TİY295 Solfej IIIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar TiyatroÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tiyatro
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TİY295
Ders İsmi: Solfej III
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 0 1 1
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. NİHAN ŞENTÜRK
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. BURAK UZUNER
Dr.Öğr.Üyesi FAZIL CEM KÜÇÜMEN
Doç. Dr. NACİ MADANOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dört sesli(yedili) akorları duyar ve ayırt edebilir
1. Çizgi Do anahtarında ritmik okuyabilir
Süsleme nedir bilir ve uygulayabilir
Modülasyon kavramını öğrenir ve eser içinde modülasyon geçişlerini duyar.
İki sesli dikte yazabilir
Bir diyezli, bir bemollü iki diyezli, iki bemollü, üç diyezli ve üç bemollü parçaları okuma ve
yazma becerisi kazanır
Kadans çeşitlerini tanır ve eser içinde yer alan kadansları tanımlar.
Dersin İçeriği:

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) · İki Diyez/Bemollü Majör ve Minör Tonlar · Üç Sesli Eksilmiş ve Artmış Akoru Teorik anlatım, tartışma
2) · Üç Diyezli Majör Ton · Dört Sesli(yedili) Akorlar Teorik anlatım ,uygulama, bireysel çalışma
3) · Üç Diyezli Majör ve Minör ton · Do Anahtarı Giriş Teorik anlatım ,uygulama, bireysel çalışma
4) · Üç Diyezli Majör ve Minör ton · İki Sesli Dikte Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma
5) · Üç Diyezli Majör ve Minör ton · İki Sesli Dikte · Çift Üçleme Ve Altılama Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma
6) · Çift Üçleme Ve Altılama · İki Sesli Yazma Uygulama, bireysel çalışma
7) · Üç Bemollü Major Ton · Dört Sesli akorlar Uygulama, bireysel çalışma
8) · Üç Bemollü Minör Ton Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma
9) · Üç Bemollü Major ve Minör Ton · Kadanslar Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma
10) · Üç Bemollü Major ve Minör Ton · Modülasyon Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma
11) · Modülasyon · Müzikte Süslemeler Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma
12) · İşitme, okuma ve yazma çalışmaları Uygulama, bireysel çalışma
13) · İşitme, okuma ve yazma çalışmaları Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma
14) · Genel tekrar Uygulama, bireysel çalışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Sanat akımları kavranır.
2) Oyunculuk biçemleri ve etkin biçimde rol yaratabilmek
3) Tiyatro uygulamaları konusunda pratik deneyim kazanma
4) Gerçekçilik, Doğalcılık akımlarının tiyatroya olan etkileri aktarılır.
5) Oyunculuk biçemleri ile ilgili temel bilgi ve becerilerine sahip olmak
6) Profesyonel süreçte oyun sahneleme deneyiminin edinilmesi
7) Avant-Garde: Gerçeküstücülük, Dışavurumculuk, Dadaizm, Fütürizm, Kübizm akımlarının tiyatroyla ilişkileri yorumlanır.
8) Siyasal Amaçlı Tiyatro içinde Politik Tiyatro, Belgesel Tiyatro ve Eğik-Diyalektik Tiyatro öğretilir.
9) Varoluşçu ve Absürd Tiyatro incelenir.
10) Çağdaş Oyunculuk Biçemlerini Yaratan Tiyatro İnsanlarını Tanımak
11) Yeni yaratım olanaklarını keşfetmek
12) Öğrencileri farklı oyunculuk biçemleriyle tanıştırmak
13) Rejisörlük bilgisi edinilir
14) Disiplinler arası etkileşim içinde tiyatro sanatı icra edilir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sanat akımları kavranır.
2) Oyunculuk biçemleri ve etkin biçimde rol yaratabilmek
3) Tiyatro uygulamaları konusunda pratik deneyim kazanma
4) Gerçekçilik, Doğalcılık akımlarının tiyatroya olan etkileri aktarılır.
5) Oyunculuk biçemleri ile ilgili temel bilgi ve becerilerine sahip olmak
6) Profesyonel süreçte oyun sahneleme deneyiminin edinilmesi
7) Avant-Garde: Gerçeküstücülük, Dışavurumculuk, Dadaizm, Fütürizm, Kübizm akımlarının tiyatroyla ilişkileri yorumlanır.
8) Siyasal Amaçlı Tiyatro içinde Politik Tiyatro, Belgesel Tiyatro ve Eğik-Diyalektik Tiyatro öğretilir.
9) Varoluşçu ve Absürd Tiyatro incelenir.
10) Çağdaş Oyunculuk Biçemlerini Yaratan Tiyatro İnsanlarını Tanımak
11) Yeni yaratım olanaklarını keşfetmek
12) Öğrencileri farklı oyunculuk biçemleriyle tanıştırmak
13) Rejisörlük bilgisi edinilir
14) Disiplinler arası etkileşim içinde tiyatro sanatı icra edilir

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %