MZK563 Performans Psikolojisiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Müzik (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZK563
Ders İsmi: Performans Psikolojisi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. METİN BAHTİYAR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere sahne performansı sırasında zihinsel ve duygusal faktörleri anlamalarını sağlamak ve performans becerilerini artırmak için psikolojik stratejiler öğretmektir.
Dersin İçeriği: Sahne korkusunu anlama ve yönetme.
Performans sırasında odaklanma ve motivasyon.
Performans öncesi, sırası ve sonrasındaki duygusal yönetim.
Performans sırasında bedensel ve zihinsel rahatlama teknikleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Performans öncesi, sırası ve sonrasındaki duygusal yönetim.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Sahne korkusunu anlama ve yönetme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Performans sırasında bedensel ve zihinsel rahatlama teknikleri.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sahne korkusu ve performans anksiyetesinin nedenleri.
2) Sahne korkusu ve performans anksiyetesinin nedenleri.
3) Performans Öncesi Hazırlık
4) Performans Öncesi Hazırlık
5) Doğru nefes alma ve gevşeme teknikleri.
6) Doğru nefes alma ve gevşeme teknikleri.
7) Negatif düşünce kalıplarını değiştirme teknikleri.
8) Negatif düşünce kalıplarını değiştirme teknikleri.
9) Odaklanma ve Motivasyon
10) Odaklanma ve Motivasyon
11) Performans motivasyonunu artırmak.
12) Performans motivasyonunu artırmak.
13) Performans Sonrası Duygusal Yönetim ve Değerlendirme
14) Performans Sonrası Duygusal Yönetim ve Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kenny, D. T. (2011). "The Psychology of Music Performance Anxiety."
Diğer Kaynaklar: Kenny, D. T. (2011). "The Psychology of Music Performance Anxiety."

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ödev
Problem Çözme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Gözlem
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 1 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 18