Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İletişim nedir ve farklı iletişim çeşitleri nelerdir sorularının tartışılması (kişisel iletişim, grup iletişimi, kitle iletişimi, uluslararası iletişim); farklı iletişim türlerinin öğrenciler tarafından araştırılıp tartışmaya sunulması |
Durant, A. & Lambrou, M. (2009). Language and media. London: Routledge
Narayan, A. (1998). Communication theories and models. Mumbai:Himalaya Publishing House.
Thussu, D.K. (2000). International communication.London:Arnold.
Reah, D. (2008). The language of newspapers. London: Routledge.
Stoval, J.G. (2008). Writing for the mass media. New Delhi: Dorling Kindersley
|
2) |
Kitle iletişiminin günümüz toplumundaki yeri ve önemi ve kitle iletişiminde İngilizce?nin önemi konularının tartışılması; bu konuda öğrencilerin yaptığı araştırmaların sunulması ve tartışılması |
Durant, A. & Lambrou, M. (2009). Language and media. London: Routledge
Narayan, A. (1998). Communication theories and models. Mumbai:Himalaya Publishing House.
Thussu, D.K. (2000). International communication.London:Arnold.
Reah, D. (2008). The language of newspapers. London: Routledge.
Stoval, J.G. (2008). Writing for the mass media. New Delhi: Dorling Kindersley
|
3) |
Dil ve medya konusundaki temel kavramların tartışılması ve bu kavramların öğrenciler tarafından araştırılıp tartışmaya sunulması |
Durant, A. & Lambrou, M. (2009). Language and media. London: Routledge
Narayan, A. (1998). Communication theories and models. Mumbai:Himalaya Publishing House.
Thussu, D.K. (2000). International communication.London:Arnold.
Reah, D. (2008). The language of newspapers. London: Routledge.
Stoval, J.G. (2008). Writing for the mass media. New Delhi: Dorling Kindersley
|
4) |
Kitle iletişiminde İngilizce kullanımı alanında yapılan güncel çalışmaların tanıtılması ve seçilen bazı çalışmaların öğrenciler tarafından okunup tartışmaya sunulması |
Durant, A. & Lambrou, M. (2009). Language and media. London: Routledge
Narayan, A. (1998). Communication theories and models. Mumbai:Himalaya Publishing House.
Thussu, D.K. (2000). International communication.London:Arnold.
Reah, D. (2008). The language of newspapers. London: Routledge.
Stoval, J.G. (2008). Writing for the mass media. New Delhi: Dorling Kindersley
|
5) |
Medya dili alanında yapılan çalışmaların tartışılması Kitle iletişiminde İngilizce kullanımı alanında yapılan güncel çalışmaların tanıtılması ve seçilen bazı çalışmaların öğrenciler tarafından okunup tartışmaya sunulması |
Durant, A. & Lambrou, M. (2009). Language and media. London: Routledge
Narayan, A. (1998). Communication theories and models. Mumbai:Himalaya Publishing House.
Thussu, D.K. (2000). International communication.London:Arnold.
Reah, D. (2008). The language of newspapers. London: Routledge.
Stoval, J.G. (2008). Writing for the mass media. New Delhi: Dorling Kindersley
|
6) |
Haber sunumlarında kullanılan dil üzerine yapılan çalışmaların tanıtılması, İngiliz dilinde yapılan gerçek haber sunumlarından kesitler getirilerek tartışılması, bu kesitlerde kullanılan İngilizce nin yapı ve üslup bakımından incelenmesi. |
Durant, A. & Lambrou, M. (2009). Language and media. London: Routledge
Narayan, A. (1998). Communication theories and models. Mumbai:Himalaya Publishing House.
Thussu, D.K. (2000). International communication.London:Arnold.
Reah, D. (2008). The language of newspapers. London: Routledge.
Stoval, J.G. (2008). Writing for the mass media. New Delhi: Dorling Kindersley
|
7) |
Ara sınav |
|
8) |
Radyo programlarında kullanılan dil üzerine yapılan çalışmaların tanıtılması, İngiliz dilinde yapılan gerçek haber sunumlarından kesitler getirilerek tartışılması, bu kesitlerde kullanılan İngilizce'nin yapı ve üslup bakımından incelenmesi. |
Durant, A. & Lambrou, M. (2009). Language and media. London: Routledge
Narayan, A. (1998). Communication theories and models. Mumbai:Himalaya Publishing House.
Thussu, D.K. (2000). International communication.London:Arnold.
Reah, D. (2008). The language of newspapers. London: Routledge.
Stoval, J.G. (2008). Writing for the mass media. New Delhi: Dorling Kindersley
|
9) |
Köşe yazıları ve manşetlerde kullanılan dil üzerine yapılan çalışmaların tanıtılması, İngiliz dilinde yapılan gerçek haber sunumlarından kesitler getirilerek tartışılması |
Durant, A. & Lambrou, M. (2009). Language and media. London: Routledge
Narayan, A. (1998). Communication theories and models. Mumbai:Himalaya Publishing House.
Thussu, D.K. (2000). International communication.London:Arnold.
Reah, D. (2008). The language of newspapers. London: Routledge.
Stoval, J.G. (2008). Writing for the mass media. New Delhi: Dorling Kindersley
|
10) |
Kitle iletişim araçlarında yer alan haber ve makalelerin geçerliliğini ve güvenilirliğini farklı görüşlerle ve toplumlarla kıyaslama üzerine tartışma ve öğrencilerin farklı örnekler üzerinden bu becerilerini geliştirmeleri. |
Durant, A. & Lambrou, M. (2009). Language and media. London: Routledge
Narayan, A. (1998). Communication theories and models. Mumbai:Himalaya Publishing House.
Thussu, D.K. (2000). International communication.London:Arnold.
Reah, D. (2008). The language of newspapers. London: Routledge.
Stoval, J.G. (2008). Writing for the mass media. New Delhi: Dorling Kindersley
|
11) |
Öğrencilerin kitle iletişim araçlarında kullanılan üslup, kelime ve dil bilgisi yapılarını kullanarak kısa haber ve manşet yazma becerilerinin geliştirilmesi ve öğrencilerin ders içinde yazdıkları kısa haber ve manşet örneklerinin incelenmesi |
Durant, A. & Lambrou, M. (2009). Language and media. London: Routledge
Narayan, A. (1998). Communication theories and models. Mumbai:Himalaya Publishing House.
Thussu, D.K. (2000). International communication.London:Arnold.
Reah, D. (2008). The language of newspapers. London: Routledge.
Stoval, J.G. (2008). Writing for the mass media. New Delhi: Dorling Kindersley
|
12) |
Öğrencilerin kitle iletişim araçlarında kullanılan üslup, kelime ve dil bilgisi yapılarını kullanarak reklam ve editör mektubu yazma becerilerinin geliştirilmesi ve öğrencilerin ders içinde yazdıkları reklam ve editör mektubu örneklerinin incelenmesi |
Durant, A. & Lambrou, M. (2009). Language and media. London: Routledge
Narayan, A. (1998). Communication theories and models. Mumbai:Himalaya Publishing House.
Thussu, D.K. (2000). International communication.London:Arnold.
Reah, D. (2008). The language of newspapers. London: Routledge.
Stoval, J.G. (2008). Writing for the mass media. New Delhi: Dorling Kindersley
|
13) |
Genel değerlendirme |
Durant, A. & Lambrou, M. (2009). Language and media. London: Routledge
Narayan, A. (1998). Communication theories and models. Mumbai:Himalaya Publishing House.
Thussu, D.K. (2000). International communication.London:Arnold.
Reah, D. (2008). The language of newspapers. London: Routledge.
Stoval, J.G. (2008). Writing for the mass media. New Delhi: Dorling Kindersley
|
14) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme |
|
2) |
P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme |
|
3) |
P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. |
|
4) |
P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level). |
|
5) |
P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. |
|
6) |
P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme |
|
7) |
P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme |
|
8) |
P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. |
|
9) |
P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme |
|
10) |
P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme |
|