DHF501 Çene Yüz Cerrahisi ve Proteziİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Diş HekimliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diş Hekimliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DHF501
Ders İsmi: Çene Yüz Cerrahisi ve Protezi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 0 1 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. DENİZ GÖKÇE MERAL
Dersi Veren(ler):




Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu programın amacı çene yüz bölgesinin ileri cerrahi hastalıklarının tedavileri, cerrahi ve protetik rekonstrüksiyon yöntemlerini tanımlamak ve süreci yönetmektir.
Dersin İçeriği: Dentofasiyel Deformiteler (Ortognatik Cerrahi)
TME Cerrahisi / Artroskopi-Artrotomi
Oral-Maksillofasiyel Bölge Maligniteleri ve Tedavi Prensipleri
Maksilla-Mandibula Yumuşak ve Sert Doku Rekonstrüksiyonu / Lokal ve Uzak Flep Teknikleri
Yeni Nesil Cerrahi Teknikler (CAD - Endoskopik Cerrahi - Cerrahi Navigasyon - Robotik Cerrahi)
Madibular Defects
Sert Damak Defektleri
Yumuşak Damak Defektleri
Dudak Damak Yarıkları
Yüz Defektlerinin Protetik Rehabilitasyonu
Stomatognatik Sistem ve Oklüzyon

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Dentofasiyal deformitelerde ortognatik cerrahi planlamasını yapar.
2) Dudak damak yarıklarında primer ve sekonder cerrahi yaklaşımları ayırt eder.
3) Temporomandibular eklem düzensizliklerinde cerrahi tedavi yöntemlerini açıklar.
4) Maksillomandibular defektlerde rekonstrüksiyon tekniklerini karşılaştırarak, protetik rehabilitasyon seçeneklerini planlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Çene yüz bölgesinde rekonstrüksiyon gereken hastalarda hasta, hasta yakını, meslektaş ve çelışma ekibiyle yazılı ve sözlü iletişim kurar.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dentofasiyel Deformiteler (Ortognatik Cerrahi)
2) Dentofasiyel Deformiteler (Ortognatik Cerrahi)
3) TME Cerrahisi / Artroskopi-Artrotomi
4) TME Cerrahisi / Artroskopi-Artrotomi
5) Oral-Maksillofasiyel Bölge Maligniteleri ve Tedavi Prensipleri
6) Maksilla-Mandibula Yumuşak ve Sert Doku Rekonstrüksiyonu / Lokal ve Uzak Flep Teknikleri
7) Yeni Nesil Cerrahi Teknikler (CAD - Endoskopik Cerrahi - Cerrahi Navigasyon - Robotik Cerrahi)
8) Vize Sınavı
9) Vize Sınavı
10) Mandibular Defektler
11) Sert Damak Defektleri
12) Yumuşak Damak Defektleri
13) Dudak Damak Yarıkları
14) Yüz Defektlerinin Protetik Rehabilitasyonu
15) Stomatognatik Sistem ve Oklüzyon
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Peterson LJ. 2004; Contemporary Oral and Maxillofacial Surgery,USA
Fonseca 2000; Oral and Maxillofacial Surgery,1st Ed, Saunders Company, USA
Türker M, Yücetaş Ş. 1998; Ağız, Diş, Çene Hastalıkları ve Cerrahisi,Ankara.
Diğer Kaynaklar: Peterson LJ. 2004; Contemporary Oral and Maxillofacial Surgery,USA
Fonseca 2000; Oral and Maxillofacial Surgery,1st Ed, Saunders Company, USA
Türker M, Yücetaş Ş. 1998; Ağız, Diş, Çene Hastalıkları ve Cerrahisi,Ankara.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

5

3

Program Kazanımları
1) Belirti ve bulguları uygun şekilde değerlendirip, hastalık ve durumlarla ilişkilendirerek klinik uygulamalara güncel tanı, tedavi ve sevk süreçlerine entegre edebilme yetkinliğine sahiptir.
2) Dental ve tıbbi acil durumlar ile riskli ve öncelikli durumları saptayabilecek bilgiye sahiptir.
3) Güncel ve kanıta dayalı bilimsel bilgiye uygun geleneksel ve modern tüm araç gereçler ve ekipman ile ilgili bilgiyi etkin ve analitik bakış açısı ile kullanabilir
4) Toplumun tüm sağlık birimleri ile mesleki fikir ve deneyimlerini ifade ederek, toplum sağlık düzeyinin iyileştirilmesine yönelik olarak iletişim ve iş birliği içinde sorumluluk ve inisiyatif alarak çalışır
5) Hasta tedavisinde temel tıp bilimleri bilgilerini de kullanarak semptomların, bulguların, sistemik hastalıkların ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve alınması gereken önlemleri uygular.
6) Tüm çalışanların ve hastaların sağlığı, güvenliği ve riskleri konusunda gerekli önlemleri alacak bilgi ve donanıma sahiptir
7) Mesleğiyle ilgili uygulama, araştırma, öğrenme ve yönetimsel süreçleri bilişim teknolojilerinden de yararlanarak yürütür
8) Bilgi ve becerilerini geliştirmeye sürekli olarak açıktır ve yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiştir.
9) Hastalar ve yakınları ile sosyal ve kültürel farkları gözeterek karşılıklı güven, anlayış ve saygı temelinde iletişim oluşturur
10) Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile etkili ve doğru biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurar.
11) Toplum sağlığını gözeterek önleyici ve koruyucu ağız ve diş sağlığı hizmeti sunulması hakkında bilgi ve donanıma sahiptir, bu uygulamaları yapar
12) Görev ve sorumluluklarını bilir, etik ve insani değerleri gözeterek mesleğini yapar

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Belirti ve bulguları uygun şekilde değerlendirip, hastalık ve durumlarla ilişkilendirerek klinik uygulamalara güncel tanı, tedavi ve sevk süreçlerine entegre edebilme yetkinliğine sahiptir.
2) Dental ve tıbbi acil durumlar ile riskli ve öncelikli durumları saptayabilecek bilgiye sahiptir.
3) Güncel ve kanıta dayalı bilimsel bilgiye uygun geleneksel ve modern tüm araç gereçler ve ekipman ile ilgili bilgiyi etkin ve analitik bakış açısı ile kullanabilir
4) Toplumun tüm sağlık birimleri ile mesleki fikir ve deneyimlerini ifade ederek, toplum sağlık düzeyinin iyileştirilmesine yönelik olarak iletişim ve iş birliği içinde sorumluluk ve inisiyatif alarak çalışır
5) Hasta tedavisinde temel tıp bilimleri bilgilerini de kullanarak semptomların, bulguların, sistemik hastalıkların ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve alınması gereken önlemleri uygular.
6) Tüm çalışanların ve hastaların sağlığı, güvenliği ve riskleri konusunda gerekli önlemleri alacak bilgi ve donanıma sahiptir
7) Mesleğiyle ilgili uygulama, araştırma, öğrenme ve yönetimsel süreçleri bilişim teknolojilerinden de yararlanarak yürütür
8) Bilgi ve becerilerini geliştirmeye sürekli olarak açıktır ve yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiştir.
9) Hastalar ve yakınları ile sosyal ve kültürel farkları gözeterek karşılıklı güven, anlayış ve saygı temelinde iletişim oluşturur
10) Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile etkili ve doğru biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurar.
11) Toplum sağlığını gözeterek önleyici ve koruyucu ağız ve diş sağlığı hizmeti sunulması hakkında bilgi ve donanıma sahiptir, bu uygulamaları yapar
12) Görev ve sorumluluklarını bilir, etik ve insani değerleri gözeterek mesleğini yapar

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Seminer
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Gözlem

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 28 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 2 32
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 48