IDEP313 Dil ve Edebiyat Öğretimi 1İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İngilizce ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngilizce Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IDEP313
Ders İsmi: Dil ve Edebiyat Öğretimi 1
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi RABİA MAHMOOD
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi RABİA MAHMOOD
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İngilizce yazınsal metinler üzerinden yazın algısının kazandırılması ve dil öğretiminde kullanımının öğrenilmesi: 1. Düzyazı.
Dersin İçeriği: 1 Edebiyatın nesini, neden, nasıl öğretmek
2 Derslikte edebiyat
3 Edebi eserle ilk karşılaşma
4 İvmeyi sürdürme

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Klasik ve Çağdaş Edebiyatı temel düzeyde tanımlamak.
2) Edebiyatın temel kavram ve ilkelerini yabancı dil öğretimi alanına uygulamak.
3) Toplumsal çevre ve eğitim düzeyiyle uyumlu kültürel eğitim kazanmak.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Yabancı dil öğretimindeki yaklaşım ve yöntemleri tanımlayıp uygulamak.
2) İngilizce Öğretiminde kullanılabilecek gereçler geliştirip varolan gereçlerin uyarlanmasını ve değerlendirmesini yapmak.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse ve içeriğine giriş.
2) Derslikte kullanmak üzere romanın ilgili bölümlerinin seçilmesi.
3) Romanın derslikte işlenmesi (1) Yazarın yaşam öyküsü Kitabın adı ve kapağı Romanın giriş paragrafı
4) Romanın derslikte işlenmesi (2) Olay akışı "Şimdi ne olacak?" Romanın bitişi
5) Evde okuma için çalışma kağıdı hazırlama Çalışma kağıdındaki okuma görevleri türleri
6) Romanın derslikte işlenmesi (3) Evde okuma ardından derslikte yapılabilecek etkinlikler
7) Romanın derslikte işlenmesi (4) Dinleme ve okuma etkinlikleri Sözlü etkinlikler
8) Arasınav
9) Kısa öykünün derslikte işlenmesi (1)
10) Kısa öykünün derslikte işlenmesi (2) Sunum ödevlerinin dağıtılması
11) Roman ve kısa öykü etkinliklerinin sınıfa sunulması ve tartışma (1)
12) Roman ve kısa öykü etkinliklerinin sınıfa sunulması ve tartışma (2)
13) Roman ve kısa öykü etkinliklerinin sınıfa sunulması ve tartışma (3)
14) Genel tekrar.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Collie, J., Slater, S. (2007). Literature in the language classroom. Cambridge: CUP. Corrado, G. (2007). Mind the characters. Genoa: Black Cat Publishing.
Diğer Kaynaklar: Lazar, G. (1993). Literature and language teaching. Cambridge: CUP.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme 2
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme 1
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. 1
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. 5
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme 1
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. 3
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 3 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 3 15
Sunum / Seminer 3 5 15
Ödevler 3 5 15
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75