Diş Hekimliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DHF511 | ||||||||
Ders İsmi: | Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi Klinik Uygulama | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: |
DHF401 - Ağız , Diş ve Çene Cerrahisi II | DHF411 - Ağız Hastalıkları ve Patalojisi |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. DENİZ GÖKÇE MERAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; temel cerrahi tedavileri 3. ve 4. sınıf ağız, diş ve çene cerrahisi programında alınan teorik ve pratik eğitim çıktılarıyla değerlendirip tedaviyi hasta kabulunden işlem sonrası takibe kadar tüm aşamalarıyla eksiksiz tamamlaması, hastayla iletişim kurması etik değerleri tedavi boyunca gözetmesini, diğer meslektaşlarıyla hasta ile ilgili iletişim kurabilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Pratik Ders: Diş Çekimi, Komplikasyonlu Diş Çekimi, Basit Mukoza Retansiyonlu Diş Çekimi Cerrahi Asistans: Lokal ve Genel Anestezi Ameliyatlarında Asiste Teorik Bilgi Tekrarı (3, 4 ve 5. Sınıflarda alınan derslerin tekrarı ve interaktif olarak soru cevap şeklinde pratik uygulamalar ile birleştirilmesi) (4 Haftalık Program) |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi Klinik Tedavi Uygulamaları | |
2) | Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi Klinik Tedavi Uygulamaları Makale Çalışması (Derslerin içerikleri ile alakalı) | |
3) | Ağız Diş ve Çene Cerrahisi Klinik Tedavi Uygulamaları Lokal Anestezi/ Genel Anestezi Ameliyathane Operasyonları-Cerrahi Asistans Bölüm Bilimsel Toplantısına Katılım | |
4) | Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi Klinik Tedavi Uygulamaları Makale Sunumu (Derslerin içerikleri ile alakalı) Sözlü Sınav | |
31) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Relevant Literature from Internationally-Indexed Publications |
Diğer Kaynaklar: | Relevant Literature from Internationally-Indexed Publications |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
4 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Belirti ve bulguları uygun şekilde değerlendirip, hastalık ve durumlarla ilişkilendirerek klinik uygulamalara güncel tanı, tedavi ve sevk süreçlerine entegre edebilme yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||
2) Dental ve tıbbi acil durumlar ile riskli ve öncelikli durumları saptayabilecek bilgiye sahiptir. | |||||||||||
3) Güncel ve kanıta dayalı bilimsel bilgiye uygun geleneksel ve modern tüm araç gereçler ve ekipman ile ilgili bilgiyi etkin ve analitik bakış açısı ile kullanabilir | |||||||||||
4) Toplumun tüm sağlık birimleri ile mesleki fikir ve deneyimlerini ifade ederek, toplum sağlık düzeyinin iyileştirilmesine yönelik olarak iletişim ve iş birliği içinde sorumluluk ve inisiyatif alarak çalışır | |||||||||||
5) Hasta tedavisinde temel tıp bilimleri bilgilerini de kullanarak semptomların, bulguların, sistemik hastalıkların ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve alınması gereken önlemleri uygular. | |||||||||||
6) Tüm çalışanların ve hastaların sağlığı, güvenliği ve riskleri konusunda gerekli önlemleri alacak bilgi ve donanıma sahiptir | |||||||||||
7) Mesleğiyle ilgili uygulama, araştırma, öğrenme ve yönetimsel süreçleri bilişim teknolojilerinden de yararlanarak yürütür | |||||||||||
8) Bilgi ve becerilerini geliştirmeye sürekli olarak açıktır ve yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiştir. | |||||||||||
9) Hastalar ve yakınları ile sosyal ve kültürel farkları gözeterek karşılıklı güven, anlayış ve saygı temelinde iletişim oluşturur | |||||||||||
10) Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile etkili ve doğru biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurar. | |||||||||||
11) Toplum sağlığını gözeterek önleyici ve koruyucu ağız ve diş sağlığı hizmeti sunulması hakkında bilgi ve donanıma sahiptir, bu uygulamaları yapar | |||||||||||
12) Görev ve sorumluluklarını bilir, etik ve insani değerleri gözeterek mesleğini yapar |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Belirti ve bulguları uygun şekilde değerlendirip, hastalık ve durumlarla ilişkilendirerek klinik uygulamalara güncel tanı, tedavi ve sevk süreçlerine entegre edebilme yetkinliğine sahiptir. | 5 |
2) | Dental ve tıbbi acil durumlar ile riskli ve öncelikli durumları saptayabilecek bilgiye sahiptir. | 1 |
3) | Güncel ve kanıta dayalı bilimsel bilgiye uygun geleneksel ve modern tüm araç gereçler ve ekipman ile ilgili bilgiyi etkin ve analitik bakış açısı ile kullanabilir | 3 |
4) | Toplumun tüm sağlık birimleri ile mesleki fikir ve deneyimlerini ifade ederek, toplum sağlık düzeyinin iyileştirilmesine yönelik olarak iletişim ve iş birliği içinde sorumluluk ve inisiyatif alarak çalışır | 3 |
5) | Hasta tedavisinde temel tıp bilimleri bilgilerini de kullanarak semptomların, bulguların, sistemik hastalıkların ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve alınması gereken önlemleri uygular. | 3 |
6) | Tüm çalışanların ve hastaların sağlığı, güvenliği ve riskleri konusunda gerekli önlemleri alacak bilgi ve donanıma sahiptir | 2 |
7) | Mesleğiyle ilgili uygulama, araştırma, öğrenme ve yönetimsel süreçleri bilişim teknolojilerinden de yararlanarak yürütür | |
8) | Bilgi ve becerilerini geliştirmeye sürekli olarak açıktır ve yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiştir. | 1 |
9) | Hastalar ve yakınları ile sosyal ve kültürel farkları gözeterek karşılıklı güven, anlayış ve saygı temelinde iletişim oluşturur | 2 |
10) | Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile etkili ve doğru biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurar. | 4 |
11) | Toplum sağlığını gözeterek önleyici ve koruyucu ağız ve diş sağlığı hizmeti sunulması hakkında bilgi ve donanıma sahiptir, bu uygulamaları yapar | 2 |
12) | Görev ve sorumluluklarını bilir, etik ve insani değerleri gözeterek mesleğini yapar | 5 |
Ders | |
Seminer | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 28 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 0 |
Uygulama | 32 | 128 |
Derse Özgü Staj | 32 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 1 |
Ödevler | 8 | 8 |
Küçük Sınavlar | 8 | 8 |
Ara Sınavlar | 3 | 3 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 213 |