Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş ve içeriğin tanıtılması; materyal ve yöntem arasındaki ilişkinin tartışılması ve İletişimsel Yöntemin materyal geliştirme üzerindeki etkisinin tartışılması |
Allwright, R. L. (2001). What do we want teaching materials for. In Richard Rossner. and Rod Bolitho, R. (eds.). Currents of Change. Hong Kong: Oxford University Press.
Al-Busaidi, S., & Tindle, K. (2010). Evaluating the impact of in-house materials on language learning. In B. Tomlinson, & H. Masuhara (Eds.). Research for materials development in language learning (137-149). London, UK: Continuum.
Byrd, P. (2001). Textbooks? Evaluation for selection and analysis for implementation. In M. Celce-Murcia (Ed.), Teaching English as a Second and Foreign Language (3rd ed.) (pp.415-427). Boston, MA: Heinle & Heinle.
Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. Oxford: Macmillan Publishers. |
2) |
Materyal gelişiminde güncel yaklaşımların değerlendirilmesi; Öğrencilerin yürüttüğü tartışma konusu: dilbilgisi materyalleri hazırlamadaki unsurların incelenmesi ve sınıf içinde tartışılan unsurlara göre dilbilgisi materyali hazırlama uygulaması |
Allwright, R. L. (2001). What do we want teaching materials for. In Richard Rossner. and Rod Bolitho, R. (eds.). Currents of Change. Hong Kong: Oxford University Press.
Al-Busaidi, S., & Tindle, K. (2010). Evaluating the impact of in-house materials on language learning. In B. Tomlinson, & H. Masuhara (Eds.). Research for materials development in language learning (137-149). London, UK: Continuum.
Byrd, P. (2001). Textbooks? Evaluation for selection and analysis for implementation. In M. Celce-Murcia (Ed.), Teaching English as a Second and Foreign Language (3rd ed.) (pp.415-427). Boston, MA: Heinle & Heinle.
Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. Oxford: Macmillan Publishers.
|
3) |
Materyal hazırlamada temel kurallar. Öğrencilerin yürüttüğü tartışma konusu: Okuma ve dinleme becerileri için materyal yazma ve sınıf içinde tartışılan unsurlara göre okuma ve dinleme materyali hazırlama uygulaması |
Allwright, R. L. (2001). What do we want teaching materials for. In Richard Rossner. and Rod Bolitho, R. (eds.). Currents of Change. Hong Kong: Oxford University Press.
Al-Busaidi, S., & Tindle, K. (2010). Evaluating the impact of in-house materials on language learning. In B. Tomlinson, & H. Masuhara (Eds.). Research for materials development in language learning (137-149). London, UK: Continuum.
Byrd, P. (2001). Textbooks? Evaluation for selection and analysis for implementation. In M. Celce-Murcia (Ed.), Teaching English as a Second and Foreign Language (3rd ed.) (pp.415-427). Boston, MA: Heinle & Heinle.
Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. Oxford: Macmillan Publishers.
|
4) |
Öğrencilerin yürüttüğü tartışma konusu: Konuşma becerisi için materyal yazma; özgün metinleri kullanarak materyal hazırlama; İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten ortamlarda üretilen materyallerini uygunluğunu değerlendirme; İngilizce sınıf kitapları |
Allwright, R. L. (2001). What do we want teaching materials for. In Richard Rossner. and Rod Bolitho, R. (eds.). Currents of Change. Hong Kong: Oxford University Press.
Al-Busaidi, S., & Tindle, K. (2010). Evaluating the impact of in-house materials on language learning. In B. Tomlinson, & H. Masuhara (Eds.). Research for materials development in language learning (137-149). London, UK: Continuum.
Byrd, P. (2001). Textbooks? Evaluation for selection and analysis for implementation. In M. Celce-Murcia (Ed.), Teaching English as a Second and Foreign Language (3rd ed.) (pp.415-427). Boston, MA: Heinle & Heinle.
Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. Oxford: Macmillan Publishers.
|
5) |
İngiliz dili eğitimi için yazılmış materyallerin belirlenen hedef kitleye göre uygunluğunu inceleme ve inceleme için ölçüt oluşturma |
Allwright, R. L. (2001). What do we want teaching materials for. In Richard Rossner. and Rod Bolitho, R. (eds.). Currents of Change. Hong Kong: Oxford University Press.
Al-Busaidi, S., & Tindle, K. (2010). Evaluating the impact of in-house materials on language learning. In B. Tomlinson, & H. Masuhara (Eds.). Research for materials development in language learning (137-149). London, UK: Continuum.
Byrd, P. (2001). Textbooks? Evaluation for selection and analysis for implementation. In M. Celce-Murcia (Ed.), Teaching English as a Second and Foreign Language (3rd ed.) (pp.415-427). Boston, MA: Heinle & Heinle.
Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. Oxford: Macmillan Publishers.
|
6) |
İngiliz dili eğitimi için yazılmış materyallerin belirlenen hedef kitleye göre uygun olmadığı durumlarda hedef kitleye göre yeniden uyarlamanın ilkeleri |
Allwright, R. L. (2001). What do we want teaching materials for. In Richard Rossner. and Rod Bolitho, R. (eds.). Currents of Change. Hong Kong: Oxford University Press.
Al-Busaidi, S., & Tindle, K. (2010). Evaluating the impact of in-house materials on language learning. In B. Tomlinson, & H. Masuhara (Eds.). Research for materials development in language learning (137-149). London, UK: Continuum.
Byrd, P. (2001). Textbooks? Evaluation for selection and analysis for implementation. In M. Celce-Murcia (Ed.), Teaching English as a Second and Foreign Language (3rd ed.) (pp.415-427). Boston, MA: Heinle & Heinle.
Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. Oxford: Macmillan Publishers.
|
7) |
Öğrencilerin yürüttüğü tartışma konusu: Uyarlama teknikleri ve seçilen bir kitap aracılığıyla sınıfta nasıl uyarlama yapılacağına dair tartışma |
Allwright, R. L. (2001). What do we want teaching materials for. In Richard Rossner. and Rod Bolitho, R. (eds.). Currents of Change. Hong Kong: Oxford University Press.
Al-Busaidi, S., & Tindle, K. (2010). Evaluating the impact of in-house materials on language learning. In B. Tomlinson, & H. Masuhara (Eds.). Research for materials development in language learning (137-149). London, UK: Continuum.
Byrd, P. (2001). Textbooks? Evaluation for selection and analysis for implementation. In M. Celce-Murcia (Ed.), Teaching English as a Second and Foreign Language (3rd ed.) (pp.415-427). Boston, MA: Heinle & Heinle.
Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. Oxford: Macmillan Publishers.
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
İngiliz dili eğitimi için yazılmış materyallerin belirlenen hedef kitleye göre uygun olmadığı durumlarda materyali destekleme ilkeleri ve teknikleri |
Allwright, R. L. (2001). What do we want teaching materials for. In Richard Rossner. and Rod Bolitho, R. (eds.). Currents of Change. Hong Kong: Oxford University Press.
Al-Busaidi, S., & Tindle, K. (2010). Evaluating the impact of in-house materials on language learning. In B. Tomlinson, & H. Masuhara (Eds.). Research for materials development in language learning (137-149). London, UK: Continuum.
Byrd, P. (2001). Textbooks? Evaluation for selection and analysis for implementation. In M. Celce-Murcia (Ed.), Teaching English as a Second and Foreign Language (3rd ed.) (pp.415-427). Boston, MA: Heinle & Heinle.
Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. Oxford: Macmillan Publishers.
|
10) |
Sınıf içi ders kitaplarının genel değerlendirilmesi |
Allwright, R. L. (2001). What do we want teaching materials for. In Richard Rossner. and Rod Bolitho, R. (eds.). Currents of Change. Hong Kong: Oxford University Press.
Al-Busaidi, S., & Tindle, K. (2010). Evaluating the impact of in-house materials on language learning. In B. Tomlinson, & H. Masuhara (Eds.). Research for materials development in language learning (137-149). London, UK: Continuum.
Byrd, P. (2001). Textbooks? Evaluation for selection and analysis for implementation. In M. Celce-Murcia (Ed.), Teaching English as a Second and Foreign Language (3rd ed.) (pp.415-427). Boston, MA: Heinle & Heinle.
Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. Oxford: Macmillan Publishers.
|
11) |
Öğrencilerin yürüttüğü tartışma konusu: ders kitaplarının hedef kitleye göre uygunluğunu tespit etmek için değerlendirme ölçütleri ve seçilen bir ve ya iki kitabın genel hatlarıyla sınıfta değerlendirilmesi |
Allwright, R. L. (2001). What do we want teaching materials for. In Richard Rossner. and Rod Bolitho, R. (eds.). Currents of Change. Hong Kong: Oxford University Press.
Al-Busaidi, S., & Tindle, K. (2010). Evaluating the impact of in-house materials on language learning. In B. Tomlinson, & H. Masuhara (Eds.). Research for materials development in language learning (137-149). London, UK: Continuum.
Byrd, P. (2001). Textbooks? Evaluation for selection and analysis for implementation. In M. Celce-Murcia (Ed.), Teaching English as a Second and Foreign Language (3rd ed.) (pp.415-427). Boston, MA: Heinle & Heinle.
Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. Oxford: Macmillan Publishers.
|
12) |
Ders kitabi inceleme: ders kitabına dâhil olan dilbilgisi konuları; konuların belirlenme kriterleri; kitaplarda becerilerin işleniş şeklinin araştırılması |
Allwright, R. L. (2001). What do we want teaching materials for. In Richard Rossner. and Rod Bolitho, R. (eds.). Currents of Change. Hong Kong: Oxford University Press.
Al-Busaidi, S., & Tindle, K. (2010). Evaluating the impact of in-house materials on language learning. In B. Tomlinson, & H. Masuhara (Eds.). Research for materials development in language learning (137-149). London, UK: Continuum.
Byrd, P. (2001). Textbooks? Evaluation for selection and analysis for implementation. In M. Celce-Murcia (Ed.), Teaching English as a Second and Foreign Language (3rd ed.) (pp.415-427). Boston, MA: Heinle & Heinle.
Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. Oxford: Macmillan Publishers. |
13) |
Ders kitabi inceleme: ders kitabının temalarını ve konularını inceleme ve uygunluğunu değerlendirme; kullanılan yöntemi inceleme ve teknikleri değerlendirme; ders kitabına yazılan öğretmen kitabını inceleme |
Allwright, R. L. (2001). What do we want teaching materials for. In Richard Rossner. and Rod Bolitho, R. (eds.). Currents of Change. Hong Kong: Oxford University Press.
Al-Busaidi, S., & Tindle, K. (2010). Evaluating the impact of in-house materials on language learning. In B. Tomlinson, & H. Masuhara (Eds.). Research for materials development in language learning (137-149). London, UK: Continuum.
Byrd, P. (2001). Textbooks? Evaluation for selection and analysis for implementation. In M. Celce-Murcia (Ed.), Teaching English as a Second and Foreign Language (3rd ed.) (pp.415-427). Boston, MA: Heinle & Heinle.
Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. Oxford: Macmillan Publishers. |
14) |
Öğrencilerin yürüttüğü tartışma konusu: öğretmenler tarafından hazırlanan materyallerin incelenmesi ve değerlendirilmesi |
Allwright, R. L. (2001). What do we want teaching materials for. In Richard Rossner. and Rod Bolitho, R. (eds.). Currents of Change. Hong Kong: Oxford University Press.
Al-Busaidi, S., & Tindle, K. (2010). Evaluating the impact of in-house materials on language learning. In B. Tomlinson, & H. Masuhara (Eds.). Research for materials development in language learning (137-149). London, UK: Continuum.
Byrd, P. (2001). Textbooks? Evaluation for selection and analysis for implementation. In M. Celce-Murcia (Ed.), Teaching English as a Second and Foreign Language (3rd ed.) (pp.415-427). Boston, MA: Heinle & Heinle.
Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. Oxford: Macmillan Publishers.
|
15) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme |
|
2) |
P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme |
|
3) |
P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. |
|
4) |
P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level). |
|
5) |
P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. |
|
6) |
P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme |
|
7) |
P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme |
|
8) |
P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. |
|
9) |
P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme |
|
10) |
P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme |
|