BIS507 Mobil Programlama ve Uygulamalarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Bilişim Sistemleri (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilişim Sistemleri (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BIS507
Ders İsmi: Mobil Programlama ve Uygulamaları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 10
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi NURŞEN TOPÇUBAŞI
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi NURŞEN TOPÇUBAŞI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kotlin programlama dili yapısını ve program geliştirme ortamını öğrenmek. Kotlin dilinde kullanılan yapısal özellikleri ve programlarda kullanımını öğrenmek. Döngü ve kontrol yapılarını öğrenmek. Hazır fonksiyonları program içinde kullanmayı öğrenmek. Fonksiyon kavramını ve kendi fonksiyonlarını kullanarak program yazmayı öğrenmek. Nesneleri öğrenmek. Dosyalamada kullanılan fonksiyonları öğrenmek. Mobil ortamı tanımak. Kotlin dilinde mobil programı yazabilmek.
Dersin İçeriği: Temel Türler, Sayılar, Sabitler, İşlemler, Kayan Noktalı Sayıların Karşılaştırılması,
Karakterler, Boole, Diziler, Stringler, Paketler, Kontrol Akışı, Dönüşler ve atlamalar, Sınıflar ve Kalıtım, Özellikler ve Dosyalar, Arayüzler, Veri Sınıfları, Yuvalanmış Sınıflar, Enum Sınıfları, Nesneler, Fonksiyonlar, Lambda, kotlin kullanarak Android studio ile basit proje tasarımı.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Mobil programlama dillerini tanımak.
2) Mobil cihaz donanım ortamını anlamak.
3) Mobil cihazlar üzerinde çalışacak uygulama geliştirmeyi öğrenmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Mobil cihaz programlamada kullanılan ara yüzleri tanımak ve kullanımını öğrenmek
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Mobil cihazlar üzerinde veri depolayabilen uygulamalar geliştirmek
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel Türler, Sayılar, Sabitler, İşlemler, Kayan Noktalı Sayıların Karşılaştırılması
2) Karakterler, Boole, Stringler
3) Diziler, Paketler
4) Kontrol Akışı, Dönüşler ve atlamalar
5) Sınıflar ve Kalıtım
6) Özellikler ve Dosyalar
7) Arayüzler
8) Ara sınav
9) Veri Sınıfları, Yuvalanmış Sınıflar, Enum Sınıfları
10) Nesneler
11) Fonksiyonlar, Lambda
12) Kotlin Kullanarak Android Studio ile Basit Proje Tasarımı
13) Veri Giriş Çıkışı ve Resim Kullanımı
14) Genel Konu Tekrarı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: KOTLİN, Mehmet Ali Sıcak, Level Kitap
Diğer Kaynaklar: Programming Kotlin, Stephen Samuel, Stefan Bocutiu, January 2017
Reactive Programming in Kotlin, Rivu Chakraborty, December 2017

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veri ve veri tabanı yönetim sistemleri gibi konularında bilgi ve becerilere sahip olma.
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme.
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma.
4) Bilişim projelerinde yürütücü ya da katılımcı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluklar alabilme.
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veri ve veri tabanı yönetim sistemleri gibi konularında bilgi ve becerilere sahip olma.
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme.
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma.
4) Bilişim projelerinde yürütücü ya da katılımcı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluklar alabilme.
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Kurul-Committee 42 % 0
Ödev 6 % 10
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Uygulama 4 4
Proje 2 4
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 49