SKY589 Kalite ve Sağlık Mevzuatı – Etik İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Sağlıkta Kalite Yönetimi (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sağlıkta Kalite Yönetimi (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SKY589
Ders İsmi: Kalite ve Sağlık Mevzuatı – Etik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 10
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi YILDIRIM BEYAZIT GÜLHAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi YILDIRIM BEYAZIT GÜLHAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı sağlık hizmetlerinin tarihsel gelişimini, mevzuat-sağlık mevzuatı tanımlarını,Hukukun kaynaklarını, Etik-Tıp etiği kavramlarını tanımını yapıp tıp etiği temel ilkelerini öğretip, ülkemizdeki kalite ile ilgili sağlık mevzuatı konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamak, bunları güncel olarak takip edip, yorumlamalarına yardımcı olmaktır.
Dersin İçeriği: Sağlık hizmetlerinin tarihsel gelişimi,Hukukun kaynakları,tıp etiği ilkeleri, Güncel sağlıkta kalite ile ilgili sağlık mevzuatı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Mevcut sağlık mevzuatının ve kalite ile ilgili sağlık mevzuatının önemli kısımlarını bilir. Mevzuat güncellemelerini takip edebilir. Güncellemeleri yorumlayabilir ve uygulayabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Hasta-çalışan hakları ve güvenlikleri konusuna gerekli önemi verir Kamu sağlıkta çalışanların performans değerlendirmesi, Özel hastanelerin puanlandırılması çalışmalarına katılabilir,uygulamalarını yapabilir. Tıbbi etik kavramını bilir, kurumun etik davranışlar içinde kalmasına yardımcı olabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sağlık Hizmetlerinin gelişimi, Hukukun kaynakları, Etik-tıp etiği tanımı,Tıp etiği ilkeleri
2) 1219 sayılı yasa-Sağlık Hizmetleri temel kanunu
3) Dünyada hasta hakları-Ülkemizde hasta hakları mevzuatı
4) Hemşirelik mevzuatı- YTKİY
5) Özel Hastaneler-Ayaktan tedavi merkezleri mevzuatı
6) Hasta ve çalışan güvenliğinin sağlanması- Özel hastanelerin puanlandırılması ve fark ücret
7) arasınav
8) İş sağlığı mevzuatı
9) Sağlık Bakanlığı ve bağlı kuruluşların teşkilat ve görevleri hakkında KHK-663
10) Sağlıkta reklam- Yasal ve etik boyut
11) SB Hizmet Kalite Standartları-1
12) SB Hizmet Kalite Standartları-2
13) Sağlık Bakanlığı Sağlıkta Performans ve Kalite Yönergesi
14) Kurumsal ve bireysel performansın belirlenmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.Ders notları
2.Hizmet kalite standartları kitabı. http://www.kalite.saglik.gov.tr/content/files/mevzuat/saglikta_performans_ve_kalite_yonergesi_yeni/hkskitap.pdf
Diğer Kaynaklar: http://www.kalite.saglik.gov.tr/content/files/duyurular_2011/2011/14_subat_2012/1402yonerge.pdf
http://www.kalite.saglik.gov.tr/index.php?lang=tr&page=26
http://www.saglik.gov.tr/TR/belge/1-327/saglik-mevzuati.html
http://www.ttb.org.tr/mevzuat/

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Sağlık Hizmetleri sunumunda problemleri tanımlar ve analiz eder Sağlık sektöründe kalite yönetimi ile ilgili sorunların çözümlenmesinde liderlik yapabilir, stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorunlarla ilgili çözümler üretebilir. Sağlıkta kalite yönetimi ile ilgili bilimsel ve yasal gelişmeleri takip eder, bunu farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. Ekip çalışmasına önem verir, bilgiyi paylaşır.
2) Araştırma ve geliştirme yöntemlerini kullanarak durum tespiti yaparak, elde edilen veriler ışığında yeni düzenlemeler ve iyileştirmeler yapar, bu yöntemleri kullanarak ortaya çıkan sorunları çözer. Hasta, çalışan ve tesis güvenliğine önem verir, tıp etiği ilkeleri çerçevesinde hareket eder, hasta-hasta yakını-sağlık çalışanı ilişkilerinin gelişmesine katkı sağlar. Sağlık sektörünün her alanında, sağlıkta kalite yönetim- Akreditasyon sistemlerini kurar, bu sistemleri denetler, sürekli iyileştirir ve geliştirebilir . Verimliliği arttırır. Sağlıkta Kalite ile ilgili bilimsel çalışmaları bağımsız olarak yönetebilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık Hizmetleri sunumunda problemleri tanımlar ve analiz eder Sağlık sektöründe kalite yönetimi ile ilgili sorunların çözümlenmesinde liderlik yapabilir, stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorunlarla ilgili çözümler üretebilir. Sağlıkta kalite yönetimi ile ilgili bilimsel ve yasal gelişmeleri takip eder, bunu farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. Ekip çalışmasına önem verir, bilgiyi paylaşır.
2) Araştırma ve geliştirme yöntemlerini kullanarak durum tespiti yaparak, elde edilen veriler ışığında yeni düzenlemeler ve iyileştirmeler yapar, bu yöntemleri kullanarak ortaya çıkan sorunları çözer. Hasta, çalışan ve tesis güvenliğine önem verir, tıp etiği ilkeleri çerçevesinde hareket eder, hasta-hasta yakını-sağlık çalışanı ilişkilerinin gelişmesine katkı sağlar. Sağlık sektörünün her alanında, sağlıkta kalite yönetim- Akreditasyon sistemlerini kurar, bu sistemleri denetler, sürekli iyileştirir ve geliştirebilir . Verimliliği arttırır. Sağlıkta Kalite ile ilgili bilimsel çalışmaları bağımsız olarak yönetebilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 5 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 14 196
Ödevler 5 10 50
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 291