Tiyatro | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | TİY295 | ||||||||
Ders İsmi: | Solfej III | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. NİHAN ŞENTÜRK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. BURAK UZUNER Dr.Öğr.Üyesi FAZIL CEM KÜÇÜMEN Doç. Dr. NACİ MADANOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dört sesli(yedili) akorları duyar ve ayırt edebilir 1. Çizgi Do anahtarında ritmik okuyabilir Süsleme nedir bilir ve uygulayabilir Modülasyon kavramını öğrenir ve eser içinde modülasyon geçişlerini duyar. İki sesli dikte yazabilir Bir diyezli, bir bemollü iki diyezli, iki bemollü, üç diyezli ve üç bemollü parçaları okuma ve yazma becerisi kazanır Kadans çeşitlerini tanır ve eser içinde yer alan kadansları tanımlar. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | · İki Diyez/Bemollü Majör ve Minör Tonlar · Üç Sesli Eksilmiş ve Artmış Akoru | Teorik anlatım, tartışma |
2) | · Üç Diyezli Majör Ton · Dört Sesli(yedili) Akorlar | Teorik anlatım ,uygulama, bireysel çalışma |
3) | · Üç Diyezli Majör ve Minör ton · Do Anahtarı Giriş | Teorik anlatım ,uygulama, bireysel çalışma |
4) | · Üç Diyezli Majör ve Minör ton · İki Sesli Dikte | Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
5) | · Üç Diyezli Majör ve Minör ton · İki Sesli Dikte · Çift Üçleme Ve Altılama | Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
6) | · Çift Üçleme Ve Altılama · İki Sesli Yazma | Uygulama, bireysel çalışma |
7) | · Üç Bemollü Major Ton · Dört Sesli akorlar | Uygulama, bireysel çalışma |
8) | · Üç Bemollü Minör Ton | Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
9) | · Üç Bemollü Major ve Minör Ton · Kadanslar | Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
10) | · Üç Bemollü Major ve Minör Ton · Modülasyon | Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
11) | · Modülasyon · Müzikte Süslemeler | Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
12) | · İşitme, okuma ve yazma çalışmaları | Uygulama, bireysel çalışma |
13) | · İşitme, okuma ve yazma çalışmaları | Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
14) | · Genel tekrar | Uygulama, bireysel çalışma |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Sanat akımları kavranır. | |||||||||||||
2) Oyunculuk biçemleri ve etkin biçimde rol yaratabilmek | |||||||||||||
3) Tiyatro uygulamaları konusunda pratik deneyim kazanma | |||||||||||||
4) Gerçekçilik, Doğalcılık akımlarının tiyatroya olan etkileri aktarılır. | |||||||||||||
5) Oyunculuk biçemleri ile ilgili temel bilgi ve becerilerine sahip olmak | |||||||||||||
6) Profesyonel süreçte oyun sahneleme deneyiminin edinilmesi | |||||||||||||
7) Avant-Garde: Gerçeküstücülük, Dışavurumculuk, Dadaizm, Fütürizm, Kübizm akımlarının tiyatroyla ilişkileri yorumlanır. | |||||||||||||
8) Siyasal Amaçlı Tiyatro içinde Politik Tiyatro, Belgesel Tiyatro ve Eğik-Diyalektik Tiyatro öğretilir. | |||||||||||||
9) Varoluşçu ve Absürd Tiyatro incelenir. | |||||||||||||
10) Çağdaş Oyunculuk Biçemlerini Yaratan Tiyatro İnsanlarını Tanımak | |||||||||||||
11) Yeni yaratım olanaklarını keşfetmek | |||||||||||||
12) Öğrencileri farklı oyunculuk biçemleriyle tanıştırmak | |||||||||||||
13) Rejisörlük bilgisi edinilir | |||||||||||||
14) Disiplinler arası etkileşim içinde tiyatro sanatı icra edilir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sanat akımları kavranır. | |
2) | Oyunculuk biçemleri ve etkin biçimde rol yaratabilmek | |
3) | Tiyatro uygulamaları konusunda pratik deneyim kazanma | |
4) | Gerçekçilik, Doğalcılık akımlarının tiyatroya olan etkileri aktarılır. | |
5) | Oyunculuk biçemleri ile ilgili temel bilgi ve becerilerine sahip olmak | |
6) | Profesyonel süreçte oyun sahneleme deneyiminin edinilmesi | |
7) | Avant-Garde: Gerçeküstücülük, Dışavurumculuk, Dadaizm, Fütürizm, Kübizm akımlarının tiyatroyla ilişkileri yorumlanır. | |
8) | Siyasal Amaçlı Tiyatro içinde Politik Tiyatro, Belgesel Tiyatro ve Eğik-Diyalektik Tiyatro öğretilir. | |
9) | Varoluşçu ve Absürd Tiyatro incelenir. | |
10) | Çağdaş Oyunculuk Biçemlerini Yaratan Tiyatro İnsanlarını Tanımak | |
11) | Yeni yaratım olanaklarını keşfetmek | |
12) | Öğrencileri farklı oyunculuk biçemleriyle tanıştırmak | |
13) | Rejisörlük bilgisi edinilir | |
14) | Disiplinler arası etkileşim içinde tiyatro sanatı icra edilir |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |