AENG103 Edimbilim ve Dil Öğretimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İngilizce ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngilizce Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: AENG103
Ders İsmi: Edimbilim ve Dil Öğretimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Eğitimi
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi RABİA MAHMOOD
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin temel edimbilim kavramları ve modelleri hakkında bilgi sahibi olmasını ve bu kavram ve modelleri İngilizce öğretimine uygulamasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Temel edimbilim kavramları ve modelleri hakkında bilgi; incelik kuramını İngilizce öğretimine uygulama; İngilizce ‘deki duruma bağlı sözcelerin öğretimi için malzeme hazırlama.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Edimbilim kavramını tanımlayabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Söz eylemlerini bağlam içinde ayırt edebilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Söylem belirleyicilerini tanıyabilir ve açıklayabilir.
2) Edimbilimi çerçevesinde söylem ve metin çözümlemesi yöntemlerini açıklayabilir.
3) Edimbilim ve edebiyat ilişkisini açıklayabilir.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Edimbilim ve kültürlerarası iletişim arasındaki ilişkiyi örneklendirebilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Edimbilime giriş ve terimler Yule, G. (1996). Pragmatics. Oxford: Oxford University Press. Özsoy, A., Kocaman, A., İmer, K. (2013). Dilbilim Sözlüğü. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi Teachingpragmatics.com Boxer, D., & Pickering, L. (1995). Problems in the presentation of speech acts in ELT materials: The case of complaints. ELT Journal, 49, 44-58. Ishihara, N., Cohen, A. (2014). Teaching and Learning Pragmatics: Where Language and Culture Meet. New York. Routledge
2) Edimbilim kuram ve terimleri Yule, G. (1996). Pragmatics. Oxford: Oxford University Press. Özsoy, A., Kocaman, A., İmer, K. (2013). Dilbilim Sözlüğü. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi Teachingpragmatics.com Boxer, D., & Pickering, L. (1995). Problems in the presentation of speech acts in ELT materials: The case of complaints. ELT Journal, 49, 44-58. Ishihara, N., Cohen, A. (2014). Teaching and Learning Pragmatics: Where Language and Culture Meet. New York. Routledge
3) Gösterim ve mesafe Yule, G. (1996). Pragmatics. Oxford: Oxford University Press. Özsoy, A., Kocaman, A., İmer, K. (2013). Dilbilim Sözlüğü. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi Teachingpragmatics.com Boxer, D., & Pickering, L. (1995). Problems in the presentation of speech acts in ELT materials: The case of complaints. ELT Journal, 49, 44-58. Ishihara, N., Cohen, A. (2014). Teaching and Learning Pragmatics: Where Language and Culture Meet. New York. Routledge
4) Gösterim ve dilbilgisi Yule, G. (1996). Pragmatics. Oxford: Oxford University Press. Özsoy, A., Kocaman, A., İmer, K. (2013). Dilbilim Sözlüğü. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi Teachingpragmatics.com Boxer, D., & Pickering, L. (1995). Problems in the presentation of speech acts in ELT materials: The case of complaints. ELT Journal, 49, 44-58. Ishihara, N., Cohen, A. (2014). Teaching and Learning Pragmatics: Where Language and Culture Meet. New York. Routledge
5) Gönderim ve çıkarım Yule, G. (1996). Pragmatics. Oxford: Oxford University Press. Özsoy, A., Kocaman, A., İmer, K. (2013). Dilbilim Sözlüğü. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi Teachingpragmatics.com Boxer, D., & Pickering, L. (1995). Problems in the presentation of speech acts in ELT materials: The case of complaints. ELT Journal, 49, 44-58. Ishihara, N., Cohen, A. (2014). Teaching and Learning Pragmatics: Where Language and Culture Meet. New York. Routledge
6) Önsayıltı ve gerektirim Yule, G. (1996). Pragmatics. Oxford: Oxford University Press. Özsoy, A., Kocaman, A., İmer, K. (2013). Dilbilim Sözlüğü. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi Teachingpragmatics.com Boxer, D., & Pickering, L. (1995). Problems in the presentation of speech acts in ELT materials: The case of complaints. ELT Journal, 49, 44-58. Ishihara, N., Cohen, A. (2014). Teaching and Learning Pragmatics: Where Language and Culture Meet. New York. Routledge
7) İşbirliği ve sezdirim Yule, G. (1996). Pragmatics. Oxford: Oxford University Press. Özsoy, A., Kocaman, A., İmer, K. (2013). Dilbilim Sözlüğü. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi Teachingpragmatics.com Boxer, D., & Pickering, L. (1995). Problems in the presentation of speech acts in ELT materials: The case of complaints. ELT Journal, 49, 44-58. Ishihara, N., Cohen, A. (2014). Teaching and Learning Pragmatics: Where Language and Culture Meet. New York. Routledge
8) Ara sınav
9) Sezdirim türleri Yule, G. (1996). Pragmatics. Oxford: Oxford University Press. Özsoy, A., Kocaman, A., İmer, K. (2013). Dilbilim Sözlüğü. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi Teachingpragmatics.com Boxer, D., & Pickering, L. (1995). Problems in the presentation of speech acts in ELT materials: The case of complaints. ELT Journal, 49, 44-58. Ishihara, N., Cohen, A. (2014). Teaching and Learning Pragmatics: Where Language and Culture Meet. New York. Routledge
10) Sözeylemler ve olaylar Yule, G. (1996). Pragmatics. Oxford: Oxford University Press. Özsoy, A., Kocaman, A., İmer, K. (2013). Dilbilim Sözlüğü. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi Teachingpragmatics.com Boxer, D., & Pickering, L. (1995). Problems in the presentation of speech acts in ELT materials: The case of complaints. ELT Journal, 49, 44-58. Ishihara, N., Cohen, A. (2014). Teaching and Learning Pragmatics: Where Language and Culture Meet. New York. Routledge
11) İncelik ve etkileşim Yule, G. (1996). Pragmatics. Oxford: Oxford University Press. Özsoy, A., Kocaman, A., İmer, K. (2013). Dilbilim Sözlüğü. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi Teachingpragmatics.com Boxer, D., & Pickering, L. (1995). Problems in the presentation of speech acts in ELT materials: The case of complaints. ELT Journal, 49, 44-58. Ishihara, N., Cohen, A. (2014). Teaching and Learning Pragmatics: Where Language and Culture Meet. New York. Routledge
12) Olumlu ve olumsuz incelik Yule, G. (1996). Pragmatics. Oxford: Oxford University Press. Özsoy, A., Kocaman, A., İmer, K. (2013). Dilbilim Sözlüğü. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi Teachingpragmatics.com Boxer, D., & Pickering, L. (1995). Problems in the presentation of speech acts in ELT materials: The case of complaints. ELT Journal, 49, 44-58. Ishihara, N., Cohen, A. (2014). Teaching and Learning Pragmatics: Where Language and Culture Meet. New York. Routledge
13) Bildirişim ve tercih yapısı Yule, G. (1996). Pragmatics. Oxford: Oxford University Press. Özsoy, A., Kocaman, A., İmer, K. (2013). Dilbilim Sözlüğü. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi Teachingpragmatics.com Boxer, D., & Pickering, L. (1995). Problems in the presentation of speech acts in ELT materials: The case of complaints. ELT Journal, 49, 44-58. Ishihara, N., Cohen, A. (2014). Teaching and Learning Pragmatics: Where Language and Culture Meet. New York. Routledge
14) Kültürlerarası edimbilim Yule, G. (1996). Pragmatics. Oxford: Oxford University Press. Özsoy, A., Kocaman, A., İmer, K. (2013). Dilbilim Sözlüğü. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi Teachingpragmatics.com Boxer, D., & Pickering, L. (1995). Problems in the presentation of speech acts in ELT materials: The case of complaints. ELT Journal, 49, 44-58. Ishihara, N., Cohen, A. (2014). Teaching and Learning Pragmatics: Where Language and Culture Meet. New York. Routledge
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yule, G. (1996). Pragmatics. Oxford: Oxford University Press.
Özsoy, A., Kocaman, A., İmer, K. (2013). Dilbilim Sözlüğü. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi
Teachingpragmatics.com
Boxer, D., & Pickering, L. (1995). Problems in the presentation of speech acts in ELT materials: The case of complaints. ELT Journal, 49, 44-58.
Ishihara, N., Cohen, A. (2014). Teaching and Learning Pragmatics: Where Language and Culture Meet. New York. Routledge
Diğer Kaynaklar: Yule, G. (1996). Pragmatics. Oxford: Oxford University Press.
Özsoy, A., Kocaman, A., İmer, K. (2013). Dilbilim Sözlüğü. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi
Teachingpragmatics.com
Boxer, D., & Pickering, L. (1995). Problems in the presentation of speech acts in ELT materials: The case of complaints. ELT Journal, 49, 44-58.
Ishihara, N., Cohen, A. (2014). Teaching and Learning Pragmatics: Where Language and Culture Meet. New York. Routledge

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ödev
Seminer

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 8 8
Ödevler 4 5 20
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 104