Özel Eğitim Öğretmenliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EGTP204 | ||||||||
Ders İsmi: | Eğitim Antropolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Meslek Bilgisi | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi MUHARREM KÖKLÜ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste kültür karşılaştırmalı bir perspektiften gidilerek farklı toplumlarda ve kültürel bağlamlarda eğitime ne tür anlamlar yüklendiğinin gösterilmesi amaçlanmaktadır. Burada düşünülen, kültürel kod, pratik ve örüntüler ile eğitim, okullaşma ve öğrenme arasındaki bağları görünür kılmak. İkinci olarak, bu derste eğitim konusu ele alınırken bu konudaki literatürdeki farklı yaklaşımların görünür kılınması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Derste eğitim konusundaki pratik ve uygulamaların aynı zamanda sosyal sınıf, aile tarihi, Türkiye'de modernleşme ve toplumsal cinsiyet çalışmalarının olduğu bir çerçeveye yerleştirilmesi hedeflenmektedir.Derste uluslararası literatürde eğitim üzerine olan teorik tartışmaların yanı sıra yakın zamanlarda yapılmış araştırma örneklerine yer verilecek. Bu dersin içeriğini oluşturacak kaynakların önemli bir kısmını Türkiye’de çeşitli dönemlerde ayrı okul deneyimlerine sahip kadın ve erkeklerin biyografi ve otobiyografileri olacak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Eğitim Antropolojisine giriş | |
2) | Eğitim antropolojisinde kuramsal tartışmalar | İlgili okumalar |
3) | eğitim antropoloji ilişkisi | İlgili okumalar |
4) | Eğitim antropolojisinde araştırmalar ve yöntemler | İlgili okumalar |
5) | Eğitim antropolojisinde tartışmalar | İlgili okumalar |
6) | Toplumsal sınıf, kültür ve eğitim | İlgili okumalar |
7) | Eğitim ve sınıf ayrımı | İlgili okumalar |
8) | Ara sınav | |
9) | Türkiye'de modernleşme, eğitim ve toplumsal cinsiyet | İlgili okumalar |
10) | Türkiye'de modernleşme, eğitim ve toplumsal cinsiyet | İlgili okumalar |
11) | Türkiye'de, "okul", "öğretmenler" ve kentlerin tarihleri | İlgili okumalar |
12) | Türkiye'de, "okul", "öğretmenler" ve kentlerin tarihleri | İlgili okumalar |
13) | Türkiye'de, "okul", "öğretmenler" ve kentlerin tarihleri | İlgili okumalar |
14) | Türkiye'de modernleşme, eğitim ve toplumsal cinsiyet | İlgili okumalar |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Özsan, Gül. 2016. "Türkiye'nin Sosyal Dokusunda Değişen ve Değişmeyen Unsurlar: Eşraf Aileleri ve Eğitim". Türkiye'de Toplumsal Tabakalaşma ve Eşitsizlik. Lutfi Sunar (Ed.) Matbu Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: | A Companion to the anthropology of education, (edited by Bradley A.U. Levinson and Mica Pollock). 2011. Blackwell Publishing. Wills, Paul. 1977. Learning to Labor: How working class kids get working class jobs. Columbia University Press. Bourdieu, Pierre and Jean-Claude Passeron. 2015. Yeniden Üretim: Eğitim Sistemine İlişkin Bir Teorinin İlkeleri, Heretik Yayıncılık. Henry J. Rutz and Erol M. Balkan. 2010. Reproducing Class: Education, Neoliberalism and the rise of the new middle class in İstanbul. Bergahn Books. Özsan, Gül. 2016. "Türkiye'nin Sosyal Dokusunda Değişen ve Değişmeyen Unsurlar: Eşraf Aileleri ve Eğitim". Türkiye'de Toplumsal Tabakalaşma ve Eşitsizlik. Lutfi Sunar (Ed.) Matbu Yayıncılık. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||||
1) Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma. | |||||||||||||||||||
2) Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | |||||||||||||||||||
3) Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin gelişimsel özellikleri ile ilgili bilgilerini açıklar. | |||||||||||||||||||
4) Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. | |||||||||||||||||||
5) Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. | |||||||||||||||||||
6) Özel gereksinimli öğrencilere yönelik uygun bilimsel yöntem ve teknikleri uygular, uyarlar ve geliştirir. | |||||||||||||||||||
7) Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. | |||||||||||||||||||
8) Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |||||||||||||||||||
9) Öğrencilerin bireysel gereksinimlerine uygun bir biçimde programların kazanımlarını, temalarını, etkinliklerini, sınama durumlarını seçer ve uygular. | |||||||||||||||||||
10) Özel eğitim gereksinimi olan çocuklar ve aileler için uygun aile ve eğitim programları geliştirir ve uygular. | |||||||||||||||||||
11) Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||||||||||||||||
12) Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | |||||||||||||||||||
13) Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||||||||||||||||
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||||||||||
15) Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | |||||||||||||||||||
16) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||||||||||||||||||
17) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | |||||||||||||||||||
18) Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | |||||||||||||||||||
19) Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde dir. | |||||||||||||||||||
20) Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma. | |
2) | Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | |
3) | Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin gelişimsel özellikleri ile ilgili bilgilerini açıklar. | |
4) | Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. | |
5) | Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. | |
6) | Özel gereksinimli öğrencilere yönelik uygun bilimsel yöntem ve teknikleri uygular, uyarlar ve geliştirir. | |
7) | Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. | |
8) | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
9) | Öğrencilerin bireysel gereksinimlerine uygun bir biçimde programların kazanımlarını, temalarını, etkinliklerini, sınama durumlarını seçer ve uygular. | |
10) | Özel eğitim gereksinimi olan çocuklar ve aileler için uygun aile ve eğitim programları geliştirir ve uygular. | |
11) | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
12) | Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | |
13) | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |
14) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
15) | Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | |
16) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |
17) | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | |
18) | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | |
19) | Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde dir. | |
20) | Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Grup Projesi | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 30 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 26 |
Sunum / Seminer | 7 | 7 |
Proje | 13 | 26 |
Rapor Teslimi | 7 | 7 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 123 |