IDEP207 Eleştirel Okuma ve Yazmaİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İngilizce ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngilizce Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IDEP207
Ders İsmi: Eleştirel Okuma ve Yazma
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi AYBARS ERÖZDEN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi RABİA MAHMOOD
Dr.Öğr.Üyesi ANNA ASIATIDOU
Öğr.Gör. VOLGA KURBANZADE
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: “Eleştirel Okuma ve Yazma” bir dönemlik bir derstir. Bu dersin amacı, öğrencilere genel olarak dili, dünya dillerini, İngilizcenin tarihî dönmelerini ve yayılma alanları ile metinlerin ışığında, İngilizcenin yazılı ve sözlü anlatım tekniklerini öğretmek, İngilizce ile ilgili sorunları nasıl çözebilecekleri konularında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencilere çeşitli amaçlar etkili yazma ve okuma stratejileri sunar. Bu dersin kapsadığı bazı konular;

Dilbilgisi, cümle yapısı ve fikir hiyerarşisi
Noktalama
Canlı bir dilde kelimelerle çalışmak
Ses tonu, ses ve duruma uygun bir şekilde dili kullanma
Metafor, hiciv, ironi yönetimi
Farklı retorik stillerle ilgilenmek
Karmaşık fikirleri ve argümanları yönetme

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu derste öğrenciler, entelektüel sorgulama süreçlerinde liberal sanat ve bilimlerde uygulandıkları gibi tecrübe kazanırlar. Kursun temasına dayanarak, öğrenciler üniversite müfredatındaki farklı disiplinlerden alınan okumaları analiz eder ve yorumlar. Öğrenciler, yazarların fikirlerini geliştirmede kullandıkları yöntemleri ve çeşitli yazarların bakış açıları arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri ayırt etmeyi, sonuçları tanımayı ve yazarların amaçlarını sorgulamayı öğrenirler. Sınıf, öğrencilerin analitik yetenekler geliştirmek ve bunları ders çalışmalarına uygulamak için yollar keşfettiği bilgisayar laboratuarında düzenli olarak toplanır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Unit 1 - Orientation { BlackBoard & Browser Housekeeping { Personal Introductions { Pre-class Survey { Pre-class Survey
2) Unit 2 - Essay 1 { Discussion 2a-f Unit 2 - Essay 1 { Discussion 2a-f { Pre-class Survey
3) Unit 3 - Essay 2 { Discussion 3a-f { 3g - Essay { 3h - Peer feedback { 3i - Unit Reflection { Pre-class Survey
4) Unit 4 - Persuasive Project { 4a - Proposal with reasonable conclusions { 4b - Key arguments, evidence, and fallacies { 4c - Bibliography { 4d - Project draft { 4e - Peer feedback { 4f - Unit Reflection Unit Reflection
5) Unit 5 - The Final { 5a - Revisions of selected assignments { 5b - Exam: Critical Thinking { 5c - Exam: Glossary { 5d - Post-class Survey Pre-class Survey
6) In-class writing: what would you like your classmates to focus on and comment on, for this draft? - workshop WP#1 - get ready for group workshops Pre-class Survey
7) - In-class writing: which of the sample evaluation papers did you think was the most effective? Why? - in small groups: which of these papers is the most effective evaluation? Why? (report to the whole class) Pre-class survey
8) Get started on WP # 3: Informational argument: what is a problem or issue and what are the “sides” or arguments that surround it? In-class writing: answer # 8 page 146 under “Composing Processes” and discuss - discuss RL # 8 - discuss expectations for an informational argument - discuss Ezzell - go over assignment for WP# 3 - “informal” 5-item annotated bibliography handout pre-class survey
9) - In-class writing: please answer # 6 page 151 and discuss - discuss 147-163 and also 533-539 (finding sources) - discuss Hafner - discuss RL # 9 - ask each student to report on his or her topic for WP#3 - discuss organizational approaches page 163
10) - in-class writing: what is the best idea you got from today’s reading? Why? - discuss their best ideas - discuss 520-531 - do the activity in small groups on page 520 using the photos you brought in - in pairs, do the activity on 522 using our text, and share
11) - in-class writing: what is the best idea you got from today’s reading? Why? - discuss their best ideas - discuss 520-531 - do the activity in small groups on page 520 using the photos you brought in - in pairs, do the activity on 522 using our text, and share
12) In-class writing: what would you like your classmates to comment on and make suggestions about? - workshop WP#3 v2
13) In-class writing: answer two of the questions on page 238 you did not answer for your RL - discuss in-class writing and RL # 14 - discuss Emrich - discuss 237 - students present their photo or advertisement: why is this persuasive?
14) In-class writing: Is DeRosa’s essay persuasive? Are you convinced? What in the essay makes you say so? - students present on why their editorial or letter is persuasive - discuss DeRosa’s essay - discuss logical fallacies page 475-478

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Critical Reading and Writing Prep Course by Jeff Kolby
Lundsford, Andrea A. Everything’s an Argument. 5th Edition. Bedford-St. Martin’s Press, 2009.
Diğer Kaynaklar: Critical Reading and Writing Prep Course by Jeff Kolby
Lundsford, Andrea A. Everything’s an Argument. 5th Edition. Bedford-St. Martin’s Press, 2009.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme 3
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme 3
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. 5
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Kurul-Committee 5 % 5
Uygulama 2 % 20
Ara Sınavlar 20 % 20
Final 30 % 50
Yazma Ödev Dosyası 5 % 5
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 3 15
Sunum / Seminer 1 1 1
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 78