IDEP311 İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi 1İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İngilizce ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngilizce Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IDEP311
Ders İsmi: İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi 1
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi AYBARS ERÖZDEN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi AYBARS ERÖZDEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dinleme, konuşma, sesletim ve sözcük öğretiminin farklı evreleri ve teknikleri; dil farkındalığının ve öğretim becerilerinin değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen grupları için geliştirilmesi; vb. konuların incelenmesi.
Dersin İçeriği: Dinleme, konuşma, sesletim ve sözcük öğretiminin farklı evreleri ve teknikleri; dil farkındalığının ve öğretim becerilerinin değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen grupları için geliştirilmesi; farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlama ilke ve teknikleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu derste öğrencilere konuşma ve yazma becerilerinin değişik beceri grubundaki öğrencilere kazandırılması yönünde kuramsal bilgiler verilecektir. Öğrenciler İngiliz dili eğitiminde bu becerilerin nasıl öğretilmesi gerektiği üzerine yapılmış bilimsel araştırma çalışmaları okumaları istenecektir. Bunun yanı sıra becerilerin beraberce kazandırılmasına yönelik küçük ders planları hazırlamaları ve sunmaları hedeflenmektedir. * Dil becerileri üzerine kuramsal bilgi edinir. * Beceri öğretimi ile ilgili yapılmış olan bilimsel araştırmaları inceler. * Becerilerin beraberce kazandırılması üzerine ders planları hazırlar. * Bu ders planlarını sınıf ortamında sunar ve dönüt alır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Define teacher’s and learners’ roles for effective learning and teaching. • Define teacher roles, learners’ roles Lecture, discussion
2) • Describe the characteristics of an effective learning and teaching environment. • Explain the how an effective classroom environment contributes to learning and teaching. • Summarize the characteristics of effective learning-teaching environment. • The characteristics of effective learning-teaching environment
3) • Explain the approaches in teaching pronunciation. • List the techniques in teaching pronunciation. • Revise approaches and techniques in teaching pronunciation • Approaches and techniques in teaching pronunciation Lecture, discussion.
4) • Explain micro teaching. • Define micro teaching in pronunciation. • Micro-teaching in pronunciation Presentation, discussion.
5) • Explain micro teaching in pronunciation. • Summarize micro teaching in pronunciation. • Evaluate peers’ teaching performance in micro-teaching sessions • Micro-teaching in pronunciation
6) • List and explain the approaches in teaching vocabulary • Explain the techniques in teaching vocabulary. • Summarize approaches and techniques in teaching vocabulary • Approaches and techniques in teaching vocabulary
7) • Explain micro teaching. • Define micro teaching in vocabulary. • Evaluate peers’ teaching performance in micro-teaching sessions • Micro-teaching in vocabulary
8) MID- TERM EXAM • Describe the characteristics of an effective learning and teaching environment. • Explain the how an effective classroom environment contributes to learning and teaching. • Summarize the characteristics of effective learning-teaching environment • The characteristics of effective learning-teaching environment
9) • List and explain the approaches in grammar • List and explain the techniques in teaching grammar. • Revize approaches and techniques in grammar• • Approaches and techniques in grammar
10) • Explain approaches and techniques in grammar • Summarize approaches and techniques in grammar. • Approaches and techniques in grammar Lecture, discussion
11) • Evaluate peers’ teaching performance in micro-teaching sessions. • Micro-teaching in grammar Presentation, discussion
12) • Practice micro-teaching in grammar. • Evaluate peers’ teaching performance in micro-teaching sessions • Micro-teaching in grammar Presentation, discussion
13) • Practice micro-teaching in grammar. • Evaluate peers’ teaching performance in micro-teaching sessions • Micro-teaching in grammar Presentation, discussion
14) • Evaluate lesson plans and teaching performances • Evaluation of lesson plans and teaching performances Discussion
15) FINAL EXAM • List and explain the approaches in grammar • List and explain the techniques in teaching grammar. • Revize approaches and techniques in grammar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Learning to teach English
Peter Watkins
2008 Delta Publishing
ISBN-10: 1900783746
ISBN-13: 978-1900783743

Approaches and Methods in Language Teaching
Jack J. Richards & Theodore Rodgers
2001 Cambridge University Press
ISBN-10: 0521008433
ISBN-13: 978-0521008433

Diğer Kaynaklar: Learning to teach English
Peter Watkins
2008 Delta Publishing
ISBN-10: 1900783746
ISBN-13: 978-1900783743

Approaches and Methods in Language Teaching
Jack J. Richards & Theodore Rodgers
2001 Cambridge University Press
ISBN-10: 0521008433
ISBN-13: 978-0521008433

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Grup çalışması ve ödevi
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 24 % 40
Final 28 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 25 2 50
Uygulama 25 2 50
Sınıf Dışı Ders Çalışması 7 3 21
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 7 3 21
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 149