Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersin kitabını ve ilgili materyalleri tanımlar |
ders notları |
2) |
• Organizasyon Felsefesi
• Yönetim Fonksiyonları |
ders notları |
3) |
• Sistem Kavramının Tanımlanması
• Sistemin Girdilerinin Tanımlanması
• Sistemin Çıktılarının Tanımlanması
• Sistem İçinde Yer Alan Süreçlerin Tanımlanması
• Geri Besleme Kavramına İlişkin Bilgiler ve Geri Beslemenin Türleri Hakında Yorumlama Yapılması
|
ders notları |
4) |
• Çatışma Yönetimi Kavramını Değerlendirmek
• Zaman Yönetimi Kavramını Değerlendirmek
|
ders notları |
5) |
• Neo-Klasik Yönetim Dönemi İçerisinde Yapılan Araştırmaları Sıralamak
• Hawthorne Araştırmaları
• Harwood Araştırmaları
|
ders notları |
6) |
• Klasik Yönetim Öncesi Döneme Vurgu Yapmak
• Klasik Yönetim Düşüncesini Açıklamak
|
ders notları |
7) |
• Modern Yönetim Dönemi Yaklaşımlarını Sıralamak
• Durumsallık Teorisini Açıklamak
• Sistem Yaklaşımını Açıklamak
• Koşul Bağımlılığı Kavramını Açıklamak
• Değişim Yönetiminin Günümüz Örgütlerine Katkısını İncelemek
|
ders notları |
8) |
vize |
|
9) |
• Örgüt Yapısının Ele Alınması
• Teknoloji Değişkenine Odaklanma
• Çevre Değişkenine Odaklanma
• Strateji Değişkenine Odaklanma
• İşletme Çevresindeki Makro ve Mikro Değişkenlere Odaklanma
|
ders notları |
10) |
• Örgüt Yapısının Türlerinin Değerlendirilmesi
• Örgüt Yapısını Oluşturan Unsurların Sıralanması
|
ders notları |
11) |
• Entellektüel Sermayeyi Tanımlamak
• Sosyal Sermayeyi Anlamak
• Yapısal Sermayeyi Anlamak
• İnsan Sermayesini Anlamak |
ders notları |
12) |
• Motivasyonda Birincil Grup (Klasik) Motivasyon Kavramlarının İncelenmesi |
ders notları |
13) |
• Motivasyonda İkincil Grup (Modern) Motivasyon Kavramlarının İncelenmesi |
ders notları |
14) |
tekrar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
1) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. |
|
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
3) |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1 |
4) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
|
5) |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma |
|
6) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. |
|
7) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
10) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
11) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
12) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
13) |
Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms. |
|
14) |
Final |
|