AENG112 Söylem Çözümlemesi ve DİL Öğretimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İngilizce ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngilizce Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: AENG112
Ders İsmi: Söylem Çözümlemesi ve DİL Öğretimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Eğitimi
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi RABİA MAHMOOD
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrenciler söylem çözümlemesine yönelik kavramları, kuramları ve teknikleri inceleyecek ve öğrendikleri kavram ve kuramları yabancı dil olarak İngilizce öğretim etkinliklerine ve materyallerine uyarlamayı öğreneceklerdir. Bu ders ile öğrencilerin yazılı ve sözlü metinlerdeki içyapı, hedef ve okur öğelerini dikkate alarak çeşitli türler arasındaki farkları görmeleri, disiplinler arası ve kültürlerarası farklılıklar konusunda bilinç kazanmaları ve bu farklılıkları gözeterek İngilizce öğretiminde farklı yöntemleri, teknikleri ve değerlendirme şekillerini kullanma yeterliklerine sahip olmaları hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu derste öğrenciler söylem çözümlemesi üzerine kuramsal ve uygulamalı bilgi edinirler. Bu kuramsal bilgileri alan yazındaki önemli araştırmaları okuyarak pekiştirirler. Mikro öğretim yardımıyla uygulamaya dayalı bilgilerini geliştirirler ve sunumları sonlarında dönütler alırlar. Ayrıca bu derste öğrenciler edebi ve edebi olmayan yazılı ve sözlü metinlerde dil kullanım özelliklerinden yola çıkarak metinde verilmek istenen anlam, çağrışım ve etkileri anlar. Çeşitli metinlerdeki biçim, dil kullanım özellikleri ve içerik arasındaki bağlantıyı kavrar. Edebi ve edebi olmayan metinleri karşılaştırır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Söylem çözümlemesi üzerine kuramsal bilgi edinir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Söylem çözümlemesi ile ilgili yapılmış olan bilimsel araştırmaları inceler
2) Yazılı ve sözlü metinler arasındaki benzerlikler ve farklılıkları anlar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Disiplinler arası ve kültürlerarası farklılıkları kavrar.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Öğrenilen kavram ve kuramı dikkate alarak mikro öğretim yapar.
2) Yapılan mikro öğretim ile ilgili dönüt alır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Metin, Söylem ve Söylem Çözümlemesi kavramlarının tanımı Widdowson, H. G. (2007). Discourse analysis. Oxford University Press. Alba-Juez, Laura (2009). Perspectives on discourse analysis: Theory and practice (1st Edition). Cowan (Ed.) Discourse connectors and discourse markers (pp. 615-635). Cambridge University Press: Cambridge, USA. ambridge Scholars Publishing, UK. Biber, D., & Conrad, S. (2001). Register variation: A corpus approach. In D. Schiffrin, D. Tannen, & H. E. Hamilton (Eds.) The handbook of discourse analysis (pp. 175-196). Malden, MA & Oxford: Blackwell. Hyland, K. (1998). Boosting, hedging, and the negotiation of academic knowledge. TEXT, 18(3), 349-382.
2) Söz Eylem Kuramı ve Bileşenleri Widdowson, H. G. (2007). Discourse analysis. Oxford University Press. Alba-Juez, Laura (2009). Perspectives on discourse analysis: Theory and practice (1st Edition). Cowan (Ed.) Discourse connectors and discourse markers (pp. 615-635). Cambridge University Press: Cambridge, USA. ambridge Scholars Publishing, UK. Biber, D., & Conrad, S. (2001). Register variation: A corpus approach. In D. Schiffrin, D. Tannen, & H. E. Hamilton (Eds.) The handbook of discourse analysis (pp. 175-196). Malden, MA & Oxford: Blackwell. Hyland, K. (1998). Boosting, hedging, and the negotiation of academic knowledge. TEXT, 18(3), 349-382.
3) İletişimsel Yeterlilik Bileşenleri Widdowson, H. G. (2007). Discourse analysis. Oxford University Press. Alba-Juez, Laura (2009). Perspectives on discourse analysis: Theory and practice (1st Edition). Cowan (Ed.) Discourse connectors and discourse markers (pp. 615-635). Cambridge University Press: Cambridge, USA. ambridge Scholars Publishing, UK. Biber, D., & Conrad, S. (2001). Register variation: A corpus approach. In D. Schiffrin, D. Tannen, & H. E. Hamilton (Eds.) The handbook of discourse analysis (pp. 175-196). Malden, MA & Oxford: Blackwell. Hyland, K. (1998). Boosting, hedging, and the negotiation of academic knowledge. TEXT, 18(3), 349-382.
4) Gösterim, Şema, Referans çerçevesi Widdowson, H. G. (2007). Discourse analysis. Oxford University Press. Alba-Juez, Laura (2009). Perspectives on discourse analysis: Theory and practice (1st Edition). Cowan (Ed.) Discourse connectors and discourse markers (pp. 615-635). Cambridge University Press: Cambridge, USA. ambridge Scholars Publishing, UK. Biber, D., & Conrad, S. (2001). Register variation: A corpus approach. In D. Schiffrin, D. Tannen, & H. E. Hamilton (Eds.) The handbook of discourse analysis (pp. 175-196). Malden, MA & Oxford: Blackwell. Hyland, K. (1998). Boosting, hedging, and the negotiation of academic knowledge. TEXT, 18(3), 349-382.
5) Öznelik-yüklemlik, Bağdaşıklık-tutarlılık, Öngönderim ve artgönderimler Widdowson, H. G. (2007). Discourse analysis. Oxford University Press. Alba-Juez, Laura (2009). Perspectives on discourse analysis: Theory and practice (1st Edition). Cowan (Ed.) Discourse connectors and discourse markers (pp. 615-635). Cambridge University Press: Cambridge, USA. ambridge Scholars Publishing, UK. Biber, D., & Conrad, S. (2001). Register variation: A corpus approach. In D. Schiffrin, D. Tannen, & H. E. Hamilton (Eds.) The handbook of discourse analysis (pp. 175-196). Malden, MA & Oxford: Blackwell. Hyland, K. (1998). Boosting, hedging, and the negotiation of academic knowledge. TEXT, 18(3), 349-382.
6) Sistemik ve şematik bilgi, Nicelik-nitelik-ilişki ve usül ilkeleri Widdowson, H. G. (2007). Discourse analysis. Oxford University Press. Alba-Juez, Laura (2009). Perspectives on discourse analysis: Theory and practice (1st Edition). Cowan (Ed.) Discourse connectors and discourse markers (pp. 615-635). Cambridge University Press: Cambridge, USA. ambridge Scholars Publishing, UK. Biber, D., & Conrad, S. (2001). Register variation: A corpus approach. In D. Schiffrin, D. Tannen, & H. E. Hamilton (Eds.) The handbook of discourse analysis (pp. 175-196). Malden, MA & Oxford: Blackwell. Hyland, K. (1998). Boosting, hedging, and the negotiation of academic knowledge. TEXT, 18(3), 349-382.
7) Ara sınav
8) Eleştirel söylem çözümlemesi, tanımlama, çağrışım Widdowson, H. G. (2007). Discourse analysis. Oxford University Press. Alba-Juez, Laura (2009). Perspectives on discourse analysis: Theory and practice (1st Edition). Cowan (Ed.) Discourse connectors and discourse markers (pp. 615-635). Cambridge University Press: Cambridge, USA. ambridge Scholars Publishing, UK. Biber, D., & Conrad, S. (2001). Register variation: A corpus approach. In D. Schiffrin, D. Tannen, & H. E. Hamilton (Eds.) The handbook of discourse analysis (pp. 175-196). Malden, MA & Oxford: Blackwell. Hyland, K. (1998). Boosting, hedging, and the negotiation of academic knowledge. TEXT, 18(3), 349-382.
9) Eşdizimlilik, bütünce, anlamsal bütün, çeşitlilik, kalıplaşmış ifadeler Widdowson, H. G. (2007). Discourse analysis. Oxford University Press. Alba-Juez, Laura (2009). Perspectives on discourse analysis: Theory and practice (1st Edition). Cowan (Ed.) Discourse connectors and discourse markers (pp. 615-635). Cambridge University Press: Cambridge, USA. ambridge Scholars Publishing, UK. Biber, D., & Conrad, S. (2001). Register variation: A corpus approach. In D. Schiffrin, D. Tannen, & H. E. Hamilton (Eds.) The handbook of discourse analysis (pp. 175-196). Malden, MA & Oxford: Blackwell. Hyland, K. (1998). Boosting, hedging, and the negotiation of academic knowledge. TEXT, 18(3), 349-382.
10) Tür değişikliği-bütünce yaklaşımı Widdowson, H. G. (2007). Discourse analysis. Oxford University Press. Alba-Juez, Laura (2009). Perspectives on discourse analysis: Theory and practice (1st Edition). Cowan (Ed.) Discourse connectors and discourse markers (pp. 615-635). Cambridge University Press: Cambridge, USA. ambridge Scholars Publishing, UK. Biber, D., & Conrad, S. (2001). Register variation: A corpus approach. In D. Schiffrin, D. Tannen, & H. E. Hamilton (Eds.) The handbook of discourse analysis (pp. 175-196). Malden, MA & Oxford: Blackwell. Hyland, K. (1998). Boosting, hedging, and the negotiation of academic knowledge. TEXT, 18(3), 349-382.
11) Söylem bağlayıcıları ve belirleyicileri Widdowson, H. G. (2007). Discourse analysis. Oxford University Press. Alba-Juez, Laura (2009). Perspectives on discourse analysis: Theory and practice (1st Edition). Cowan (Ed.) Discourse connectors and discourse markers (pp. 615-635). Cambridge University Press: Cambridge, USA. ambridge Scholars Publishing, UK. Biber, D., & Conrad, S. (2001). Register variation: A corpus approach. In D. Schiffrin, D. Tannen, & H. E. Hamilton (Eds.) The handbook of discourse analysis (pp. 175-196). Malden, MA & Oxford: Blackwell. Hyland, K. (1998). Boosting, hedging, and the negotiation of academic knowledge. TEXT, 18(3), 349-382.
12) Olasılık ve kesinlik bildiren ifadeler Widdowson, H. G. (2007). Discourse analysis. Oxford University Press. Alba-Juez, Laura (2009). Perspectives on discourse analysis: Theory and practice (1st Edition). Cowan (Ed.) Discourse connectors and discourse markers (pp. 615-635). Cambridge University Press: Cambridge, USA. ambridge Scholars Publishing, UK. Biber, D., & Conrad, S. (2001). Register variation: A corpus approach. In D. Schiffrin, D. Tannen, & H. E. Hamilton (Eds.) The handbook of discourse analysis (pp. 175-196). Malden, MA & Oxford: Blackwell. Hyland, K. (1998). Boosting, hedging, and the negotiation of academic knowledge. TEXT, 18(3), 349-382.
13) Genel tekrar ve değerlendirme Widdowson, H. G. (2007). Discourse analysis. Oxford University Press. Alba-Juez, Laura (2009). Perspectives on discourse analysis: Theory and practice (1st Edition). Cowan (Ed.) Discourse connectors and discourse markers (pp. 615-635). Cambridge University Press: Cambridge, USA. ambridge Scholars Publishing, UK. Biber, D., & Conrad, S. (2001). Register variation: A corpus approach. In D. Schiffrin, D. Tannen, & H. E. Hamilton (Eds.) The handbook of discourse analysis (pp. 175-196). Malden, MA & Oxford: Blackwell. Hyland, K. (1998). Boosting, hedging, and the negotiation of academic knowledge. TEXT, 18(3), 349-382.
14) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Widdowson, H. G. (2007). Discourse analysis. Oxford University Press. English
Alba-Juez, Laura (2009). Perspectives on discourse analysis: Theory and practice (1st Edition). English
Cowan (Ed.) Discourse connectors and discourse markers (pp. 615-635). Cambridge University Press: Cambridge, USA. ambridge Scholars Publishing, UK. English
Biber, D., & Conrad, S. (2001). Register variation: A corpus approach. In D. Schiffrin, D. Tannen, & H. E. Hamilton (Eds.) The handbook of discourse analysis (pp. 175-196). Malden, MA & Oxford: Blackwell. English
Hyland, K. (1998). Boosting, hedging, and the negotiation of academic knowledge. TEXT, 18(3), 349-382.
Diğer Kaynaklar: Widdowson, H. G. (2007). Discourse analysis. Oxford University Press. English
Alba-Juez, Laura (2009). Perspectives on discourse analysis: Theory and practice (1st Edition). English
Cowan (Ed.) Discourse connectors and discourse markers (pp. 615-635). Cambridge University Press: Cambridge, USA. ambridge Scholars Publishing, UK. English
Biber, D., & Conrad, S. (2001). Register variation: A corpus approach. In D. Schiffrin, D. Tannen, & H. E. Hamilton (Eds.) The handbook of discourse analysis (pp. 175-196). Malden, MA & Oxford: Blackwell. English
Hyland, K. (1998). Boosting, hedging, and the negotiation of academic knowledge. TEXT, 18(3), 349-382.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 63