Müzik (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | MZK563 | ||||||||
Ders İsmi: | Performans Psikolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. METİN BAHTİYAR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere sahne performansı sırasında zihinsel ve duygusal faktörleri anlamalarını sağlamak ve performans becerilerini artırmak için psikolojik stratejiler öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | Sahne korkusunu anlama ve yönetme. Performans sırasında odaklanma ve motivasyon. Performans öncesi, sırası ve sonrasındaki duygusal yönetim. Performans sırasında bedensel ve zihinsel rahatlama teknikleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sahne korkusu ve performans anksiyetesinin nedenleri. | |
2) | Sahne korkusu ve performans anksiyetesinin nedenleri. | |
3) | Performans Öncesi Hazırlık | |
4) | Performans Öncesi Hazırlık | |
5) | Doğru nefes alma ve gevşeme teknikleri. | |
6) | Doğru nefes alma ve gevşeme teknikleri. | |
7) | Negatif düşünce kalıplarını değiştirme teknikleri. | |
8) | Negatif düşünce kalıplarını değiştirme teknikleri. | |
9) | Odaklanma ve Motivasyon | |
10) | Odaklanma ve Motivasyon | |
11) | Performans motivasyonunu artırmak. | |
12) | Performans motivasyonunu artırmak. | |
13) | Performans Sonrası Duygusal Yönetim ve Değerlendirme | |
14) | Performans Sonrası Duygusal Yönetim ve Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Kenny, D. T. (2011). "The Psychology of Music Performance Anxiety." |
Diğer Kaynaklar: | Kenny, D. T. (2011). "The Psychology of Music Performance Anxiety." |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak. |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ödev | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Gözlem | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 18 |