Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İnsan hakları ve demokrasi ile ilgili temel kavramlar, insan hakları ve demokrasi düşüncesinin felsefi temelleri |
Uygun, Oktay. (2014). Demokrasi: Tarihsel, Siyasal ve Felsefi Boyutlar. (2. Baskı). İstanbul: On İki Levha Yayıncılık.
Kepenekçi, Yasemin Karaman. (2008). Eğitimciler için İnsan Hakları ve Vatandaşlık. Ankara: Ekinoks Yayınevi.
Kepenekçi, Yasemin Karaman. (2000). İnsan Hakları Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Aybay, Rona. (2015). İnsan Hakları Hukuku. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Gülmez, Mesut. (2001). İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi: Egemenlik İnsanındır. Ankara: TODAİE Yayınları.
Aybay, Rona. (2010). İnsan hakları- Seçilmiş makaleler (s. 134-144). İstanbul: Pencere Yayınları.
Kuçuradi, İoanna. (2011). İnsan hakları: Kavramları ve sorunları. Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları.
Şenel, Alaeddin. (1996). İnsanlık tarihi boyunca insan hakları demokrasi ilişkisi. İzmir Barosu İnsan Hakları hukuku ve Hukuk Araştırmaları Merkezi Yayını.
|
2) |
İnsan hakları ve demokrasinin tarihi gelişimi I- Hukuki ve Siyasi Gelişmeler |
Uygun, Oktay. (2014). Demokrasi: Tarihsel, Siyasal ve Felsefi Boyutlar. (2. Baskı). İstanbul: On İki Levha Yayıncılık.
Kepenekçi, Yasemin Karaman. (2008). Eğitimciler için İnsan Hakları ve Vatandaşlık. Ankara: Ekinoks Yayınevi.
Kepenekçi, Yasemin Karaman. (2000). İnsan Hakları Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Aybay, Rona. (2015). İnsan Hakları Hukuku. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Gülmez, Mesut. (2001). İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi: Egemenlik İnsanındır. Ankara: TODAİE Yayınları.
Aybay, Rona. (2010). İnsan hakları- Seçilmiş makaleler (s. 134-144). İstanbul: Pencere Yayınları.
Kuçuradi, İoanna. (2011). İnsan hakları: Kavramları ve sorunları. Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları.
Şenel, Alaeddin. (1996). İnsanlık tarihi boyunca insan hakları demokrasi ilişkisi. İzmir Barosu İnsan Hakları hukuku ve Hukuk Araştırmaları Merkezi Yayını.
|
3) |
İnsan hakları ve demokrasinin tarihi gelişimi II- Düşünürlerin Katkısı |
Uygun, Oktay. (2014). Demokrasi: Tarihsel, Siyasal ve Felsefi Boyutlar. (2. Baskı). İstanbul: On İki Levha Yayıncılık.
Kepenekçi, Yasemin Karaman. (2008). Eğitimciler için İnsan Hakları ve Vatandaşlık. Ankara: Ekinoks Yayınevi.
Kepenekçi, Yasemin Karaman. (2000). İnsan Hakları Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Aybay, Rona. (2015). İnsan Hakları Hukuku. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Gülmez, Mesut. (2001). İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi: Egemenlik İnsanındır. Ankara: TODAİE Yayınları.
Aybay, Rona. (2010). İnsan hakları- Seçilmiş makaleler (s. 134-144). İstanbul: Pencere Yayınları.
Kuçuradi, İoanna. (2011). İnsan hakları: Kavramları ve sorunları. Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları.
Şenel, Alaeddin. (1996). İnsanlık tarihi boyunca insan hakları demokrasi ilişkisi. İzmir Barosu İnsan Hakları hukuku ve Hukuk Araştırmaları Merkezi Yayını.
|
4) |
Demokrasi yaklaşımları |
Uygun, Oktay. (2014). Demokrasi: Tarihsel, Siyasal ve Felsefi Boyutlar. (2. Baskı). İstanbul: On İki Levha Yayıncılık.
Kepenekçi, Yasemin Karaman. (2008). Eğitimciler için İnsan Hakları ve Vatandaşlık. Ankara: Ekinoks Yayınevi.
Kepenekçi, Yasemin Karaman. (2000). İnsan Hakları Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Aybay, Rona. (2015). İnsan Hakları Hukuku. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Gülmez, Mesut. (2001). İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi: Egemenlik İnsanındır. Ankara: TODAİE Yayınları.
Aybay, Rona. (2010). İnsan hakları- Seçilmiş makaleler (s. 134-144). İstanbul: Pencere Yayınları.
Kuçuradi, İoanna. (2011). İnsan hakları: Kavramları ve sorunları. Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları.
Şenel, Alaeddin. (1996). İnsanlık tarihi boyunca insan hakları demokrasi ilişkisi. İzmir Barosu İnsan Hakları hukuku ve Hukuk Araştırmaları Merkezi Yayını.
|
5) |
İnsan hakları ve demokrasinin ülkemizdeki gelişimi |
Uygun, Oktay. (2014). Demokrasi: Tarihsel, Siyasal ve Felsefi Boyutlar. (2. Baskı). İstanbul: On İki Levha Yayıncılık.
Kepenekçi, Yasemin Karaman. (2008). Eğitimciler için İnsan Hakları ve Vatandaşlık. Ankara: Ekinoks Yayınevi.
Kepenekçi, Yasemin Karaman. (2000). İnsan Hakları Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Aybay, Rona. (2015). İnsan Hakları Hukuku. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Gülmez, Mesut. (2001). İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi: Egemenlik İnsanındır. Ankara: TODAİE Yayınları.
Aybay, Rona. (2010). İnsan hakları- Seçilmiş makaleler (s. 134-144). İstanbul: Pencere Yayınları.
Kuçuradi, İoanna. (2011). İnsan hakları: Kavramları ve sorunları. Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları.
Şenel, Alaeddin. (1996). İnsanlık tarihi boyunca insan hakları demokrasi ilişkisi. İzmir Barosu İnsan Hakları hukuku ve Hukuk Araştırmaları Merkezi Yayını.
|
6) |
İnsan hakları ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeler |
Uygun, Oktay. (2014). Demokrasi: Tarihsel, Siyasal ve Felsefi Boyutlar. (2. Baskı). İstanbul: On İki Levha Yayıncılık.
Kepenekçi, Yasemin Karaman. (2008). Eğitimciler için İnsan Hakları ve Vatandaşlık. Ankara: Ekinoks Yayınevi.
Kepenekçi, Yasemin Karaman. (2000). İnsan Hakları Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Aybay, Rona. (2015). İnsan Hakları Hukuku. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Gülmez, Mesut. (2001). İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi: Egemenlik İnsanındır. Ankara: TODAİE Yayınları.
Aybay, Rona. (2010). İnsan hakları- Seçilmiş makaleler (s. 134-144). İstanbul: Pencere Yayınları.
Kuçuradi, İoanna. (2011). İnsan hakları: Kavramları ve sorunları. Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları.
Şenel, Alaeddin. (1996). İnsanlık tarihi boyunca insan hakları demokrasi ilişkisi. İzmir Barosu İnsan Hakları hukuku ve Hukuk Araştırmaları Merkezi Yayını.
|
7) |
Ara sınav |
|
8) |
İnsan hakları ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeler |
Uygun, Oktay. (2014). Demokrasi: Tarihsel, Siyasal ve Felsefi Boyutlar. (2. Baskı). İstanbul: On İki Levha Yayıncılık.
Kepenekçi, Yasemin Karaman. (2008). Eğitimciler için İnsan Hakları ve Vatandaşlık. Ankara: Ekinoks Yayınevi.
Kepenekçi, Yasemin Karaman. (2000). İnsan Hakları Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Aybay, Rona. (2015). İnsan Hakları Hukuku. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Gülmez, Mesut. (2001). İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi: Egemenlik İnsanındır. Ankara: TODAİE Yayınları.
Aybay, Rona. (2010). İnsan hakları- Seçilmiş makaleler (s. 134-144). İstanbul: Pencere Yayınları.
Kuçuradi, İoanna. (2011). İnsan hakları: Kavramları ve sorunları. Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları.
Şenel, Alaeddin. (1996). İnsanlık tarihi boyunca insan hakları demokrasi ilişkisi. İzmir Barosu İnsan Hakları hukuku ve Hukuk Araştırmaları Merkezi Yayını.
|
9) |
İnsan haklarının korunması ve geliştirilmesi konusunda faaliyet gösteren ulusal ve uluslararası kurum-kuruluşlar ve faaliyetleri |
Uygun, Oktay. (2014). Demokrasi: Tarihsel, Siyasal ve Felsefi Boyutlar. (2. Baskı). İstanbul: On İki Levha Yayıncılık.
Kepenekçi, Yasemin Karaman. (2008). Eğitimciler için İnsan Hakları ve Vatandaşlık. Ankara: Ekinoks Yayınevi.
Kepenekçi, Yasemin Karaman. (2000). İnsan Hakları Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Aybay, Rona. (2015). İnsan Hakları Hukuku. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Gülmez, Mesut. (2001). İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi: Egemenlik İnsanındır. Ankara: TODAİE Yayınları.
Aybay, Rona. (2010). İnsan hakları- Seçilmiş makaleler (s. 134-144). İstanbul: Pencere Yayınları.
Kuçuradi, İoanna. (2011). İnsan hakları: Kavramları ve sorunları. Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları.
Şenel, Alaeddin. (1996). İnsanlık tarihi boyunca insan hakları demokrasi ilişkisi. İzmir Barosu İnsan Hakları hukuku ve Hukuk Araştırmaları Merkezi Yayını.
|
10) |
İnsan hakları ve demokrasi ile ilgili temel sorunlar |
Uygun, Oktay. (2014). Demokrasi: Tarihsel, Siyasal ve Felsefi Boyutlar. (2. Baskı). İstanbul: On İki Levha Yayıncılık.
Kepenekçi, Yasemin Karaman. (2008). Eğitimciler için İnsan Hakları ve Vatandaşlık. Ankara: Ekinoks Yayınevi.
Kepenekçi, Yasemin Karaman. (2000). İnsan Hakları Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Aybay, Rona. (2015). İnsan Hakları Hukuku. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Gülmez, Mesut. (2001). İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi: Egemenlik İnsanındır. Ankara: TODAİE Yayınları.
Aybay, Rona. (2010). İnsan hakları- Seçilmiş makaleler (s. 134-144). İstanbul: Pencere Yayınları.
Kuçuradi, İoanna. (2011). İnsan hakları: Kavramları ve sorunları. Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları.
Şenel, Alaeddin. (1996). İnsanlık tarihi boyunca insan hakları demokrasi ilişkisi. İzmir Barosu İnsan Hakları hukuku ve Hukuk Araştırmaları Merkezi Yayını.
|
11) |
İnsan hakları ve demokrasi ile ilgili temel sorunlar |
Uygun, Oktay. (2014). Demokrasi: Tarihsel, Siyasal ve Felsefi Boyutlar. (2. Baskı). İstanbul: On İki Levha Yayıncılık.
Kepenekçi, Yasemin Karaman. (2008). Eğitimciler için İnsan Hakları ve Vatandaşlık. Ankara: Ekinoks Yayınevi.
Kepenekçi, Yasemin Karaman. (2000). İnsan Hakları Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Aybay, Rona. (2015). İnsan Hakları Hukuku. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Gülmez, Mesut. (2001). İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi: Egemenlik İnsanındır. Ankara: TODAİE Yayınları.
Aybay, Rona. (2010). İnsan hakları- Seçilmiş makaleler (s. 134-144). İstanbul: Pencere Yayınları.
Kuçuradi, İoanna. (2011). İnsan hakları: Kavramları ve sorunları. Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları.
Şenel, Alaeddin. (1996). İnsanlık tarihi boyunca insan hakları demokrasi ilişkisi. İzmir Barosu İnsan Hakları hukuku ve Hukuk Araştırmaları Merkezi Yayını.
|
12) |
Okulda ve ailede demokrasi, ne öğretmeliyiz, neden? |
Uygun, Oktay. (2014). Demokrasi: Tarihsel, Siyasal ve Felsefi Boyutlar. (2. Baskı). İstanbul: On İki Levha Yayıncılık.
Kepenekçi, Yasemin Karaman. (2008). Eğitimciler için İnsan Hakları ve Vatandaşlık. Ankara: Ekinoks Yayınevi.
Kepenekçi, Yasemin Karaman. (2000). İnsan Hakları Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Aybay, Rona. (2015). İnsan Hakları Hukuku. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Gülmez, Mesut. (2001). İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi: Egemenlik İnsanındır. Ankara: TODAİE Yayınları.
Aybay, Rona. (2010). İnsan hakları- Seçilmiş makaleler (s. 134-144). İstanbul: Pencere Yayınları.
Kuçuradi, İoanna. (2011). İnsan hakları: Kavramları ve sorunları. Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları.
Şenel, Alaeddin. (1996). İnsanlık tarihi boyunca insan hakları demokrasi ilişkisi. İzmir Barosu İnsan Hakları hukuku ve Hukuk Araştırmaları Merkezi Yayını.
|
13) |
Genel değerlendirme |
Uygun, Oktay. (2014). Demokrasi: Tarihsel, Siyasal ve Felsefi Boyutlar. (2. Baskı). İstanbul: On İki Levha Yayıncılık.
Kepenekçi, Yasemin Karaman. (2008). Eğitimciler için İnsan Hakları ve Vatandaşlık. Ankara: Ekinoks Yayınevi.
Kepenekçi, Yasemin Karaman. (2000). İnsan Hakları Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Aybay, Rona. (2015). İnsan Hakları Hukuku. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Gülmez, Mesut. (2001). İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi: Egemenlik İnsanındır. Ankara: TODAİE Yayınları.
Aybay, Rona. (2010). İnsan hakları- Seçilmiş makaleler (s. 134-144). İstanbul: Pencere Yayınları.
Kuçuradi, İoanna. (2011). İnsan hakları: Kavramları ve sorunları. Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları.
Şenel, Alaeddin. (1996). İnsanlık tarihi boyunca insan hakları demokrasi ilişkisi. İzmir Barosu İnsan Hakları hukuku ve Hukuk Araştırmaları Merkezi Yayını.
|
14) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme |
|
2) |
P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme |
|
3) |
P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. |
|
4) |
P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level). |
|
5) |
P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. |
|
6) |
P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme |
|
7) |
P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme |
|
8) |
P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. |
|
9) |
P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme |
|
10) |
P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme |
|