Müzik (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | MZK560 | ||||||||
Ders İsmi: | Sazda İleri İcra Flüt II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ÇETİN KÖRÜKÇÜOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. AYLİN ÖZER TEPE Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Flüt ve tarihçesi hakkında genel bilgiler, Flütü dengede tutabilmek için gerekli bilgiler, parmak pozisyonları, alıştırmalar |
Dersin İçeriği: | *Repertuardan seçilen eserler ve teknik egzersizler vasıtasıyla beden-çalgı ilişkisinin öğretilmesi *Sonorite,Artikülasyon, Atak Çalışmaları,Gamlar, Arpejler,Teknik Problemlere Yönelik Etüt Çalışmaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Sonorite çalışması,Gamlar, Arpejler • Nefes üzerine çalışmaları • Kalın sesler üzerine çalışmalar | |
2) | • Gamlar (minimum 3 arıza) • Yoruma yönelik etüt üzerinde teknik çalşma ve nüans çalışması • Yoruma yönelik etüdün cümle yapısının incelenmesi • Staccato ve tonu kontrol etme çalışması | |
3) | • M.Moyse Gamlar, Deşifresi yapılan etüt üzerine çalışma • Seçilen Telemann Fantezi’nin çalışılması • Artikülasyon çalışması | |
4) | • Teknik çalışma:Kromatik Gamlar,Triller • Barok bir sonatın veya konçertonun 1. Bölümünün çalışılması | |
5) | • Nefes Tekniği hakkında bilgi ve egzersizler • Barok bir sonatın veya konçertonun 1. Bölümünün piyano eşlikli çalışılması • Teknik çalışma | |
6) | • Teknik çalışma • Barok bir sonatın veya konçertonun 1. Bölümünün çalışılması • Parmak pozisyonları | |
7) | • Dilli ve bağlı artikülasyon Çalışması • Teknik Etütün Çalışılması • Barok bir sonatın veya konçertonun 2. Bölümünün çalışılması | |
8) | Ara Sınav | |
9) | • Nefes Tekniği hakkında bilgi ve egzersizler • Barok bir sonatın veya konçertonun 1. Bölümünün piyano eşlikli çalışılması • Dilli ve bağlı artikülasyon Çalışması • Teknik Etütün Çalışılması • Barok bir sonatın veya konçertonun 2. Bölümünün çalışılması | |
10) | • Staccato üzerine bir etüt • Deşifre edilen etütün artikülasyon Çalışması | |
11) | • Barok bir sonatın veya konçertonun 3. bölümünün çalışılması • Telemann Fantezi’nin çalışılması | |
12) | • Sonorite, majör gamlar ve arpejler üzerine çalışma • Çalışılan Barok sonatın veya konçertonun kaydının dinlenmesi • Sonorite çalışması | |
13) | • Sonorite ve kalın sesler üzerine çalışmalar • Barok bir sonatın veya konçertonun 3.bölümünün piyano eşlikli çalışılması • Ton Çalışması | |
14) | • Nefes tekniği üzerine çalışmalar,resonans bölgeleri hakkında bilgi • Barok bir sonatın veya konçertonun tamamının piyano eşlikli çalışılması • Nefes Çalışması | |
15) | Genel Tekrar | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | *Taffanel et Gaubert Methode Complete de Flute Vol.2 Edition Alphonse Leduc,Paris *Moyse,M. ,Exercises Journaliers,20 Exercises et Etudes sur Les Grandes Liaisons,Edition A.Leduc,Paris.193 * Flüt ustalarının CD,DVD ve diğer görsel kayıtları/ CD’s,DVD’s and visual material of master performers in flute |
Diğer Kaynaklar: | *Taffanel et Gaubert Methode Complete de Flute Vol.2 Edition Alphonse Leduc,Paris *Moyse,M. ,Exercises Journaliers,20 Exercises et Etudes sur Les Grandes Liaisons,Edition A.Leduc,Paris.193 * Flüt ustalarının CD,DVD ve diğer görsel kayıtları/ CD’s,DVD’s and visual material of master performers in flute |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak. | ||
2) Lisansüstü öğrencilerine olanak sağlayacak araştırma deneyimleri sağlamak teorik ve pratik konularda ustalaşmalarını sağlamak. Teknikleri ve elde edilen bilgilerin yorumlanmasında araştırmacı ve yaratıcı faaliyetler yapmak. | ||
3) Tarihsel ve kültürel bağlamları da dahil olmak üzere çok çeşitli müzik eserlerini ve eserlerin özel karakterini oluşturan müzik teorisinin unsurlarını analiz edebilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak. | 5 |
2) | Lisansüstü öğrencilerine olanak sağlayacak araştırma deneyimleri sağlamak teorik ve pratik konularda ustalaşmalarını sağlamak. Teknikleri ve elde edilen bilgilerin yorumlanmasında araştırmacı ve yaratıcı faaliyetler yapmak. | |
3) | Tarihsel ve kültürel bağlamları da dahil olmak üzere çok çeşitli müzik eserlerini ve eserlerin özel karakterini oluşturan müzik teorisinin unsurlarını analiz edebilmek. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 34 |