EENF101 Bilişim Teknolojileriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Özel Eğitim ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Özel Eğitim Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EENF101
Ders İsmi: Bilişim Teknolojileri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi İLKER CALAYOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. KÜBRA İPÇİ ÇELİK
Dr.Öğr.Üyesi İLKER CALAYOĞLU
Dr.Öğr.Üyesi SANEM BÜLBÜL HÜNER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bilgisayar temel kavramlarını ve donanım bileşenlerini tanıma ve öğrenme. Bilgisayarı temel düzeyde kullanabilme (belge hazırlama, tablo hazırlama). bilgisayara dayalı öğrenme materyallerini tanıma ve öğretim materyali olarak işe koşmaya dair farkındalık sağlama
Dersin İçeriği: Bilgisayar destekli eğitim ile ilgili temel kavramlar, öğeleri, kuramsal temelleri, yararları ve sınırlılıkları, uygulama yöntemleri, bilgisayar destekli öğretimde kullanılan yaygın formatlar, ders yazılımlarının değerlendirilmesi ve seçimi, uzaktan eğitim uygulamaları, veri tabanı uygulamaları, bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki olumsuz etkileri ve önlenmesidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Bilgisayar destekli eğitimin kuramsal temelleri, yararları ve sınırlılıkları fark etme,
2) Bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki olumsuz etkilerini fark etme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Bilgisayar destekli eğitim ile ilgili temel kavramları ve öğelerini tanıma,
2) Bilgisayar destekli eğitimin uygulama yöntemlerini kullanma,
3) • Bilgisayar destekli öğretimde kullanılan yaygın formatlar tanıma ve kullanma,
4) Bilgisayar destekli eğitimdeki ders yazılımlarının değerlendirilmesi ve seçimi yapma,
5) Uzaktan eğitim uygulamaları, veri tabanı uygulamalarına kullanma,
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) · Dersin tanıtılması ve ders izlencesinin sunumu
2) · Bilgisayar destekli eğitim ile ilgili temel kavramları ve öğeleri Bir sonraki ders için ilgili konunun araştırılması, okumaların yapılması ve incelenmesi
3) Bilgisayar destekli eğitimin kuramsal temelleri, yararları ve sınırlılıkları Bir sonraki ders için ilgili konunun araştırılması, okumaların yapılması ve incelenmesi
4) Bilgisayar destekli eğitimin uygulama yöntemleri Bir sonraki ders için ilgili konunun araştırılması, okumaların yapılması ve incelenmesi
5) Bilgisayar destekli eğitimin uygulama yöntemleri İlgili okumaların yapılması ve konunun araştırılması
6) Bilgisayar destekli öğretimde kullanılan yaygın formatlar İlgili okumaların yapılması
7) Bilgisayar destekli öğretimde kullanılan yaygın formatlar tanıma ve kullanma, araştırma yapma ve ilgili okumaları yapma
8) Ara sınav
9) Bilgisayar destekli eğitimdeki ders yazılımlarının değerlendirilmesi ve seçimi yapma, Araştırmaları ve ilgili okumaları yapma
10) Bilgisayar destekli eğitimdeki ders yazılımlarının değerlendirilmesi ve seçimi İlgili okumalar
11) • Uzaktan eğitim uygulamaları, veri tabanı uygulamaları Uzaktan eğitim uygulamalarını inceleme
12) Uzaktan eğitim uygulamaları, veri tabanı uygulamaları Uzakta eğitim uygulamalarını inceleme
13) Uzaktan eğitim uygulamaları, veri tabanı uygulamalarına kullanma Uzaktan eğitim uygulamalarını inceleme
14) Bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki olumsuz etkileri İlgili okumalar
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Gülşah Sezen Vekli, Atilla Çimer "Probleme Dayalı Bilgisayar Destekli Öğrenme Materyalinin Öğrencilerin Problem Çözme Becerisi Algılarındaki Gelişime
Etkisi" Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017
İsmail ACUN " WEB TABANLI İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENİM: ÖĞRENME İÇİN SOSYAL ETKİLEŞİM" Sosyal Bilimler Dergisi
Bilgisayar Bilimine Giriş - J.Glenn Brookshear, Dennis Brylow- Nobel Akademik Yayıncılık
Diğer Kaynaklar: Gülşah Sezen Vekli, Atilla Çimer "Probleme Dayalı Bilgisayar Destekli Öğrenme Materyalinin Öğrencilerin Problem Çözme Becerisi Algılarındaki Gelişime
Etkisi" Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017
İsmail ACUN " WEB TABANLI İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENİM: ÖĞRENME İÇİN SOSYAL ETKİLEŞİM" Sosyal Bilimler Dergisi
Bilgisayar Bilimine Giriş - J.Glenn Brookshear, Dennis Brylow- Nobel Akademik Yayıncılık


Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

4

5

6

2

7

Program Kazanımları
1) Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma.
2) Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3) Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin gelişimsel özellikleri ile ilgili bilgilerini açıklar.
4) Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır.
5) Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir.
6) Özel gereksinimli öğrencilere yönelik uygun bilimsel yöntem ve teknikleri uygular, uyarlar ve geliştirir.
7) Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
8) Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
9) Öğrencilerin bireysel gereksinimlerine uygun bir biçimde programların kazanımlarını, temalarını, etkinliklerini, sınama durumlarını seçer ve uygular.
10) Özel eğitim gereksinimi olan çocuklar ve aileler için uygun aile ve eğitim programları geliştirir ve uygular.
11) Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
12) Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
13) Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
15) Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
16) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
17) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
18) Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
19) Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde dir.
20) Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma. 5
2) Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 1
3) Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin gelişimsel özellikleri ile ilgili bilgilerini açıklar. 1
4) Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. 1
5) Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. 1
6) Özel gereksinimli öğrencilere yönelik uygun bilimsel yöntem ve teknikleri uygular, uyarlar ve geliştirir. 1
7) Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. 5
8) Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. 1
9) Öğrencilerin bireysel gereksinimlerine uygun bir biçimde programların kazanımlarını, temalarını, etkinliklerini, sınama durumlarını seçer ve uygular. 1
10) Özel eğitim gereksinimi olan çocuklar ve aileler için uygun aile ve eğitim programları geliştirir ve uygular. 1
11) Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 1
12) Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. 1
13) Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. 1
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 1
15) Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 1
16) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. 1
17) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 5
18) Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. 1
19) Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde dir.
20) Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Laboratuvar
Ödev
Rapor Yazma
Teknik gezi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Sunum
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 3 % 40
Ödev 1 % 30
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 6 96
Sunum / Seminer 3 1 3
Ödevler 1 1 1
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 151