Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Fizyolojiye giriş, Vücut kontrol sistemleri, Homeostaz |
Doku, organ ve sistemlerden oluşan yapılar tanıtılır ve “Homeostaz ve Milieu Interior” un öneminden bahsedilir. |
2) |
Hücre organizasyonu, Vücut sıvıları |
Hücre yapıları ve işlevleri hatırlatılır, vücudun %60’ını oluşturan vücut sıvı bölümleri anlatılır |
3) |
Hücre zarından maddelerin iletimi |
Hücrenin yaşaması için gerekli olan sıvı ve maddelerden bahsedilir. |
4) |
Biyoelektrik Potansiyeller, Aksiyon Potansiyelleri, Aksiyon potansiyelinin iletimi. |
Vücutta sinirlerin uyarılması ve iletimini sağlayan mekanizmalar ve elektriksel olaylar anlatılır. |
5) |
Aksonal transport. Periferik sinirlerin dejenerasyonu ve rejenerasyonu,
Sinir lifi tipleri
|
Sinirde impuls iletimi dışında, kendine veya çevre dokuya gerekli proteinlerin taşınması, sinir yaralanmaları ve periferik sinirdeki iyileşme durumları anlatılır. |
6) |
Sinaptik iletim, sinapslarda uyarılma ve inhibisyon, Nörotransmiterler. |
Elektriksel ve kimyasal sinapslarda impuls iletimi veya inhibisyonu anlatılır. Başlıca nörotransmitterler ve etkilerinden bahsedilir.
|
7) |
Kas tipleri. İskelet Kası Morfolojisi |
İskelet kası, düzkas ve kalp kası olmak üzere üç tip kas tanıtılır ve bunların innervasyon tiplerinden bahsedilir. Daha sonra iskelet kası yapısına geçilir. |
8) |
İskelet kasının elektriksel ve mekanik özellikleri, Nöromüsküler kavşak, Klinik |
İskelet kasının kasılma özelliklerinden ve kas hastalıklarından kısaca bahsedilir.
|
9) |
Düz ve Kalp Kasının Özellikleri |
İç organlarda bulunan düz kasların ve kalbin kontraksiyon mekanizmaları anlatılacaktır.
|
10) |
Periferik ve santral sinir sisteminin organizasyonu |
Sinir sisteminin genel organizasyonu ve yapısı özetlenecektir.
|
11) |
Somatosensoriyel sistem, Duyusal Yollar |
Duyusal reseptör tipleri ve duyuların somatik duyu sistemi tarafından algılanması anlatılır. |
12) |
Somatik Duyu Sistemi, Deri Duyuları ve Ağrı. |
Dokunma, Basınç, Vibrasyon, Termal Duyular, Propriosepsiyon ve Ağrı anlatılacaktır |
13) |
Ağrı veya Nosisepsiyon. Aljezi ve Analjezik sistemler |
Ağrı mediatörleri, vücudun en ağrılı bölgeleri, endojen analjezik maddeler öğretilecektir.
|
14) |
Özel duyuların fizyolojisi |
Görme, İşitme, Tat, Koku, Denge Duyuları tanıtılır |
15) |
Santral sinir sistemi |
Vücudun aktivitelerini kontrol eden sinir sistemi kompleksi.
|
16) |
1. Arasınav |
|
17) |
Öğrenme, Hafıza ve Sinirsel Plastisite |
Öğrenci, anlık, kısa vadeli, uzun vadeli anıları ve beyin kapasitelerinin plastisitesini öğrenecektir. |
18) |
Otonom Sinir Sistemi |
Sinir sisteminin, solunum, kalp fonksiyonları ve sindirim süreçleri gibi şuuraltı düzeyde çalışan bedensel işlevlerin kontrolünden sorumlu kısmı. |
19) |
Kardiyovasküler system |
Kardiyak fonksiyonların prensipleri, Kardiyak Debi, kan basıncı, EKG |
20) |
Kardiyovasküler Sistem (devam) |
|
21) |
Kan Fizyolojisi |
Kanı oluşturan maddeler, hemostaz, dolaşım sistemi |
22) |
Kan Fizyolojisi (devam) |
|
23) |
Solunum sistemi fizyolojisi |
Akciğer fonksiyonları, akciğerlerdeki gaz değişimi ve akciğerlerin hacim ve kapasiteleri tartışılır |
24) |
2. Ara sınav Haftası |
|
25) |
2. Ara Sınav Haftası |
|
26) |
Gastrointestinal sistem fizyolojisi |
GİS'i oluşturan organlar ve işlevleri incelenecektir. |
27) |
Üriner sistem fizyolojisi |
Böbrek fonksiyonlarindan ve sıvı-elektrolit dengesinden bahsedilecektir |
29) |
Endokrin Sistem Fizyolojisi |
Başlıca endokrin bezler, hormonlar ve bu hormonların görevlerinden bahsedilecektir. |
30) |
Endokrin sistem fizyolojisi (devam) |
|
31) |
Erkek ve Dişi üreme sistemi fizyolojisi |
Endokrin hormonların kadın ve erkek üreme organları üzerindeki etkileri, dişi üreme hormonlarının gebelik, doğum ve laktasyondaki işlevleri anlatılacaktır. |
32) |
Tüm Hocalarin katilimiyla\ öğrenilen konuların tartışılması |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Belirti ve bulguları uygun şekilde değerlendirip, hastalık ve durumlarla ilişkilendirerek klinik uygulamalara güncel tanı, tedavi ve sevk süreçlerine entegre edebilme yetkinliğine sahiptir. |
4 |
2) |
Dental ve tıbbi acil durumlar ile riskli ve öncelikli durumları saptayabilecek bilgiye sahiptir. |
4 |
3) |
Güncel ve kanıta dayalı bilimsel bilgiye uygun geleneksel ve modern tüm araç gereçler ve ekipman ile ilgili bilgiyi etkin ve analitik bakış açısı ile kullanabilir |
3 |
4) |
Toplumun tüm sağlık birimleri ile mesleki fikir ve deneyimlerini ifade ederek, toplum sağlık düzeyinin iyileştirilmesine yönelik olarak iletişim ve iş birliği içinde sorumluluk ve inisiyatif alarak çalışır |
3 |
5) |
Hasta tedavisinde temel tıp bilimleri bilgilerini de kullanarak semptomların, bulguların, sistemik hastalıkların ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve alınması gereken önlemleri uygular. |
3 |
6) |
Tüm çalışanların ve hastaların sağlığı, güvenliği ve riskleri konusunda gerekli önlemleri alacak bilgi ve donanıma sahiptir |
3 |
7) |
Mesleğiyle ilgili uygulama, araştırma, öğrenme ve yönetimsel süreçleri bilişim teknolojilerinden de yararlanarak yürütür |
3 |
8) |
Bilgi ve becerilerini geliştirmeye sürekli olarak açıktır ve yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiştir. |
3 |
9) |
Hastalar ve yakınları ile sosyal ve kültürel farkları gözeterek karşılıklı güven, anlayış ve saygı temelinde iletişim oluşturur |
1 |
10) |
Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile etkili ve doğru biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
1 |
11) |
Toplum sağlığını gözeterek önleyici ve koruyucu ağız ve diş sağlığı hizmeti sunulması hakkında bilgi ve donanıma sahiptir, bu uygulamaları yapar |
2 |
12) |
Görev ve sorumluluklarını bilir, etik ve insani değerleri gözeterek mesleğini yapar |
2 |