Özel Eğitim Öğretmenliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EGTP172 | ||||||||
Ders İsmi: | Türk Eğitim Tarihi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA KORKMAZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin genel amacı Türk eğitim sistemini Türklerin Müslüman olmalarından önce, Türklerin Müslüman olmalarından sonra, Karahanlılar, Selçuklular, Anadolu beylikleri, Osmanlılar ve Türkiye Cumhuriyeti dönemleri şeklinde ele alarak her dönemin eğitim sistemini, önemli isimlerini, yapılan değişiklikleri ve etkilerini tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği: | Türk eğitim tarihinin genel olarak ele alınması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Öğrencilerle tanışma | yok |
2) | • Türk eğitim tarihi, dönemler | yok |
3) | Hunlarda eğitim, Göktürklerde eğitim, Uygurlarda eğitim | yok |
4) | • Karahanlılar döneminde eğitim, İbni Sina, Farabi, Balasagunlu Yusuf, Kaşgarlı Mahmut | yok |
5) | • Selçuklular döneminde eğitim, Anadolu Beylikleri döneminde eğitim, Nizamülmülk, Mevlana Celalettin Rumi, Yunus Emre, Hacı Bektaş-i Veli, Aşık Paşa | yok |
6) | • Medreseler, sıbyan mektepleri, askeri eğitim, azınlık ve yabancı okulları, memur yetiştiren kurumlar, Hacı Bayram veli, Kınalızade Ali, Katip Çelebi, Koçi Bey, Lütfi Paşa, Nabi ve İbrahim Müteferrika | yok |
7) | • Medreseler, sıbyan mektepleri, askeri eğitim, azınlık ve yabancı okulları, memur yetiştiren kurumlar, Hacı Bayram veli, Kınalızade Ali, Kâtip Çelebi, Koçi Bey, Lütfi Paşa, Nabi ve İbrahim Müteferrika | yok |
8) | vize | yok |
9) | • İlk yenileşme dönemi, Tanzimat dönemi eğitim sistemi, Sümbülzade Vehbi, Ziya Paşa, Namık Kemal, Ali Suavi | yok |
10) | • I. Meşrutiyet dönemi eğitim sistemi, Mutlakiyet dönemi eğitim sistemi, Münif Paşa, Sait Paşa, Ahmet Mithat Efendi, Ahmet Rıza Bey | yok |
11) | • II. Meşrutiyet dönemi eğitim sistemi, Emrullah Efendi, Satı Bey, Tevfik Fikret, Mehmet Akif, Ziya Gökalp, Ömer Seyfettin, Prens Sabahattin, İsmail Hakkı Baltacıoğlu | yok |
12) | • Kurtuluş Savaşı döneminde eğitim, Kazım Karabekir | yok |
13) | • Cumhuriyet dönemi eğitim sistemi, Cumhuriyet döneminde eğitim sisteminde yapılan değişiklikler, Köy enstitüleri, Karma eğitim | yok |
14) | • Cumhuriyet dönemi eğitim sistemi, Cumhuriyet döneminde eğitim sisteminde yapılan değişiklikler, Köy enstitüleri, Karma eğitim | yok |
15) | final | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | sınıfta anlatılacak |
Diğer Kaynaklar: | Akyüz, Y. (2015). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem Akademi. Güven, İ. (2018). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Pegem Akademi. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||||
1) Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma. | |||||||||||||||||||
2) Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | |||||||||||||||||||
3) Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin gelişimsel özellikleri ile ilgili bilgilerini açıklar. | |||||||||||||||||||
4) Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. | |||||||||||||||||||
5) Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. | |||||||||||||||||||
6) Özel gereksinimli öğrencilere yönelik uygun bilimsel yöntem ve teknikleri uygular, uyarlar ve geliştirir. | |||||||||||||||||||
7) Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. | |||||||||||||||||||
8) Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |||||||||||||||||||
9) Öğrencilerin bireysel gereksinimlerine uygun bir biçimde programların kazanımlarını, temalarını, etkinliklerini, sınama durumlarını seçer ve uygular. | |||||||||||||||||||
10) Özel eğitim gereksinimi olan çocuklar ve aileler için uygun aile ve eğitim programları geliştirir ve uygular. | |||||||||||||||||||
11) Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||||||||||||||||
12) Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | |||||||||||||||||||
13) Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||||||||||||||||
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||||||||||
15) Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | |||||||||||||||||||
16) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||||||||||||||||||
17) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | |||||||||||||||||||
18) Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | |||||||||||||||||||
19) Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde dir. | |||||||||||||||||||
20) Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma. | 1 |
2) | Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 1 |
3) | Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin gelişimsel özellikleri ile ilgili bilgilerini açıklar. | 1 |
4) | Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. | 1 |
5) | Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. | 1 |
6) | Özel gereksinimli öğrencilere yönelik uygun bilimsel yöntem ve teknikleri uygular, uyarlar ve geliştirir. | 1 |
7) | Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. | 1 |
8) | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 1 |
9) | Öğrencilerin bireysel gereksinimlerine uygun bir biçimde programların kazanımlarını, temalarını, etkinliklerini, sınama durumlarını seçer ve uygular. | 1 |
10) | Özel eğitim gereksinimi olan çocuklar ve aileler için uygun aile ve eğitim programları geliştirir ve uygular. | 1 |
11) | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 1 |
12) | Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | 1 |
13) | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | 1 |
14) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 1 |
15) | Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | 1 |
16) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | 1 |
17) | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 1 |
18) | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | 1 |
19) | Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde dir. | |
20) | Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 94 |