İngilizce Öğretmenliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IDEP311 | ||||||||
Ders İsmi: | İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi 1 | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi AYBARS ERÖZDEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi AYBARS ERÖZDEN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dinleme, konuşma, sesletim ve sözcük öğretiminin farklı evreleri ve teknikleri; dil farkındalığının ve öğretim becerilerinin değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen grupları için geliştirilmesi; vb. konuların incelenmesi. |
Dersin İçeriği: | Dinleme, konuşma, sesletim ve sözcük öğretiminin farklı evreleri ve teknikleri; dil farkındalığının ve öğretim becerilerinin değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen grupları için geliştirilmesi; farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlama ilke ve teknikleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Define teacher’s and learners’ roles for effective learning and teaching. • Define teacher roles, learners’ roles Lecture, discussion | |
2) | • Describe the characteristics of an effective learning and teaching environment. • Explain the how an effective classroom environment contributes to learning and teaching. • Summarize the characteristics of effective learning-teaching environment. • The characteristics of effective learning-teaching environment | |
3) | • Explain the approaches in teaching pronunciation. • List the techniques in teaching pronunciation. • Revise approaches and techniques in teaching pronunciation • Approaches and techniques in teaching pronunciation Lecture, discussion. | |
4) | • Explain micro teaching. • Define micro teaching in pronunciation. • Micro-teaching in pronunciation Presentation, discussion. | |
5) | • Explain micro teaching in pronunciation. • Summarize micro teaching in pronunciation. • Evaluate peers’ teaching performance in micro-teaching sessions • Micro-teaching in pronunciation | |
6) | • List and explain the approaches in teaching vocabulary • Explain the techniques in teaching vocabulary. • Summarize approaches and techniques in teaching vocabulary • Approaches and techniques in teaching vocabulary | |
7) | • Explain micro teaching. • Define micro teaching in vocabulary. • Evaluate peers’ teaching performance in micro-teaching sessions • Micro-teaching in vocabulary | |
8) | MID- TERM EXAM • Describe the characteristics of an effective learning and teaching environment. • Explain the how an effective classroom environment contributes to learning and teaching. • Summarize the characteristics of effective learning-teaching environment • The characteristics of effective learning-teaching environment | |
9) | • List and explain the approaches in grammar • List and explain the techniques in teaching grammar. • Revize approaches and techniques in grammar• • Approaches and techniques in grammar | |
10) | • Explain approaches and techniques in grammar • Summarize approaches and techniques in grammar. • Approaches and techniques in grammar Lecture, discussion | |
11) | • Evaluate peers’ teaching performance in micro-teaching sessions. • Micro-teaching in grammar Presentation, discussion | |
12) | • Practice micro-teaching in grammar. • Evaluate peers’ teaching performance in micro-teaching sessions • Micro-teaching in grammar Presentation, discussion | |
13) | • Practice micro-teaching in grammar. • Evaluate peers’ teaching performance in micro-teaching sessions • Micro-teaching in grammar Presentation, discussion | |
14) | • Evaluate lesson plans and teaching performances • Evaluation of lesson plans and teaching performances Discussion | |
15) | FINAL EXAM • List and explain the approaches in grammar • List and explain the techniques in teaching grammar. • Revize approaches and techniques in grammar |
Ders Notları / Kitaplar: | Learning to teach English Peter Watkins 2008 Delta Publishing ISBN-10: 1900783746 ISBN-13: 978-1900783743 Approaches and Methods in Language Teaching Jack J. Richards & Theodore Rodgers 2001 Cambridge University Press ISBN-10: 0521008433 ISBN-13: 978-0521008433 |
Diğer Kaynaklar: | Learning to teach English Peter Watkins 2008 Delta Publishing ISBN-10: 1900783746 ISBN-13: 978-1900783743 Approaches and Methods in Language Teaching Jack J. Richards & Theodore Rodgers 2001 Cambridge University Press ISBN-10: 0521008433 ISBN-13: 978-0521008433 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme | |||||||||
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme | |||||||||
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. | |||||||||
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level). | |||||||||
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. | |||||||||
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme | |||||||||
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme | |||||||||
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. | |||||||||
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme | |||||||||
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme | |
2) | P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme | |
3) | P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. | |
4) | P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level). | |
5) | P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. | |
6) | P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme | |
7) | P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme | |
8) | P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. | |
9) | P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme | |
10) | P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme | 5 |
Anlatım | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 24 | % 40 |
Final | 28 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 25 | 2 | 50 |
Uygulama | 25 | 2 | 50 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 3 | 21 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 149 |