması,
3. Çello eğitimi sürecinde karşılaşılabilecek temel veya orta düzey seslendirme tekniklerini kavraması ve uygulaması,
4. Temel nüans terimlerini kavraması ve uygulaması,
5. Farklı ölçü biçimlerini kavraması ve kullanması,
6. Temel artikülasyon ve süsleme terimlerini kavraması ve kullanması,
7. Eserleri müzikal duyarlılıkla seslendirmesi,
8. Bireysel çalışmalarında sorumluluk bilinci geliştirmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği: Çello Dersi Öğretim Programı’yla öğrencilere kazandırılması hedeflenen beceriler
1. Doğru duruş ve oturuş
2. Pizzicato tekniği ile parmak kullanımı
3. Sol el parmak kullanımı
4. Yay kullanımı
5. Eş güdümlü çalma
6. Sol ve Re Majör gamları seslendirme
7. Deşifre becerisi
8. Sol ve Re Majör tonlarında etüt
9. Tonalite tanıma
10. Sol ve Re Majör tonlarında icra ve yorumlama
11. Analitik düşünme, transpoze yapabilme
12. Do Majör tonunda eser ve etüt
13. İletişim
14. İş birliği
15. Bilgi iletişim teknolojilerini kullanma
16. Türkçeyi doğru, etkili ve güzel kullanma
17. Problem çözme
18. Bireysel çalışma

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) 1. Doğru duruş ve oturuş 2. Pizzicato tekniği ile parmak kullanımı 3. Sol el parmak kullanımı 4. Yay kullanımı
2) 5. Eş güdümlü çalma 6. Sol ve Re Majör gamları seslendirme 7. Deşifre becerisi 8. Sol ve Re Majör tonlarında etüt
3) 9. Tonalite tanıma 10. Sol ve Re Majör tonlarında icra ve yorumlama 11. Analitik düşünme, transpoze yapabilme 12. Do Majör tonunda eser ve etüt 13. İletişim
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1- Büyük eser seslendirebilme 2- İleri pozisyonlara hakim olabilme 3- Doğru entonasyon kullanımı 4- Yay kullanımı becerisi 5- Hız kazanabilme 6- Eşlik ile çalabilme 7- Pus kullanabilme 8- Vibrato çalabilme
2) 1- Gam çalışmaları. 2- Üç bağlı arpej çalışmaları 3- Bach Cello Suite 1, Menuet 1 ve 2 bölüm deşifresi 4- Dotzauer Etüt çalışması
3) 1-Pozisyon kullanımı 2- Açık pozisyon kullanımı 3- Pozisyonlarda entonasyon 4- Eser seslendirmesi
4) 1- Gamlarda aralık çalışmaları 2- Eser ve etüt çalışmalarında entonasyon doğruluğu 3- Eser ve etüt çalışmalarında metronom kullanımı
5) 1- Bach Suite 1, Minuet 1 ve 2 Bölüm deşifresi 2- Eser çalışması 3- Etüt hızlanması
6) 1- Çalışılan eseri piyano eşlik ile seslendirme 2- Piyano eşlik ile entonasyon çalışması 3- Beethoven Scherzo (2nd movt from Sonata in A, Op. 69)
7) 1- Bach Suite 1, Minuet 1 ve 2. bölüm çalışması 3- Arpej çalışmalarında aralık kullanımı 4- Gamlarda çift ses çalışmaları 5- Dotzauer Etüt çalışması 6- Beethoven Scherzo (2nd movt from Sonata in A, Op. 69)
8) Ara Sınav
9) 1- Çalıştığı eserde entonasyon çalışması yapar. 2- Vibrato kullanır. 3- Metromon ile hızlanma
10) 1- Dotzauer Etüt çalışması 2- Pozisyon geçişlerini doğru entonasyon ile sağlar
11) 1- Çift ses ve dominant 7'li aralık egzersizler 2- Vibrato kullanımını geliştirmek için farklı ritmik egzersizler 3- Pozisyon geçişi için etüt çalışmaları 4- Pus pozisyonunda egzersizler
12) 1- Bach Suite, Dotzauer ve Popper etüt çalışmalarını sürdürür. 2- Beethoven Scherzo (2nd movt from Sonata in A, Op. 69)
13) Metronom kullanımı ile çalıştığı egzersizleri hızlandırma çalışmaları.
14) 1- Eser ve etüt çalışması
15) Genel Tekrar
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Finale Syllabus 2023
How to write finale
Finale user manual
Diğer Kaynaklar: Finale Syllabus 2023
How to write finale
Finale user manual

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 1 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 18