AENG102 Dünya İngilizceleri ve Kültürİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İngilizce ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngilizce Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: AENG102
Ders İsmi: Dünya İngilizceleri ve Kültür
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Eğitimi
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ANNA ASIATIDOU
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ANNA ASIATIDOU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin sonunda öğrencilerin ortak dil olarak İngilizce'nin dünyadaki farklı kullanımları, kültürün dil öğretimindeki yerinin öğrenilmesi amaçlanır.
Dersin İçeriği: İngiliz kültürü, ortak dil olarak İngilizce, dil ve kültür arasındaki ilişki ve dil öğretiminde rolü.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Ortak dil olarak İngilizce ve İngilizcenin dünya üzerinde farklı kullanımları ile ilgili tartışır
2) İngilizcenin uluslararası dil olarak kullanımının İngilizcenin öğretimine ve öğretmen eğitimine yansımalarını tanımlar
3) Kültürün dil öğretimindeki yerini tartışır
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Ders kitapları, edebi eserler, filmler, TV programları ve reklamlar gibi materyallerin incelenerek kültürel ögeleri değerlendirir
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İngiliz Kültürü ve tarihi Newman, G. (2000). The Rise of English Nationalism: A Cultural History, 1740-1830, Oxford Bailey, R. (1991). Images of English, Cambridge Urgan, M. (2006). History of English Literature, Yapıkredi
2) Rönesans dönemi Batı kültürü Newman, G. (2000). The Rise of English Nationalism: A Cultural History, 1740-1830, Oxford Bailey, R. (1991). Images of English, Cambridge Urgan, M. (2006). History of English Literature, Yapıkredi
3) Endüstri çağı ve İngiliz Toplumu Newman, G. (2000). The Rise of English Nationalism: A Cultural History, 1740-1830, Oxford Bailey, R. (1991). Images of English, Cambridge Urgan, M. (2006). History of English Literature, Yapıkredi
4) İngilizcenin uluslararası dil olarak kullanımı Ortak dil olarak İngilizce ve İngilizcenin dünya üzerinde farklı kullanımları Newman, G. (2000). The Rise of English Nationalism: A Cultural History, 1740-1830, Oxford Bailey, R. (1991). Images of English, Cambridge Urgan, M. (2006). History of English Literature, Yapıkredi
5) İngiliz edebiyatı ve dilsel gelişimi Newman, G. (2000). The Rise of English Nationalism: A Cultural History, 1740-1830, Oxford Bailey, R. (1991). Images of English, Cambridge Urgan, M. (2006). History of English Literature, Yapıkredi
6) Dil ve kültür arasındaki ilişki ve dil öğretiminde rolü Newman, G. (2000). The Rise of English Nationalism: A Cultural History, 1740-1830, Oxford Bailey, R. (1991). Images of English, Cambridge Urgan, M. (2006). History of English Literature, Yapıkredi
7) Ara sınav Newman, G. (2000). The Rise of English Nationalism: A Cultural History, 1740-1830, Oxford Bailey, R. (1991). Images of English, Cambridge Urgan, M. (2006). History of English Literature, Yapıkredi
8) Modern Batı toplumlarında gelenekler ve dil Newman, G. (2000). The Rise of English Nationalism: A Cultural History, 1740-1830, Oxford Bailey, R. (1991). Images of English, Cambridge Urgan, M. (2006). History of English Literature, Yapıkredi
9) İngiliz toplumunda gelenekler ve dil Newman, G. (2000). The Rise of English Nationalism: A Cultural History, 1740-1830, Oxford Bailey, R. (1991). Images of English, Cambridge Urgan, M. (2006). History of English Literature, Yapıkredi
10) Doğu toplumları ve İngiliz toplumu Newman, G. (2000). The Rise of English Nationalism: A Cultural History, 1740-1830, Oxford Bailey, R. (1991). Images of English, Cambridge Urgan, M. (2006). History of English Literature, Yapıkredi
11) İngiliz kültürüne modern yaklaşımlar Newman, G. (2000). The Rise of English Nationalism: A Cultural History, 1740-1830, Oxford Bailey, R. (1991). Images of English, Cambridge Urgan, M. (2006). History of English Literature, Yapıkredi
12) Ders kitapları, edebi eserler, filmler, tv programları ve reklamlar gibi materyallerin incelenerek kültürel ögelerin değerlendirilmesi Newman, G. (2000). The Rise of English Nationalism: A Cultural History, 1740-1830, Oxford Bailey, R. (1991). Images of English, Cambridge Urgan, M. (2006). History of English Literature, Yapıkredi
13) Öğrenci sunumları Newman, G. (2000). The Rise of English Nationalism: A Cultural History, 1740-1830, Oxford Bailey, R. (1991). Images of English, Cambridge Urgan, M. (2006). History of English Literature, Yapıkredi
14) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Newman, G. (2000). The Rise of English Nationalism: A Cultural History, 1740-1830, Oxford
Bailey, R. (1991). Images of English, Cambridge
Urgan, M. (2006). History of English Literature, Yapıkredi
Diğer Kaynaklar: Newman, G. (2000). The Rise of English Nationalism: A Cultural History, 1740-1830, Oxford
Bailey, R. (1991). Images of English, Cambridge
Urgan, M. (2006). History of English Literature, Yapıkredi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Proje Hazırlama
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Bireysel Proje
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 40