Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Unit 1 - Orientation
{ BlackBoard & Browser Housekeeping
{ Personal Introductions
{ Pre-class Survey |
{ Pre-class Survey |
2) |
Unit 2 - Essay 1
{ Discussion 2a-f
Unit 2 - Essay 1
{ Discussion 2a-f |
{ Pre-class Survey |
3) |
Unit 3 - Essay 2
{ Discussion 3a-f
{ 3g - Essay
{ 3h - Peer feedback
{ 3i - Unit Reflection |
{ Pre-class Survey |
4) |
Unit 4 - Persuasive Project
{ 4a - Proposal with reasonable conclusions
{ 4b - Key arguments, evidence, and fallacies
{ 4c - Bibliography
{ 4d - Project draft
{ 4e - Peer feedback
{ 4f - Unit Reflection |
Unit Reflection |
5) |
Unit 5 - The Final
{ 5a - Revisions of selected assignments
{ 5b - Exam: Critical Thinking
{ 5c - Exam: Glossary
{ 5d - Post-class Survey |
Pre-class Survey |
6) |
In-class writing: what would you like your classmates to focus on and comment on, for this draft?
- workshop WP#1
- get ready for group workshops
|
Pre-class Survey |
7) |
- In-class writing: which of the sample evaluation papers did you think was the most effective? Why?
- in small groups: which of these papers is the most effective evaluation? Why? (report to the whole class)
|
Pre-class survey |
8) |
Get started on WP # 3: Informational argument: what is a problem or issue and what are the “sides” or arguments that surround it?
In-class writing: answer # 8 page 146 under “Composing Processes” and discuss
- discuss RL # 8
- discuss expectations for an informational argument
- discuss Ezzell
- go over assignment for WP# 3
- “informal” 5-item annotated bibliography handout
|
pre-class survey |
9) |
- In-class writing: please answer # 6 page 151 and discuss
- discuss 147-163 and also 533-539 (finding sources)
- discuss Hafner
- discuss RL # 9
- ask each student to report on his or her topic for WP#3
- discuss organizational approaches page 163
|
|
10) |
- in-class writing: what is the best idea you got from today’s reading? Why?
- discuss their best ideas
- discuss 520-531
- do the activity in small groups on page 520 using the photos you brought in
- in pairs, do the activity on 522 using our text, and share
|
|
11) |
- in-class writing: what is the best idea you got from today’s reading? Why?
- discuss their best ideas
- discuss 520-531
- do the activity in small groups on page 520 using the photos you brought in
- in pairs, do the activity on 522 using our text, and share
|
|
12) |
In-class writing: what would you like your classmates to comment on and make suggestions about?
- workshop WP#3 v2
|
|
13) |
In-class writing: answer two of the questions on page 238 you did not answer for your RL
- discuss in-class writing and RL # 14
- discuss Emrich
- discuss 237
- students present their photo or advertisement: why is this persuasive?
|
|
14) |
In-class writing: Is DeRosa’s essay persuasive? Are you convinced? What in the essay makes you say so?
- students present on why their editorial or letter is persuasive
- discuss DeRosa’s essay
- discuss logical fallacies page 475-478
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme |
3 |
2) |
P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme |
3 |
3) |
P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. |
|
4) |
P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level). |
|
5) |
P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. |
|
6) |
P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme |
|
7) |
P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme |
|
8) |
P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. |
5 |
9) |
P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme |
|
10) |
P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme |
|