Tiyatro | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | TİY173 | ||||||||
Ders İsmi: | Oyunculuk I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. MURAT KARASU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ERKAN UYANIKSOY Öğr.Gör. KORHAN KARABAL Öğr.Gör. MİNE ÇERÇİ Öğr.Gör. MURAT KARASU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | *Oyuncu adaylarında “oynama” bilgisinin açığa çıkarmak *Akıl-yürek-beden üçgeninin oynama eylemi içinde senkronizasyonunu sağlamak *Oyuncu adayının kendi malzemesiyle oynanacak “rol” arasında ilişki ve ilinti kurmasının yol ve yordamlarını bulmasına yardımcı olmak. |
Dersin İçeriği: | Temel Oyunculuk Eğitiminin “Başlangıç” derslerinden biridir. Seçilecek antik ve klasik döneme ait tiradlar aracılığıyla oyuncu adaylarının ,entelektüel alt yapısı hazırlanır . |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | öğrencilerle tanışma. | |
1) | -ısınma çalışmaları -koroda duygu çalışması | Tragedyalar |
2) | ısınma egzersizleri çalışılacak metin üzerine konuşma | verili metnin okunması. |
3) | *ısınma egzersizleri *oyuncu dramaturjisi çalışması | verili metnin okunması. |
4) | *ısınma egzersizleri *oyuncu dramaturjisi çalışması | metin çalışması |
5) | *ısınma çalışması *ezberlenen metinde vurgu, tonlama çalışması | metin çalışması |
6) | *ısınma çalışması *ezberlenen metinde sahne üstüne geçme egzersizleri | metin çalışması |
7) | -ısınma çalışması -tirad çalışması | tirad çalışması |
8) | -ısınma egzersizleri -koro çalışması | Antik Yunan Tragedyaları |
9) | -ısınma egzersizleri -koro çalışması | Antik Yunan tragedyaları |
10) | -ısınma çalışması -koroda duygu çalışması | Tragedyalar |
11) | -ısınma çalışmaları -koroda vurgu, tonlama çalışmaları | Tragedyalar |
12) | -ısınma çalışmaları -koro çalışması | Antik Yunan'da koro |
13) | Genel tekrar | Tüm konular |
14) | Komisyon Sınavı Hazırlıkları | Tüm konular. |
Ders Notları / Kitaplar: | JOHN BERGER- Görme Biçimleri ERNST FISCHER- Sanatın Gerekliliği AZRA ERHAT - Mitoloji Sözlüğü ERNST GOMBRICH- Sanatın Öyküsü KONSTANTİN STANİSLAVSKİ- Bir Aktör Hazırlanıyor |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Sanat akımları kavranır. | |||||||||||||
2) Oyunculuk biçemleri ve etkin biçimde rol yaratabilmek | |||||||||||||
3) Tiyatro uygulamaları konusunda pratik deneyim kazanma | |||||||||||||
4) Gerçekçilik, Doğalcılık akımlarının tiyatroya olan etkileri aktarılır. | |||||||||||||
5) Oyunculuk biçemleri ile ilgili temel bilgi ve becerilerine sahip olmak | |||||||||||||
6) Profesyonel süreçte oyun sahneleme deneyiminin edinilmesi | |||||||||||||
7) Avant-Garde: Gerçeküstücülük, Dışavurumculuk, Dadaizm, Fütürizm, Kübizm akımlarının tiyatroyla ilişkileri yorumlanır. | |||||||||||||
8) Siyasal Amaçlı Tiyatro içinde Politik Tiyatro, Belgesel Tiyatro ve Eğik-Diyalektik Tiyatro öğretilir. | |||||||||||||
9) Varoluşçu ve Absürd Tiyatro incelenir. | |||||||||||||
10) Çağdaş Oyunculuk Biçemlerini Yaratan Tiyatro İnsanlarını Tanımak | |||||||||||||
11) Yeni yaratım olanaklarını keşfetmek | |||||||||||||
12) Öğrencileri farklı oyunculuk biçemleriyle tanıştırmak | |||||||||||||
13) Rejisörlük bilgisi edinilir | |||||||||||||
14) Disiplinler arası etkileşim içinde tiyatro sanatı icra edilir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sanat akımları kavranır. | |
2) | Oyunculuk biçemleri ve etkin biçimde rol yaratabilmek | |
3) | Tiyatro uygulamaları konusunda pratik deneyim kazanma | |
4) | Gerçekçilik, Doğalcılık akımlarının tiyatroya olan etkileri aktarılır. | |
5) | Oyunculuk biçemleri ile ilgili temel bilgi ve becerilerine sahip olmak | |
6) | Profesyonel süreçte oyun sahneleme deneyiminin edinilmesi | |
7) | Avant-Garde: Gerçeküstücülük, Dışavurumculuk, Dadaizm, Fütürizm, Kübizm akımlarının tiyatroyla ilişkileri yorumlanır. | |
8) | Siyasal Amaçlı Tiyatro içinde Politik Tiyatro, Belgesel Tiyatro ve Eğik-Diyalektik Tiyatro öğretilir. | |
9) | Varoluşçu ve Absürd Tiyatro incelenir. | |
10) | Çağdaş Oyunculuk Biçemlerini Yaratan Tiyatro İnsanlarını Tanımak | |
11) | Yeni yaratım olanaklarını keşfetmek | |
12) | Öğrencileri farklı oyunculuk biçemleriyle tanıştırmak | |
13) | Rejisörlük bilgisi edinilir | |
14) | Disiplinler arası etkileşim içinde tiyatro sanatı icra edilir |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |