EGTP202 Öğretim Teknolojileriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Özel Eğitim ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Özel Eğitim Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGTP202
Ders İsmi: Öğretim Teknolojileri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SANEM BÜLBÜL HÜNER
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi SANEM BÜLBÜL HÜNER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrenciye eğitim bilimlerinde ve dil eğitimi alanında öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı bilgisini ve bunları öğrenme-öğretme sürecinde aktif bir şekilde kullanma becerisini kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, vb. konuların incelenmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) 1. Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımına ilişkin teorik/pratik bilgiye sahiptir. 2. Din eğitimi araştırmaları hakkında detaylı bilgi sahibi olur. 3. Yapılan araştırmalara farklı açılardan bakabilme yeteneğine sahiptir. 4. Araştırmaları konuları açısından değerlendirir. 5. Araştırmaları metodoloji açısından tahlil eder. 6. Araştırmaları bulgular ve ulaşılan sonuçlar açısından analiz eder. 7. Araştırmalarda karşılaşılan problemleri tespit eder. 8. Tespit edilen problemlere çözüm önerileri getirir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Introduce the course to the students • Syllabus • Discuss Course Outline Discussion of Syllabus Review the Syllabus Read: Assigned reading for next class session
1) • Explain the relationship between instructional technologies and communication. • Communication in educational settings Question & Answer. Observation. Team/Group Work. Demonstration. Experiment. Due: Project Topic Read: Assigned reading for next class session
1) • List the criteria of material choice and development. • Explain the basic principles of designing instructional materials. • Choice, design, and preparation of instructional material Discussion. Question & Answer. Observation. Team/Group Work. Demonstration. Experiment. Drill – Practice. Case Study. Brain Storming. Continue research and work on final project Read: Assigned reading for next class session
1) FINAL EXAM • Presentation of materials • Presentation of materials Individual study Designing materials for young learners of English
2) • Explain the basic concepts of instructional technologies and material design. • Basic concepts related to instructional technology Question & Answer. Read: Assigned reading for next class session
3) • Question the historical development of instructional technologies. • Historical Development of Educational Technology Question & Answer. a) Read: Assigned reading for next class session b) Fill-out the learning styles questionnaire before Week 3 class and printout results.
5) • Categorize materials according to their characteristics • Explain advantages and disadvantages of instructional materials • Compare materials according to their purpose. • The materials used in educational settings Discussion. Question & Answer. Team/Group Work. Experiment. Case Study. Brain Storming. Continue research and work on final project Read: Assigned reading for next class session
7) • List the criteria of material choice and development. • Explain the basic principles of designing instructional materials. • Choice, design, and preparation of instructional material Discussion. Question & Answer. Observation. Team/Group Work. Demonstration. Experiment. Drill – Practice. Case Study. Brain Storming. Continue research and work on final project Read: Assigned reading for next class session
8) MID-TERM EXAM • Describe characteristics of different instructional materials. • Explain the designing process of different instructional materials. • Choice, design, and preparation of instructional material Discussion. Question & Answer. Observation. Team/Group Work. Demonstration. Experiment. Drill – Practice. Case Study. Brain Storming. Continue research and work on final project Read: Assigned reading for next class session
9) • Describe characteristics of different instructional materials. • Explain the designing process of different instructional materials. • Choice, design, and preparation of instructional material Discussion. Question & Answer. Observation. Team/Group Work. Demonstration. Experiment. Drill – Practice. Case Study. Brain Storming.
10) • Explain the evaluation criteria of instructional materials. • Prepare an evaluation form in conformity with the evaluation criteria. • Criticize an instructional material according to the evaluation criteria. • Evaluation of instructional materials Discussion. Question & Answer. Observation. Team/Group Work. Demonstration. Experiment. Drill – Practice. Case Study. Brain Storming. Due: First Draft of Final Project Read: Assigned reading for next class session
11) • Choose an object /outcome in the curriculum. • Prepare a course plan in conformity with the chosen objective/outcome. • Design an instructional material in conformity with the criteria of material design. • Presentation of materials Report Preparation and/or Presentation. Role Playing/Dramatization Read: Assigned reading for next class session
12) • Presentation of materials • Presentation of materials Report Preparation and/or Presentation. Role Playing/Dramatization Editing & Revision of Final Project Report & Preparing the presentation of the project Read: Assigned reading for next class session
13) • Presentation of materials • Presentation of materials Report Preparation and/or Presentation. Role Playing/Dramatization Editing & Revision of Final Project Report & Preparing the presentation of the project
14) • Presentation of materials • Presentation of materials • Evaluation of the course. Report Preparation and/or Presentation. Role Playing/Dramatization

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Tuğba YANPAR (2009). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, 9. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık.Tuğba Özcan DEMİREL, S. Sadi SEFEROĞLU, Esed YAĞCI (2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Pegem A Yayınları.Salih UŞUN (2000). Özel Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Pegem A Yayınevi.Çetin BAYTEKİN (2011). Öğrenme Öğretme Teknikleri ve Materyal Geliştirme, , 3. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık.Eyüp ŞİMŞEK (2012).“Din Öğretiminde Materyal Geliştirme Etkinlileri”, Yaygın Din Eğitimi Sempozyumu, DİB, Ankara.Ayşe Zişan FURAT (2012). “Kitle iletişim Araçları ve Yaygın Din Eğitimi”, Yaygın Din Eğitimi Sempozyumu, DİB, Ankara.
Diğer Kaynaklar: Tuğba YANPAR (2009). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, 9. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık.Tuğba Özcan DEMİREL, S. Sadi SEFEROĞLU, Esed YAĞCI (2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Pegem A Yayınları.Salih UŞUN (2000). Özel Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: Pegem A Yayınevi.Çetin BAYTEKİN (2011). Öğrenme Öğretme Teknikleri ve Materyal Geliştirme, , 3. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık.Eyüp ŞİMŞEK (2012).“Din Öğretiminde Materyal Geliştirme Etkinlileri”, Yaygın Din Eğitimi Sempozyumu, DİB, Ankara.Ayşe Zişan FURAT (2012). “Kitle iletişim Araçları ve Yaygın Din Eğitimi”, Yaygın Din Eğitimi Sempozyumu, DİB, Ankara.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma.
2) Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3) Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin gelişimsel özellikleri ile ilgili bilgilerini açıklar.
4) Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır.
5) Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir.
6) Özel gereksinimli öğrencilere yönelik uygun bilimsel yöntem ve teknikleri uygular, uyarlar ve geliştirir.
7) Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
8) Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
9) Öğrencilerin bireysel gereksinimlerine uygun bir biçimde programların kazanımlarını, temalarını, etkinliklerini, sınama durumlarını seçer ve uygular.
10) Özel eğitim gereksinimi olan çocuklar ve aileler için uygun aile ve eğitim programları geliştirir ve uygular.
11) Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
12) Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
13) Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
15) Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
16) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
17) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
18) Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
19) Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde dir.
20) Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma. 5
2) Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 1
3) Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin gelişimsel özellikleri ile ilgili bilgilerini açıklar. 1
4) Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. 1
5) Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. 1
6) Özel gereksinimli öğrencilere yönelik uygun bilimsel yöntem ve teknikleri uygular, uyarlar ve geliştirir. 1
7) Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. 1
8) Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. 1
9) Öğrencilerin bireysel gereksinimlerine uygun bir biçimde programların kazanımlarını, temalarını, etkinliklerini, sınama durumlarını seçer ve uygular. 1
10) Özel eğitim gereksinimi olan çocuklar ve aileler için uygun aile ve eğitim programları geliştirir ve uygular. 1
11) Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 1
12) Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. 1
13) Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. 1
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 1
15) Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 1
16) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. 1
17) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 5
18) Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. 1
19) Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde dir.
20) Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 30 % 40
Final 40 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 3 15
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 3 3 9
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 87