CE521 Yeraltı Suyu Hidroliğiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İnşaat Mühendisliği (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İnşaat Mühendisliği (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CE521
Ders İsmi: Yeraltı Suyu Hidroliği
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 10
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi AGNE KARLIKANOVAITE- BA
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere yeraltı suyu hidroliği kavramlarını tanıtmak
 Yeraltı suyunun analizi için gerekli teorik altyapıyı geliştirmek
 Öğrencilere pompalama testlerini yorumlamak için gerekli yöntemleri sunmak
 Öğrencileri saha sondaj yöntemlerine maruz bırakmak
 Öğrencileri sayısal yöntemler ve yeraltı suyu ile tanıştırmak
 Gözenekli ortamlarda kirletici taşınımının temel teorisini öğrencilere tanıtmak
 Öğrencilerin yazma ve sözlü sunum becerilerini geliştirmek
Dersin İçeriği: gerekli unsurları sağlamak:
sınırlı ve serbest akiferlerde yeraltı suyu akışı; oranlarını tahmin etmek
baraj yapıları altında sızıntı; matkapların tasarımı ve boyutlandırılması;
pompalama testleri; basit konfigürasyonlarda çözünen ve kirletici taşınımını ölçmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Introduce the students to the concepts of groundwater hydraulics and resources management
2) Yeraltı suyunun analizi için gerekli teorik altyapıyı geliştirmek
3) Öğrencilere sayısal yöntemler ve yeraltı suyu modellemesini öğretmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yeraltı Suyunun Jeolojik Oluşumu
2) Yeraltı Suyu Akış ve Taşınım Proseslerine Giriş
3) Doymamış Bölgedeki Toprak Özellikleri ve Nem Hareketi
4) Sızma
5) Kuyu hidroliği ve akifer testleri
6) Kuyu tasarımı ve inşaası
7) Kıyı Akiferlerine Deniz Suyu Girişi , Yeraltı Suyu ve Isı Akımı
8) Jeofizik Modelleri Kullanarak Hidrolojik Karakterizasyon
9) Ara sınavı
10) Jeofiziksel ve İzleyici Karakterizasyon Yöntemleri
11) Jeostatik: İnterpolasyon ve İnvers Problemleri
12) Yeraltı Suyu Kirleticileri
13) Doymuş Bölgede Reaktif Olmayan Kirletici Taşınımı
14) Doymuş Bölgede Reaktif Kirletici Taşınımı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Freeze, R. A., and J. A. Cherry (1979), Groundwater, edited, New Jersey,
Prentice-Hall Inc., TIC, Englewood
Diğer Kaynaklar: de Marsily, G. (1986), Quantitative Hydrogeology, Academic Press Inc.,
Orlando, Florida

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) İnşaat Mühendisliğinin çok disiplinli geniş kapsamını ve ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tanımlar.
2) İnşaat Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar.
3) İnşaat Mühendisliği alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır bilgiyi değerlendirir ve uygular.
4) Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler.
5) Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
6) Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular.
7) Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, inşaat mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnşaat Mühendisliğinin çok disiplinli geniş kapsamını ve ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tanımlar. 3
2) İnşaat Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar. 3
3) İnşaat Mühendisliği alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır bilgiyi değerlendirir ve uygular. 3
4) Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler. 3
5) Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 3
6) Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular. 3
7) Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, inşaat mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Kurul-Committee 42 % 0
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 158