AENG104 İngilizce Ders Kitabı İncelemesi İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İngilizce ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngilizce Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: AENG104
Ders İsmi: İngilizce Ders Kitabı İncelemesi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Eğitimi
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi AYBARS ERÖZDEN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi AYBARS ERÖZDEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin sonunda öğrencilerin metot, materyal ve materyal tasarımını öğrenmesi hedeflenir.

Dersin İçeriği: Metot ve materyal geliştirme, tasarlamada güncel yaklaşımları, materyal uygunluğu ve uyarlaması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Metot ve materyal geliştirme arasındaki ilişkiyi inceler
2) İletişimsel yaklaşımda dil öğrenmeye uygun materyal tiplerini inceler
3) Tasarlamada güncel yaklaşımları tanır
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Materyalin uygunluğunu hedef kitleye göre değerlendirir ve gerekli uyarlamaları yapar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Materyal ve öğretim metotları arasındaki ilişki Byrd, P. (2001). Textbooks: Evaluation for selection and analysis for implementation. In M. Celce-Murcia (Ed.), Teaching English as a Second and Foreign Language (3rd ed.) (pp.415-427). Boston, MA: Heinle & Heinle. Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. Oxford: Macmillan Publishers. Dat, B. (2003). Materials for developing speaking skills. In B. Tomlinson (Ed.). Developing materials for language teaching (375-393). London, UK: Continuum. Gomez-Rodriguez, L. F. (2010). English textbooks for teaching and learning English as a foreign language: Do they really help to develop communicative competence? Educacion y Educadores, Vol. 13(3), 327-346.Hill, D., & Tomlinson, B. (2003). Coursebook listening activities. In B. Tomlinson (Ed.).
2) MEB İngilizce Öğretim Müfredatını ve MEB tarafından önerilen ders kitapların tanıtımı ve incelenmesi Byrd, P. (2001). Textbooks: Evaluation for selection and analysis for implementation. In M. Celce-Murcia (Ed.), Teaching English as a Second and Foreign Language (3rd ed.) (pp.415-427). Boston, MA: Heinle & Heinle. Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. Oxford: Macmillan Publishers. Dat, B. (2003). Materials for developing speaking skills. In B. Tomlinson (Ed.). Developing materials for language teaching (375-393). London, UK: Continuum. Gomez-Rodriguez, L. F. (2010). English textbooks for teaching and learning English as a foreign language: Do they really help to develop communicative competence? Educacion y Educadores, Vol. 13(3), 327-346.Hill, D., & Tomlinson, B. (2003). Coursebook listening activities. In B. Tomlinson (Ed.).
3) Materyal geliştirme ve değerlendirmedeki güncel yaklaşımlar Byrd, P. (2001). Textbooks: Evaluation for selection and analysis for implementation. In M. Celce-Murcia (Ed.), Teaching English as a Second and Foreign Language (3rd ed.) (pp.415-427). Boston, MA: Heinle & Heinle. Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. Oxford: Macmillan Publishers. Dat, B. (2003). Materials for developing speaking skills. In B. Tomlinson (Ed.). Developing materials for language teaching (375-393). London, UK: Continuum. Gomez-Rodriguez, L. F. (2010). English textbooks for teaching and learning English as a foreign language: Do they really help to develop communicative competence? Educacion y Educadores, Vol. 13(3), 327-346.Hill, D., & Tomlinson, B. (2003). Coursebook listening activities. In B. Tomlinson (Ed.).
4) Materyal geliştirme ve değerlendirmenin ana ilkeleri Byrd, P. (2001). Textbooks: Evaluation for selection and analysis for implementation. In M. Celce-Murcia (Ed.), Teaching English as a Second and Foreign Language (3rd ed.) (pp.415-427). Boston, MA: Heinle & Heinle. Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. Oxford: Macmillan Publishers. Dat, B. (2003). Materials for developing speaking skills. In B. Tomlinson (Ed.). Developing materials for language teaching (375-393). London, UK: Continuum. Gomez-Rodriguez, L. F. (2010). English textbooks for teaching and learning English as a foreign language: Do they really help to develop communicative competence? Educacion y Educadores, Vol. 13(3), 327-346.Hill, D., & Tomlinson, B. (2003). Coursebook listening activities. In B. Tomlinson (Ed.).
5) İngilizce öğretim materyallerinin incelenmesi Byrd, P. (2001). Textbooks: Evaluation for selection and analysis for implementation. In M. Celce-Murcia (Ed.), Teaching English as a Second and Foreign Language (3rd ed.) (pp.415-427). Boston, MA: Heinle & Heinle. Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. Oxford: Macmillan Publishers. Dat, B. (2003). Materials for developing speaking skills. In B. Tomlinson (Ed.). Developing materials for language teaching (375-393). London, UK: Continuum. Gomez-Rodriguez, L. F. (2010). English textbooks for teaching and learning English as a foreign language: Do they really help to develop communicative competence? Educacion y Educadores, Vol. 13(3), 327-346.Hill, D., & Tomlinson, B. (2003). Coursebook listening activities. In B. Tomlinson (Ed.).
6) Materyal uyarlama teknikleri Byrd, P. (2001). Textbooks: Evaluation for selection and analysis for implementation. In M. Celce-Murcia (Ed.), Teaching English as a Second and Foreign Language (3rd ed.) (pp.415-427). Boston, MA: Heinle & Heinle. Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. Oxford: Macmillan Publishers. Dat, B. (2003). Materials for developing speaking skills. In B. Tomlinson (Ed.). Developing materials for language teaching (375-393). London, UK: Continuum. Gomez-Rodriguez, L. F. (2010). English textbooks for teaching and learning English as a foreign language: Do they really help to develop communicative competence? Educacion y Educadores, Vol. 13(3), 327-346.Hill, D., & Tomlinson, B. (2003). Coursebook listening activities. In B. Tomlinson (Ed.).
7) Ara sınav
8) Materyal uyarlama teknikleri ve sınıf-içi aktiviteler Byrd, P. (2001). Textbooks: Evaluation for selection and analysis for implementation. In M. Celce-Murcia (Ed.), Teaching English as a Second and Foreign Language (3rd ed.) (pp.415-427). Boston, MA: Heinle & Heinle. Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. Oxford: Macmillan Publishers. Dat, B. (2003). Materials for developing speaking skills. In B. Tomlinson (Ed.). Developing materials for language teaching (375-393). London, UK: Continuum. Gomez-Rodriguez, L. F. (2010). English textbooks for teaching and learning English as a foreign language: Do they really help to develop communicative competence? Educacion y Educadores, Vol. 13(3), 327-346.Hill, D., & Tomlinson, B. (2003). Coursebook listening activities. In B. Tomlinson (Ed.).
9) Destek materyal kullanımı ve sebepleri Byrd, P. (2001). Textbooks: Evaluation for selection and analysis for implementation. In M. Celce-Murcia (Ed.), Teaching English as a Second and Foreign Language (3rd ed.) (pp.415-427). Boston, MA: Heinle & Heinle. Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. Oxford: Macmillan Publishers. Dat, B. (2003). Materials for developing speaking skills. In B. Tomlinson (Ed.). Developing materials for language teaching (375-393). London, UK: Continuum. Gomez-Rodriguez, L. F. (2010). English textbooks for teaching and learning English as a foreign language: Do they really help to develop communicative competence? Educacion y Educadores, Vol. 13(3), 327-346.Hill, D., & Tomlinson, B. (2003). Coursebook listening activities. In B. Tomlinson (Ed.).
10) Ders kitaplarını dilbilgisi ve sözcük öğretimi açısından inceleme Byrd, P. (2001). Textbooks: Evaluation for selection and analysis for implementation. In M. Celce-Murcia (Ed.), Teaching English as a Second and Foreign Language (3rd ed.) (pp.415-427). Boston, MA: Heinle & Heinle. Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. Oxford: Macmillan Publishers. Dat, B. (2003). Materials for developing speaking skills. In B. Tomlinson (Ed.). Developing materials for language teaching (375-393). London, UK: Continuum. Gomez-Rodriguez, L. F. (2010). English textbooks for teaching and learning English as a foreign language: Do they really help to develop communicative competence? Educacion y Educadores, Vol. 13(3), 327-346.Hill, D., & Tomlinson, B. (2003). Coursebook listening activities. In B. Tomlinson (Ed.).
11) Ders kitaplarını dinleme ve konuşma becerileri, okuma ve yazma becerileri öğretimi açısından inceleme Byrd, P. (2001). Textbooks: Evaluation for selection and analysis for implementation. In M. Celce-Murcia (Ed.), Teaching English as a Second and Foreign Language (3rd ed.) (pp.415-427). Boston, MA: Heinle & Heinle. Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. Oxford: Macmillan Publishers. Dat, B. (2003). Materials for developing speaking skills. In B. Tomlinson (Ed.). Developing materials for language teaching (375-393). London, UK: Continuum. Gomez-Rodriguez, L. F. (2010). English textbooks for teaching and learning English as a foreign language: Do they really help to develop communicative competence? Educacion y Educadores, Vol. 13(3), 327-346.Hill, D., & Tomlinson, B. (2003). Coursebook listening activities. In B. Tomlinson (Ed.).
12) Ders kitaplarını dilbilgisi öğretimi açısından inceleme Byrd, P. (2001). Textbooks: Evaluation for selection and analysis for implementation. In M. Celce-Murcia (Ed.), Teaching English as a Second and Foreign Language (3rd ed.) (pp.415-427). Boston, MA: Heinle & Heinle. Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. Oxford: Macmillan Publishers. Dat, B. (2003). Materials for developing speaking skills. In B. Tomlinson (Ed.). Developing materials for language teaching (375-393). London, UK: Continuum. Gomez-Rodriguez, L. F. (2010). English textbooks for teaching and learning English as a foreign language: Do they really help to develop communicative competence? Educacion y Educadores, Vol. 13(3), 327-346.Hill, D., & Tomlinson, B. (2003). Coursebook listening activities. In B. Tomlinson (Ed.).
13) Ders kitaplarını konu uygunluğu ve kültür ögeleri açısından inceleme Byrd, P. (2001). Textbooks: Evaluation for selection and analysis for implementation. In M. Celce-Murcia (Ed.), Teaching English as a Second and Foreign Language (3rd ed.) (pp.415-427). Boston, MA: Heinle & Heinle. Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. Oxford: Macmillan Publishers. Dat, B. (2003). Materials for developing speaking skills. In B. Tomlinson (Ed.). Developing materials for language teaching (375-393). London, UK: Continuum. Gomez-Rodriguez, L. F. (2010). English textbooks for teaching and learning English as a foreign language: Do they really help to develop communicative competence? Educacion y Educadores, Vol. 13(3), 327-346.Hill, D., & Tomlinson, B. (2003). Coursebook listening activities. In B. Tomlinson (Ed.).
14) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Byrd, P. (2001). Textbooks: Evaluation for selection and analysis for implementation. In M. Celce-Murcia (Ed.), Teaching English as a Second and Foreign Language (3rd ed.) (pp.415-427). Boston, MA: Heinle & Heinle.
Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. Oxford: Macmillan Publishers.
Dat, B. (2003). Materials for developing speaking skills. In B. Tomlinson (Ed.). Developing materials for language teaching (375-393). London, UK: Continuum.
Gomez-Rodriguez, L. F. (2010). English textbooks for teaching and learning English as a foreign language: Do they really help to develop communicative competence? Educacion y Educadores, Vol. 13(3), 327-346.Hill, D., & Tomlinson, B. (2003). Coursebook listening activities. In B. Tomlinson (Ed.).
Diğer Kaynaklar: Byrd, P. (2001). Textbooks: Evaluation for selection and analysis for implementation. In M. Celce-Murcia (Ed.), Teaching English as a Second and Foreign Language (3rd ed.) (pp.415-427). Boston, MA: Heinle & Heinle.
Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. Oxford: Macmillan Publishers.
Dat, B. (2003). Materials for developing speaking skills. In B. Tomlinson (Ed.). Developing materials for language teaching (375-393). London, UK: Continuum.
Gomez-Rodriguez, L. F. (2010). English textbooks for teaching and learning English as a foreign language: Do they really help to develop communicative competence? Educacion y Educadores, Vol. 13(3), 327-346.Hill, D., & Tomlinson, B. (2003). Coursebook listening activities. In B. Tomlinson (Ed.).

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Proje Hazırlama
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama
Bireysel Proje
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Projeler 2 % 40
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 80
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 20
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 60 60
Toplam İş Yükü 128