Müzik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MSC458 | ||||||||
Ders İsmi: | Toplum ve Kültür | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ALPASLAN GÜL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi İLKER ÇAYLA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere sosyoloji alanındaki temel yaklaşımların, yöntemlerin, kavramların, toplumsal örgüt ve süreçlerin açıklanmasını amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Toplumsal eşitsizlik, ırksal ve dinsel ilişkiler, toplumsal cinsiyet (ayrımcılığı) ve cinsel farklılıklar, toplumsal yapıda bu kavramlara dayalı olarak yaratılan dikey ve hiyerarşik sınıflar ve toplumsal gruplar, tarihsel bir bakışla ele alınır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel bir giriş | |
2) | Sosyolojinin ortaya çıkışı ve gelişmesi, kurucu sosyologlar | Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016. |
3) | Sosyolojinin ortaya çıkışı ve gelişmesi, kurucu sosyologlar | Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016. |
4) | Sosyolojik kuramlar ve bakış açıları | Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016. |
5) | Sosyolojik kuramlar ve bakış açıları | Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016. |
6) | Sağlık, hastalık ve engellilik | Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016. |
7) | Tabakalaşma ve sınıf | Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016. |
8) | Yoksulluk, toplumsal dışlanma ve refah devleti | Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016. |
9) | Ara sınav | Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016. |
10) | Toplumsal cinsiyet ve cinsellik | Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016. |
11) | Irk, etnik kimlik ve göç | Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016. |
12) | Modern toplumda din | Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016. |
13) | Eğitim | |
14) | Suç ve sapma | Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016. |
15) | Genel tekrar. | Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016. |
16) | Final sınavı. | Anthony Giddens ve Philip W. Sutton, Sosyoloji, 7. Edisyon, Ankara: Kırmızı Yayınları, 2016. |
Ders Notları / Kitaplar: | Anthony Giddens. Kırmızı Yayıncılık. İstanbul. 2013. |
Diğer Kaynaklar: | John. J. Macionis, Sosyoloji, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2012. Martin Slattery, Sosyolojide Temel Fikirler, İstanbul: Sentez Yayınları, 2007. Zygmunt Bauman, Sosyolojik Düşünmek, İstanbul: Ayrıntı Yayınevi, 1999. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | |||||||||
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |||||||||
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |||||||||
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |||||||||
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |||||||||
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |||||||||
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |||||||||
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |||||||||
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |||||||||
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi | 5 |
2) | Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. | |
3) | Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması | |
4) | Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. | |
5) | Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. | |
6) | Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. | |
7) | Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |
8) | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |
9) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | |
10) | Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 34 |