Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İki diyezli majör ve minör ton |
Anlatım, tartışma, uygulama |
2) |
• Ritmik okuma
• İki diyezli majör ve minör ton |
Anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
3) |
• Öğrenilen konuların tekrarı |
Anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
4) |
• Dikte
• Deşifre
|
Anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
5) |
• İki bemollü majör ton |
Teorik anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
6) |
• İki bemollü majör ton |
Uygulama, bireysel çalışma |
7) |
• Üç sesli eksilmiş ve artmış beşli akorlarının öğretimi |
Teorik Anlatım,Uygulama, bireysel çalışma |
8) |
• Üç sesli eksilmiş ve artmış beşli akorlarının duyumu |
Anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
9) |
• İki bemollü minör tonda okuma çalışması |
Anlatım, uygulama, bireysel çalışma,tartışma |
10) |
• İki bemollü minör tonda okuma çalışması |
Anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
11) |
• İki bemollü minör tonda deşifre |
Anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
12) |
• Öğrenilen konularda ritmik okuma çalışması
• 3'erli ölçü biçiminde ritmik okuma çalışması |
Uygulama, bireysel çalışma |
13) |
• Öğrenilen tonlarda deşifre
• Öğrenilen tonlarda dikte
|
Anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
14) |
• Öğrenilen konuların genel tekrarı |
Anlatım, uygulama, bireysel çalışma |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sanat akımları kavranır. |
|
2) |
Oyunculuk biçemleri ve etkin biçimde rol yaratabilmek |
|
3) |
Tiyatro uygulamaları konusunda pratik deneyim kazanma |
|
4) |
Gerçekçilik, Doğalcılık akımlarının tiyatroya olan etkileri aktarılır. |
|
5) |
Oyunculuk biçemleri ile ilgili temel bilgi ve becerilerine sahip olmak |
|
6) |
Profesyonel süreçte oyun sahneleme deneyiminin edinilmesi |
|
7) |
Avant-Garde: Gerçeküstücülük, Dışavurumculuk, Dadaizm, Fütürizm, Kübizm akımlarının tiyatroyla ilişkileri yorumlanır. |
|
8) |
Siyasal Amaçlı Tiyatro içinde Politik Tiyatro, Belgesel Tiyatro ve Eğik-Diyalektik Tiyatro öğretilir. |
|
9) |
Varoluşçu ve Absürd Tiyatro incelenir. |
|
10) |
Çağdaş Oyunculuk Biçemlerini Yaratan Tiyatro İnsanlarını Tanımak |
|
11) |
Yeni yaratım olanaklarını keşfetmek |
|
12) |
Öğrencileri farklı oyunculuk biçemleriyle tanıştırmak |
|
13) |
Rejisörlük bilgisi edinilir |
|
14) |
Disiplinler arası etkileşim içinde tiyatro sanatı icra edilir |
|