MCAC220 Language Skills IVİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (İngilizce)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MCAC220
Ders İsmi: Language Skills IV
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ZEYNEP GÜLER
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. AYKUT GÜLŞAHİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere İngilizce metinleri okuyup, anlayıp yorumlayabilmeleri için gerekli becerileri kazandırmaktır. Dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerin, upper-intermediate seviyedeki konuşmaları anlayıp not alabilmeleri, aynı seviyedeki metinleri okuyup anlayabilmeleri ve fikirlerini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilmeleri için uygulamalı çalışmalar yapılmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders yüz yüze verilmektedir. Bu ders, öğrencilerin üst orta seviyede Genel İngilizce becerilerini geliştirmesine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Dört beceri alanının –Okuma, Yazma, Dinleme ve Konuşma- hepsini içermektedir. Öğrencilerin kelime bilgisini daha da geliştirmek ve dilbilgisini pekiştirmek ön planda tutulmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yazarların belirli tutum ya da görüşü benimsedikleri, güncel sorunlarla ilgili makaleleri ve raporları okuyabilirler. Çağdaş edebi düzyazıyı anlayabilirler.
2) Üslup farklılıklarını da ayırt ederek uzun ve karmaşık, somut ya da edebi metinleri okuyabilir, ilgi alanlarıyla alakalı olmasalar bile herhangi bir uzmanlık alanına giren makale ve uzun teknik bilgileri anlayabilirler.
3) İlgi alanlarına giren çok çeşitli konularda anlaşılır, ayrıntılı metinler yazabilirler. Belirli bir bakış açısına destek vererek ya da karşı çıkarak bilgi sunan ve nedenler ileri süren bir kompozisyon ya da rapor yazabilirler. Olayların ve deneyimlerin onlar için taşıdıkları önemi ön plana çıkaran mektuplar yazabilirler.
4) Görüşlerini ayrıntılı bir biçimde, açık ve iyi yapılandırılmış metinlerle ifade edebilirler. Bir mektup, kompozisyon ya da rapor yazabilirler. Önemli olduğunu düşündükleri konuları ön plana çıkararak karmaşık konularda yazabilirler. Hedef belirledikleri okuyucu kitlesine uygun bir üslup seçebilirler.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Okutulan kitabın(Prism Reading 2) tanıtılması
2) Prism Reading 2 adlı kitabın amacı ve tanıtımının yapılması
3) Sağlık ve dengeli beslenme konularının okuma parçası yolu ile pekiştirilmesi.Sonuçlar çıkarılarak çıkarımda bulunma ,anahtar sözcüklerle kelime öğretiminin sağlanması.Okuma parçalarının tarama ,gözden geçirme,not aldırma ve ana fikir çıkarma teknikleri ile
4) Sağlık ile ilgili fiil ve cins isimlerin öğretimi,video çalışması ile dengeli beslenme konusunun pekiştirilmesi. Eleştirel düşünme yapısını ve tartışma becerilerinde kullanılan yapıların öğretimi.
5) İcatlar ve keşifler adlı konunun 1. Okuma parçasında insanların mimiklerinin kıyafetleri,konuşma şekilleri ve davranışları ile bağlantılı olduğunu anlatma ve T-Chart tekniği ile gözden geçirilmesi.Anahtar sözcüklerin verilip cümle içinde kullandırılması.Konu ile ilgili ,tartışma soruları verilip dili pekiştirme.
6) 2. Okuma parçasında ‘geleceğin teknolojisi’ konusunu anahtar sözcükleri pekiştirerek anlatma.Ana fikir çıkartma, kendi fikirlerini ekleme ve detayların anlatımı, modals(kipler) ile varsayımda bulunma yapısını pekiştirme ve zarf sözcükler ve cins isimlere takılan ön eklerin öğretimi.Eleştirel düşünme ve işbirliği yapılarını geliştirme.
7) Tüm öğretilenlerin farklı alıştırma tipleri ile pekiştirilmesi ve tekrarı.
8) ARA SINAV
9) Moda adlı konu ile ilgili terimler ve okuma parçaları yolu ile de kelime öğretimi yapılması.Moda ile ilgili online makalenin anahtar sözcüklerinin verilip,ana fikir çıkarılması.Moda alanında kullanılan ifadelerin öğretimi.
10) ’Deniz aşırı tekstil üretimi ve niçin değişmeli’ konulu makalenin pekiştirilmesi için gözden geçirme ,kelime çalışmaları ve sonuca varma tekniklerinin kullanılması.’Elbise dikimi ile geçen hayat’ konulu videoyu izleyerek yorumda bulunma.
11) ’Ekonomi’ konulu üniteyi pekiştirmek.’Yatırım yapmak ‘ adlı makalenin çalışılması.İlgili anahtar sözcüklerin öğretimi. Ekonomi konusu hakkında sıfat ve cins isimleri öğretmek.
12) Amerikan rüyasına ne oldu? ‘adlı makalenin öğretilmesi için grafiklerin kullanımı.Not alma sistemi, sonuç çıkarma,detayları inceleme teknikleri ile makalenin pekiştirilmesi.’1929 Borsa’sının çöküşü ‘ adlı videonun izlenip , işbirliği ile tartışılarak sonuca varılması.
13) Öğretilen tüm ünitelerin kelime ve cümle yapılarının tekrarlanması.
14) Final sınavı verilerek öğrencilerin değerlendirilmesi.
15) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Face2Face 3
Diğer Kaynaklar: CLMS

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) 1.Sivil Havacılık sektöründe çalışırken bireysel olarak grup içinde sorumluluk alabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.Sivil Havacılık sektöründe çalışırken bireysel olarak grup içinde sorumluluk alabilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Kanaat Notu 1 % 10
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 14 3 42
Küçük Sınavlar 2 1 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 174