IDEP107 Sözlü İletişim Becerileri 1İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İngilizce ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngilizce Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IDEP107
Ders İsmi: Sözlü İletişim Becerileri 1
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ANNA ASIATIDOU
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. CEM AKSİNER
Dr.Öğr.Üyesi RABİA MAHMOOD
Dr.Öğr.Üyesi ANNA ASIATIDOU
Öğr.Gör. EMRE SANCAK
Dr.Öğr.Üyesi AYBARS ERÖZDEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tartışma, bireysel sunumlar ve etkileşimli etkinlikler gibi çeşitli iletişim odaklı konuşma; resmi ve resmi olmayan bağlamlarda iletişim yetileri; bilgi verici ve ikna edici sunumlar; tonlama ve vurgu gibi konuşma dili özellikleri; tepegöz, poster ve powerpoint sunumu gibi görsel ve işitsel araçların kullanımı vb. konuların incelenmesi.
Dersin İçeriği: Tartışma, bireysel sunumlar ve etkileşimli etkinlikler gibi çeşitli iletişim odaklı konuşma; resmi ve resmi olmayan bağlamlarda iletişim yetileri; bilgi verici ve ikna edici sunumlar; tonlama ve vurgu gibi konuşma dili özellikleri; tepegöz, poster ve powerpoint sunumu gibi görsel ve işitsel araçların kullanımı.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu dersin sonunda öğrenciler; • Beden dilini kullanarak düşünceleri ve duyguları etkili bir şekilde ifade edebilecek • Otantik konuşma etkinlikleri oluşturun ve düzenleyebilecek • Sunumlarda teknolojinin etkin kullanımını gösterebilecek • Drama etkinliklerine katılabilecek • Materyalleri araştırın / düzenleyin ve bilgilendirici konuşmalar yapabilecek • Fosilleşmiş dilbilgisi hatalarını tanımlayabilecek ve düzeltebilecek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Introduce the course to the students • Syllabus • Discuss Course Outline, Instructor to verify completion Discussion of Syllabus Review the Syllabus Homework: assigned reading for next class session
2) • Describe And Recognize the difference between the use of English in formal and informal settings. • Demonstrate an awareness of when to use formal and informal English based on audience and purpose. • Introduction to Formal and Informal Speech Discussion and practice. Homework: assigned reading for next class session
3) • Identify the different aspects of body language. • Understand how body language influences communication. • Recognize the importance of non verbal communication. • Identification of Body Language and types of Speech Discussion and drama activities Homework: assigned reading for next class session
4) • Recognize that anxiety is normal and be able to use relaxation techniques to help manage their anxiety • Explain why planning for presentations is important. • Understand how content and delivery impact the audience. • List features of effective presentations and explain why they are important.
5) • Demonstrate level appropriate language skills to deliver an oral presentation. • Assess their presentation and evaluate peer presentations. • Topic Based Individual Presentation Delivery of presentation and Self-Evaluation Homework: Continue work for Collaborative Presentation.
6) • Recognize the value of working collaboratively. • Demonstrate interpersonal skills. • Appreciate the value of positive interdependence. • Collaborative Presentations Listening and Speaking
7) • Demonstrate the effectiveness of instructional aids. • Supplement the spoken word. • Develop concepts to improve attitudes and extend appreciation and interests. • Use of Instructional Aids in Presentations Discussion Homework: Continue research and prepare final draft for presentations.
8) MID-TERM EXAM • Demonstrate level appropriate language skills to deliver an oral presentation. Topic Based Individual Presentation Individual Study Continue research and prepare final draft for presentations.
9) • Increase awareness of non-verbal forms of expression through drama • Distinguish between different bodily forms of expression – when producing as well as understanding the foreign language. • Develop an awareness of their own body and its manifold forms of expression. • Drama Activities
10) • Recognise the different forms of vocal communication. • Achieve specific linguistic aims eg.importance of correct word stress, intonation etc. • Spontaneous Drama
11) • Perform different, non-verbal patterns of behavior. • Recognise, interpret and practise in a playful drama activities. • Prepared Drama Activities Role play Discussion Writing Assignment for next class session
12) • Identify individual error types. • Analyze the cause of the error. • Fossilized Error Correction Discussion Writing
13) • Develop and Apply effective research and organizational skills in preparing a speech. • Understand the types of supporting details used in Informative speeches and make appropriate choices. • Organize information coherently in the correct format. • Informative Speeches
14) • Understand structure and coherence in written presentation. • Present relevant, interesting subject material that reflects depth of understanding. • Demonstrate a good range of vocabulary and a variety of grammatical structures • Draft Final Exam Written Presentation Submittal
15) • Develop and Apply effective research and organizational skills in preparing a speech. • Understand the types of supporting details used in Informative speeches and make appropriate choices. Organize information coherently in the correct format

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Practicing Skills, Strategies & Processes: Classroom Techniques to Help Students Develop Proficiency
Kelly Harmon & Robert J. Marzano
2015 Learning Sciences
ISBN-10: 1941112072 ISBN-13: 978-1941112076
Diğer Kaynaklar: Practicing Skills, Strategies & Processes: Classroom Techniques to Help Students Develop Proficiency
Kelly Harmon & Robert J. Marzano
2015 Learning Sciences
ISBN-10: 1941112072 ISBN-13: 978-1941112076

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme 5
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 30 % 40
Final 40 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 10 2 20
Uygulama 10 2 20
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 3 12
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 3 3 9
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 68