AENG109 Kitle İletişiminde İngilizceİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İngilizce ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngilizce Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: AENG109
Ders İsmi: Kitle İletişiminde İngilizce
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Eğitimi
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi AYBARS ERÖZDEN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin İngilizce'de kitle iletişimine dair tanım ve türleri, farklı disiplinleri tanıması, makale, köşe yazısı gibi eserleri çözümleme becerisi edinmeleri amaçlanır.

Dersin İçeriği: Kitle iletişimi ile ilgili terimleri, farklı kitle iletişim türleri ve bu türlerde kullanılan İngilizce'nin unsurları, yazılarda ana fikri bulma ve rapor yazma becerisi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kitle iletişimi ile ilgili jargonu tanır ve terimleri tanımlar
2) Kitle iletişiminde İngilizce görüngüsünü açıklamaya yardımcı olan disiplinleri adlandırır
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Farklı kitle iletişim türlerini tanır ve bu türlerde kullanılan İngilizceyi özel dil unsurlarını farkına varır ve bu unsurları kullanma becerisi geliştirir.
2) Editör mektupları, makaleler ve köşe yazılarını çözümleme, analiz etme, ana fikri bulma becerisi kazanır ve rapor yazabilir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Kitle iletişim araçlarında kullanılan üslup, kelime ve dil bilgisi yapılarını kullanarak kısa haber, manşet, reklam, editör mektubu yazabilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İletişim nedir ve farklı iletişim çeşitleri nelerdir sorularının tartışılması (kişisel iletişim, grup iletişimi, kitle iletişimi, uluslararası iletişim); farklı iletişim türlerinin öğrenciler tarafından araştırılıp tartışmaya sunulması Durant, A. & Lambrou, M. (2009). Language and media. London: Routledge Narayan, A. (1998). Communication theories and models. Mumbai:Himalaya Publishing House. Thussu, D.K. (2000). International communication.London:Arnold. Reah, D. (2008). The language of newspapers. London: Routledge. Stoval, J.G. (2008). Writing for the mass media. New Delhi: Dorling Kindersley
2) Kitle iletişiminin günümüz toplumundaki yeri ve önemi ve kitle iletişiminde İngilizce?nin önemi konularının tartışılması; bu konuda öğrencilerin yaptığı araştırmaların sunulması ve tartışılması Durant, A. & Lambrou, M. (2009). Language and media. London: Routledge Narayan, A. (1998). Communication theories and models. Mumbai:Himalaya Publishing House. Thussu, D.K. (2000). International communication.London:Arnold. Reah, D. (2008). The language of newspapers. London: Routledge. Stoval, J.G. (2008). Writing for the mass media. New Delhi: Dorling Kindersley
3) Dil ve medya konusundaki temel kavramların tartışılması ve bu kavramların öğrenciler tarafından araştırılıp tartışmaya sunulması Durant, A. & Lambrou, M. (2009). Language and media. London: Routledge Narayan, A. (1998). Communication theories and models. Mumbai:Himalaya Publishing House. Thussu, D.K. (2000). International communication.London:Arnold. Reah, D. (2008). The language of newspapers. London: Routledge. Stoval, J.G. (2008). Writing for the mass media. New Delhi: Dorling Kindersley
4) Kitle iletişiminde İngilizce kullanımı alanında yapılan güncel çalışmaların tanıtılması ve seçilen bazı çalışmaların öğrenciler tarafından okunup tartışmaya sunulması Durant, A. & Lambrou, M. (2009). Language and media. London: Routledge Narayan, A. (1998). Communication theories and models. Mumbai:Himalaya Publishing House. Thussu, D.K. (2000). International communication.London:Arnold. Reah, D. (2008). The language of newspapers. London: Routledge. Stoval, J.G. (2008). Writing for the mass media. New Delhi: Dorling Kindersley
5) Medya dili alanında yapılan çalışmaların tartışılması Kitle iletişiminde İngilizce kullanımı alanında yapılan güncel çalışmaların tanıtılması ve seçilen bazı çalışmaların öğrenciler tarafından okunup tartışmaya sunulması Durant, A. & Lambrou, M. (2009). Language and media. London: Routledge Narayan, A. (1998). Communication theories and models. Mumbai:Himalaya Publishing House. Thussu, D.K. (2000). International communication.London:Arnold. Reah, D. (2008). The language of newspapers. London: Routledge. Stoval, J.G. (2008). Writing for the mass media. New Delhi: Dorling Kindersley
6) Haber sunumlarında kullanılan dil üzerine yapılan çalışmaların tanıtılması, İngiliz dilinde yapılan gerçek haber sunumlarından kesitler getirilerek tartışılması, bu kesitlerde kullanılan İngilizce nin yapı ve üslup bakımından incelenmesi. Durant, A. & Lambrou, M. (2009). Language and media. London: Routledge Narayan, A. (1998). Communication theories and models. Mumbai:Himalaya Publishing House. Thussu, D.K. (2000). International communication.London:Arnold. Reah, D. (2008). The language of newspapers. London: Routledge. Stoval, J.G. (2008). Writing for the mass media. New Delhi: Dorling Kindersley
7) Ara sınav
8) Radyo programlarında kullanılan dil üzerine yapılan çalışmaların tanıtılması, İngiliz dilinde yapılan gerçek haber sunumlarından kesitler getirilerek tartışılması, bu kesitlerde kullanılan İngilizce'nin yapı ve üslup bakımından incelenmesi. Durant, A. & Lambrou, M. (2009). Language and media. London: Routledge Narayan, A. (1998). Communication theories and models. Mumbai:Himalaya Publishing House. Thussu, D.K. (2000). International communication.London:Arnold. Reah, D. (2008). The language of newspapers. London: Routledge. Stoval, J.G. (2008). Writing for the mass media. New Delhi: Dorling Kindersley
9) Köşe yazıları ve manşetlerde kullanılan dil üzerine yapılan çalışmaların tanıtılması, İngiliz dilinde yapılan gerçek haber sunumlarından kesitler getirilerek tartışılması Durant, A. & Lambrou, M. (2009). Language and media. London: Routledge Narayan, A. (1998). Communication theories and models. Mumbai:Himalaya Publishing House. Thussu, D.K. (2000). International communication.London:Arnold. Reah, D. (2008). The language of newspapers. London: Routledge. Stoval, J.G. (2008). Writing for the mass media. New Delhi: Dorling Kindersley
10) Kitle iletişim araçlarında yer alan haber ve makalelerin geçerliliğini ve güvenilirliğini farklı görüşlerle ve toplumlarla kıyaslama üzerine tartışma ve öğrencilerin farklı örnekler üzerinden bu becerilerini geliştirmeleri. Durant, A. & Lambrou, M. (2009). Language and media. London: Routledge Narayan, A. (1998). Communication theories and models. Mumbai:Himalaya Publishing House. Thussu, D.K. (2000). International communication.London:Arnold. Reah, D. (2008). The language of newspapers. London: Routledge. Stoval, J.G. (2008). Writing for the mass media. New Delhi: Dorling Kindersley
11) Öğrencilerin kitle iletişim araçlarında kullanılan üslup, kelime ve dil bilgisi yapılarını kullanarak kısa haber ve manşet yazma becerilerinin geliştirilmesi ve öğrencilerin ders içinde yazdıkları kısa haber ve manşet örneklerinin incelenmesi Durant, A. & Lambrou, M. (2009). Language and media. London: Routledge Narayan, A. (1998). Communication theories and models. Mumbai:Himalaya Publishing House. Thussu, D.K. (2000). International communication.London:Arnold. Reah, D. (2008). The language of newspapers. London: Routledge. Stoval, J.G. (2008). Writing for the mass media. New Delhi: Dorling Kindersley
12) Öğrencilerin kitle iletişim araçlarında kullanılan üslup, kelime ve dil bilgisi yapılarını kullanarak reklam ve editör mektubu yazma becerilerinin geliştirilmesi ve öğrencilerin ders içinde yazdıkları reklam ve editör mektubu örneklerinin incelenmesi Durant, A. & Lambrou, M. (2009). Language and media. London: Routledge Narayan, A. (1998). Communication theories and models. Mumbai:Himalaya Publishing House. Thussu, D.K. (2000). International communication.London:Arnold. Reah, D. (2008). The language of newspapers. London: Routledge. Stoval, J.G. (2008). Writing for the mass media. New Delhi: Dorling Kindersley
13) Genel değerlendirme Durant, A. & Lambrou, M. (2009). Language and media. London: Routledge Narayan, A. (1998). Communication theories and models. Mumbai:Himalaya Publishing House. Thussu, D.K. (2000). International communication.London:Arnold. Reah, D. (2008). The language of newspapers. London: Routledge. Stoval, J.G. (2008). Writing for the mass media. New Delhi: Dorling Kindersley
14) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Durant, A. & Lambrou, M. (2009). Language and media. London: Routledge
Narayan, A. (1998). Communication theories and models. Mumbai:Himalaya Publishing House.
Thussu, D.K. (2000). International communication.London:Arnold.
Reah, D. (2008). The language of newspapers. London: Routledge.
Stoval, J.G. (2008). Writing for the mass media. New Delhi: Dorling Kindersley
Diğer Kaynaklar: Durant, A. & Lambrou, M. (2009). Language and media. London: Routledge
Narayan, A. (1998). Communication theories and models. Mumbai:Himalaya Publishing House.
Thussu, D.K. (2000). International communication.London:Arnold.
Reah, D. (2008). The language of newspapers. London: Routledge.
Stoval, J.G. (2008). Writing for the mass media. New Delhi: Dorling Kindersley

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Proje Hazırlama
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Uygulama
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 40