İnşaat Mühendisliği (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | CE521 | ||||||||
Ders İsmi: | Yeraltı Suyu Hidroliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi AGNE KARLIKANOVAITE- BA | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere yeraltı suyu hidroliği kavramlarını tanıtmak Yeraltı suyunun analizi için gerekli teorik altyapıyı geliştirmek Öğrencilere pompalama testlerini yorumlamak için gerekli yöntemleri sunmak Öğrencileri saha sondaj yöntemlerine maruz bırakmak Öğrencileri sayısal yöntemler ve yeraltı suyu ile tanıştırmak Gözenekli ortamlarda kirletici taşınımının temel teorisini öğrencilere tanıtmak Öğrencilerin yazma ve sözlü sunum becerilerini geliştirmek |
Dersin İçeriği: | gerekli unsurları sağlamak: sınırlı ve serbest akiferlerde yeraltı suyu akışı; oranlarını tahmin etmek baraj yapıları altında sızıntı; matkapların tasarımı ve boyutlandırılması; pompalama testleri; basit konfigürasyonlarda çözünen ve kirletici taşınımını ölçmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yeraltı Suyunun Jeolojik Oluşumu | |
2) | Yeraltı Suyu Akış ve Taşınım Proseslerine Giriş | |
3) | Doymamış Bölgedeki Toprak Özellikleri ve Nem Hareketi | |
4) | Sızma | |
5) | Kuyu hidroliği ve akifer testleri | |
6) | Kuyu tasarımı ve inşaası | |
7) | Kıyı Akiferlerine Deniz Suyu Girişi , Yeraltı Suyu ve Isı Akımı | |
8) | Jeofizik Modelleri Kullanarak Hidrolojik Karakterizasyon | |
9) | Ara sınavı | |
10) | Jeofiziksel ve İzleyici Karakterizasyon Yöntemleri | |
11) | Jeostatik: İnterpolasyon ve İnvers Problemleri | |
12) | Yeraltı Suyu Kirleticileri | |
13) | Doymuş Bölgede Reaktif Olmayan Kirletici Taşınımı | |
14) | Doymuş Bölgede Reaktif Kirletici Taşınımı |
Ders Notları / Kitaplar: | Freeze, R. A., and J. A. Cherry (1979), Groundwater, edited, New Jersey, Prentice-Hall Inc., TIC, Englewood |
Diğer Kaynaklar: | de Marsily, G. (1986), Quantitative Hydrogeology, Academic Press Inc., Orlando, Florida |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) İnşaat Mühendisliğinin çok disiplinli geniş kapsamını ve ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tanımlar. | ||||||
2) İnşaat Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar. | ||||||
3) İnşaat Mühendisliği alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır bilgiyi değerlendirir ve uygular. | ||||||
4) Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler. | ||||||
5) Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
6) Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular. | ||||||
7) Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, inşaat mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnşaat Mühendisliğinin çok disiplinli geniş kapsamını ve ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tanımlar. | 3 |
2) | İnşaat Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını tekrarlar. | 3 |
3) | İnşaat Mühendisliği alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır bilgiyi değerlendirir ve uygular. | 3 |
4) | Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler. | 3 |
5) | Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 3 |
6) | Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular. | 3 |
7) | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, inşaat mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | 3 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul-Committee | 42 | % 0 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 158 |