AENG101 Dil ve Toplumİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İngilizce ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngilizce Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: AENG101
Ders İsmi: Dil ve Toplum
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Eğitimi
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi RABİA MAHMOOD
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin sonunda öğrencilerin dilin yapısını ve dil -çevre ilişkisini öğrenmesi amaçlanır.
Dersin İçeriği: Dilsel terim ve kavramlar, toplumsal varlık olarak dil, dil -toplum ve kültür ilişkisi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Gerektiği yerde ve zamanda toplum ve dil ile ilgili uygun dilsel terim ve kavramları kullanır ve ilgili kuram ve uygulamaları tanımlar
2) Toplumsal bir varlık olarak dilin yapısını tanımlar ve dilin kullanıldığı çevreden etkilendiğine dair farkındalık geliştirir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Dil, toplum ve kültür arasında sıkı bir ilişki olduğunu ve dillerin birbirlerini etkileyebileceğini, farklı coğrafyalarda aynı dilin farklılık gösterebileceğini bilir
2) Toplumsal yapının, toplumsal sınıfların, dünya görüşünün ve cinsiyetin dil kullanımı üzerine etkileri olduğunu, aynı şekilde söylemin toplumsal ve bireysel özellikleri yansıtabileceğini öğrenir
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dil, Toplum ve Kültür Candlin, Cnristopher N. & Hall, David R. (Eds.) (2002). Teaching and Researching Language and Culture. London & New York: Longman. Chambers, J. K. (2003). Sociolinguistics Theory (Second Edition). Oxford: Blackwell.?Cohen, Andrew D. & Olshtain, Elite. (1993). The production of speech acts by EFL learners. TESOL Quarterly, 27 (1), 33-56.?Coulama, Florian (Ed.) (1997). The Handbook of Sociolinguistics. Oxford: Blackwell. Coupland, Nikolas & Jaworski, Adam. (1997). Sociolinguistics: A Reader and Coursebook. Basingstoke: Macmillan. Coupland, Nikolas, Sarangi, Srikant & Candlin?Fasold, R. (1990). Sociolinguistics of Language. Blackwell Publishers. Hudson, R.A. ( 1993). Sociolinguistics. Cambridge University Press. Trudgill, P. ( 1984). Applied Sociolinguistics. (Edited book) Academic Press. New York. Wardhaugh, R. (2006). An Introduction to Sociolinguistics. Blackwell Publishers. (Fifth Edition). 1006648_82038_wardhaugh_r_an_introduction_to_sociolinguistics.pdf
2) Dil Çeşitliliği-1-: Birey Dili/Grup Dili, Lehçe (Ağız), Şive, Geçer Dil, Kırma Dil, Kırma Anadili Candlin, Cnristopher N. & Hall, David R. (Eds.) (2002). Teaching and Researching Language and Culture. London & New York: Longman. Chambers, J. K. (2003). Sociolinguistics Theory (Second Edition). Oxford: Blackwell.?Cohen, Andrew D. & Olshtain, Elite. (1993). The production of speech acts by EFL learners. TESOL Quarterly, 27 (1), 33-56.?Coulama, Florian (Ed.) (1997). The Handbook of Sociolinguistics. Oxford: Blackwell. Coupland, Nikolas & Jaworski, Adam. (1997). Sociolinguistics: A Reader and Coursebook. Basingstoke: Macmillan. Coupland, Nikolas, Sarangi, Srikant & Candlin?Fasold, R. (1990). Sociolinguistics of Language. Blackwell Publishers. Hudson, R.A. ( 1993). Sociolinguistics. Cambridge University Press. Trudgill, P. ( 1984). Applied Sociolinguistics. (Edited book) Academic Press. New York. Wardhaugh, R. (2006). An Introduction to Sociolinguistics. Blackwell Publishers. (Fifth Edition). 1006648_82038_wardhaugh_r_an_introduction_to_sociolinguistics.pdf
3) Dil Çeşitliliği-2- Argo, Jargon, Argot, Milli ve Irksal Etiketler Candlin, Cnristopher N. & Hall, David R. (Eds.) (2002). Teaching and Researching Language and Culture. London & New York: Longman. Chambers, J. K. (2003). Sociolinguistics Theory (Second Edition). Oxford: Blackwell.?Cohen, Andrew D. & Olshtain, Elite. (1993). The production of speech acts by EFL learners. TESOL Quarterly, 27 (1), 33-56.?Coulama, Florian (Ed.) (1997). The Handbook of Sociolinguistics. Oxford: Blackwell. Coupland, Nikolas & Jaworski, Adam. (1997). Sociolinguistics: A Reader and Coursebook. Basingstoke: Macmillan. Coupland, Nikolas, Sarangi, Srikant & Candlin?Fasold, R. (1990). Sociolinguistics of Language. Blackwell Publishers. Hudson, R.A. ( 1993). Sociolinguistics. Cambridge University Press. Trudgill, P. ( 1984). Applied Sociolinguistics. (Edited book) Academic Press. New York. Wardhaugh, R. (2006). An Introduction to Sociolinguistics. Blackwell Publishers. (Fifth Edition). 1006648_82038_wardhaugh_r_an_introduction_to_sociolinguistics.pdf
4) Dil ve Toplumsal Katmanlar: Ölçünlü/Ölçünlü Olmayan Diller / Tabu- Örtmece Candlin, Cnristopher N. & Hall, David R. (Eds.) (2002). Teaching and Researching Language and Culture. London & New York: Longman. Chambers, J. K. (2003). Sociolinguistics Theory (Second Edition). Oxford: Blackwell.?Cohen, Andrew D. & Olshtain, Elite. (1993). The production of speech acts by EFL learners. TESOL Quarterly, 27 (1), 33-56.?Coulama, Florian (Ed.) (1997). The Handbook of Sociolinguistics. Oxford: Blackwell. Coupland, Nikolas & Jaworski, Adam. (1997). Sociolinguistics: A Reader and Coursebook. Basingstoke: Macmillan. Coupland, Nikolas, Sarangi, Srikant & Candlin?Fasold, R. (1990). Sociolinguistics of Language. Blackwell Publishers. Hudson, R.A. ( 1993). Sociolinguistics. Cambridge University Press. Trudgill, P. ( 1984). Applied Sociolinguistics. (Edited book) Academic Press. New York. Wardhaugh, R. (2006). An Introduction to Sociolinguistics. Blackwell Publishers. (Fifth Edition). 1006648_82038_wardhaugh_r_an_introduction_to_sociolinguistics.pdf
5) Dil ve Cinsiyet Candlin, Cnristopher N. & Hall, David R. (Eds.) (2002). Teaching and Researching Language and Culture. London & New York: Longman. Chambers, J. K. (2003). Sociolinguistics Theory (Second Edition). Oxford: Blackwell.?Cohen, Andrew D. & Olshtain, Elite. (1993). The production of speech acts by EFL learners. TESOL Quarterly, 27 (1), 33-56.?Coulama, Florian (Ed.) (1997). The Handbook of Sociolinguistics. Oxford: Blackwell. Coupland, Nikolas & Jaworski, Adam. (1997). Sociolinguistics: A Reader and Coursebook. Basingstoke: Macmillan. Coupland, Nikolas, Sarangi, Srikant & Candlin?Fasold, R. (1990). Sociolinguistics of Language. Blackwell Publishers. Hudson, R.A. ( 1993). Sociolinguistics. Cambridge University Press. Trudgill, P. ( 1984). Applied Sociolinguistics. (Edited book) Academic Press. New York. Wardhaugh, R. (2006). An Introduction to Sociolinguistics. Blackwell Publishers. (Fifth Edition). 1006648_82038_wardhaugh_r_an_introduction_to_sociolinguistics.pdf
6) Dillerin Toplumsal ve Siyasi Durumu: Dil Planlaması/Tehlikedeki Diller ve Yokolmuş Diller Candlin, Cnristopher N. & Hall, David R. (Eds.) (2002). Teaching and Researching Language and Culture. London & New York: Longman. Chambers, J. K. (2003). Sociolinguistics Theory (Second Edition). Oxford: Blackwell.?Cohen, Andrew D. & Olshtain, Elite. (1993). The production of speech acts by EFL learners. TESOL Quarterly, 27 (1), 33-56.?Coulama, Florian (Ed.) (1997). The Handbook of Sociolinguistics. Oxford: Blackwell. Coupland, Nikolas & Jaworski, Adam. (1997). Sociolinguistics: A Reader and Coursebook. Basingstoke: Macmillan. Coupland, Nikolas, Sarangi, Srikant & Candlin?Fasold, R. (1990). Sociolinguistics of Language. Blackwell Publishers. Hudson, R.A. ( 1993). Sociolinguistics. Cambridge University Press. Trudgill, P. ( 1984). Applied Sociolinguistics. (Edited book) Academic Press. New York. Wardhaugh, R. (2006). An Introduction to Sociolinguistics. Blackwell Publishers. (Fifth Edition). 1006648_82038_wardhaugh_r_an_introduction_to_sociolinguistics.pdf
7) Ara sınav
8) Toplum-Kültürel Bir Varlık Olarak Söylem -1- Candlin, Cnristopher N. & Hall, David R. (Eds.) (2002). Teaching and Researching Language and Culture. London & New York: Longman. Chambers, J. K. (2003). Sociolinguistics Theory (Second Edition). Oxford: Blackwell.?Cohen, Andrew D. & Olshtain, Elite. (1993). The production of speech acts by EFL learners. TESOL Quarterly, 27 (1), 33-56.?Coulama, Florian (Ed.) (1997). The Handbook of Sociolinguistics. Oxford: Blackwell. Coupland, Nikolas & Jaworski, Adam. (1997). Sociolinguistics: A Reader and Coursebook. Basingstoke: Macmillan. Coupland, Nikolas, Sarangi, Srikant & Candlin?Fasold, R. (1990). Sociolinguistics of Language. Blackwell Publishers. Hudson, R.A. ( 1993). Sociolinguistics. Cambridge University Press. Trudgill, P. ( 1984). Applied Sociolinguistics. (Edited book) Academic Press. New York. Wardhaugh, R. (2006). An Introduction to Sociolinguistics. Blackwell Publishers. (Fifth Edition). 1006648_82038_wardhaugh_r_an_introduction_to_sociolinguistics.pdf
9) Toplum-Kültürel Bir Varlık Olarak Söylem -2- Candlin, Cnristopher N. & Hall, David R. (Eds.) (2002). Teaching and Researching Language and Culture. London & New York: Longman. Chambers, J. K. (2003). Sociolinguistics Theory (Second Edition). Oxford: Blackwell.?Cohen, Andrew D. & Olshtain, Elite. (1993). The production of speech acts by EFL learners. TESOL Quarterly, 27 (1), 33-56.?Coulama, Florian (Ed.) (1997). The Handbook of Sociolinguistics. Oxford: Blackwell. Coupland, Nikolas & Jaworski, Adam. (1997). Sociolinguistics: A Reader and Coursebook. Basingstoke: Macmillan. Coupland, Nikolas, Sarangi, Srikant & Candlin?Fasold, R. (1990). Sociolinguistics of Language. Blackwell Publishers. Hudson, R.A. ( 1993). Sociolinguistics. Cambridge University Press. Trudgill, P. ( 1984). Applied Sociolinguistics. (Edited book) Academic Press. New York. Wardhaugh, R. (2006). An Introduction to Sociolinguistics. Blackwell Publishers. (Fifth Edition). 1006648_82038_wardhaugh_r_an_introduction_to_sociolinguistics.pdf
10) Dil/ler İlişkisi: İkidillilik ve Çokdillilik Candlin, Cnristopher N. & Hall, David R. (Eds.) (2002). Teaching and Researching Language and Culture. London & New York: Longman. Chambers, J. K. (2003). Sociolinguistics Theory (Second Edition). Oxford: Blackwell.?Cohen, Andrew D. & Olshtain, Elite. (1993). The production of speech acts by EFL learners. TESOL Quarterly, 27 (1), 33-56.?Coulama, Florian (Ed.) (1997). The Handbook of Sociolinguistics. Oxford: Blackwell. Coupland, Nikolas & Jaworski, Adam. (1997). Sociolinguistics: A Reader and Coursebook. Basingstoke: Macmillan. Coupland, Nikolas, Sarangi, Srikant & Candlin?Fasold, R. (1990). Sociolinguistics of Language. Blackwell Publishers. Hudson, R.A. ( 1993). Sociolinguistics. Cambridge University Press. Trudgill, P. ( 1984). Applied Sociolinguistics. (Edited book) Academic Press. New York. Wardhaugh, R. (2006). An Introduction to Sociolinguistics. Blackwell Publishers. (Fifth Edition). 1006648_82038_wardhaugh_r_an_introduction_to_sociolinguistics.pdf
11) Projeler ve Sunumlar Candlin, Cnristopher N. & Hall, David R. (Eds.) (2002). Teaching and Researching Language and Culture. London & New York: Longman. Chambers, J. K. (2003). Sociolinguistics Theory (Second Edition). Oxford: Blackwell.?Cohen, Andrew D. & Olshtain, Elite. (1993). The production of speech acts by EFL learners. TESOL Quarterly, 27 (1), 33-56.?Coulama, Florian (Ed.) (1997). The Handbook of Sociolinguistics. Oxford: Blackwell. Coupland, Nikolas & Jaworski, Adam. (1997). Sociolinguistics: A Reader and Coursebook. Basingstoke: Macmillan. Coupland, Nikolas, Sarangi, Srikant & Candlin?Fasold, R. (1990). Sociolinguistics of Language. Blackwell Publishers. Hudson, R.A. ( 1993). Sociolinguistics. Cambridge University Press. Trudgill, P. ( 1984). Applied Sociolinguistics. (Edited book) Academic Press. New York. Wardhaugh, R. (2006). An Introduction to Sociolinguistics. Blackwell Publishers. (Fifth Edition). 1006648_82038_wardhaugh_r_an_introduction_to_sociolinguistics.pdf
12) Projeler ve Sunumlar Candlin, Cnristopher N. & Hall, David R. (Eds.) (2002). Teaching and Researching Language and Culture. London & New York: Longman. Chambers, J. K. (2003). Sociolinguistics Theory (Second Edition). Oxford: Blackwell.?Cohen, Andrew D. & Olshtain, Elite. (1993). The production of speech acts by EFL learners. TESOL Quarterly, 27 (1), 33-56.?Coulama, Florian (Ed.) (1997). The Handbook of Sociolinguistics. Oxford: Blackwell. Coupland, Nikolas & Jaworski, Adam. (1997). Sociolinguistics: A Reader and Coursebook. Basingstoke: Macmillan. Coupland, Nikolas, Sarangi, Srikant & Candlin?Fasold, R. (1990). Sociolinguistics of Language. Blackwell Publishers. Hudson, R.A. ( 1993). Sociolinguistics. Cambridge University Press. Trudgill, P. ( 1984). Applied Sociolinguistics. (Edited book) Academic Press. New York. Wardhaugh, R. (2006). An Introduction to Sociolinguistics. Blackwell Publishers. (Fifth Edition). 1006648_82038_wardhaugh_r_an_introduction_to_sociolinguistics.pdf
13) Konu Tekrarı Candlin, Cnristopher N. & Hall, David R. (Eds.) (2002). Teaching and Researching Language and Culture. London & New York: Longman. Chambers, J. K. (2003). Sociolinguistics Theory (Second Edition). Oxford: Blackwell.?Cohen, Andrew D. & Olshtain, Elite. (1993). The production of speech acts by EFL learners. TESOL Quarterly, 27 (1), 33-56.?Coulama, Florian (Ed.) (1997). The Handbook of Sociolinguistics. Oxford: Blackwell. Coupland, Nikolas & Jaworski, Adam. (1997). Sociolinguistics: A Reader and Coursebook. Basingstoke: Macmillan. Coupland, Nikolas, Sarangi, Srikant & Candlin?Fasold, R. (1990). Sociolinguistics of Language. Blackwell Publishers. Hudson, R.A. ( 1993). Sociolinguistics. Cambridge University Press. Trudgill, P. ( 1984). Applied Sociolinguistics. (Edited book) Academic Press. New York. Wardhaugh, R. (2006). An Introduction to Sociolinguistics. Blackwell Publishers. (Fifth Edition). 1006648_82038_wardhaugh_r_an_introduction_to_sociolinguistics.pdf ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
14) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Candlin, Cnristopher N. & Hall, David R. (Eds.) (2002). Teaching and Researching Language and Culture. London & New York: Longman.
Chambers, J. K. (2003). Sociolinguistics Theory (Second Edition). Oxford: Blackwell.?Cohen, Andrew D. & Olshtain, Elite. (1993). The production of speech acts by EFL learners. TESOL Quarterly, 27 (1), 33-56.?Coulama, Florian (Ed.) (1997). The Handbook of Sociolinguistics. Oxford: Blackwell.
Coupland, Nikolas & Jaworski, Adam. (1997). Sociolinguistics: A Reader and Coursebook. Basingstoke: Macmillan.
Coupland, Nikolas, Sarangi, Srikant & Candlin?Fasold, R. (1990). Sociolinguistics of Language. Blackwell Publishers.
Hudson, R.A. ( 1993). Sociolinguistics. Cambridge University Press.
Trudgill, P. ( 1984). Applied Sociolinguistics. (Edited book) Academic Press. New York.
Wardhaugh, R. (2006). An Introduction to Sociolinguistics. Blackwell Publishers. (Fifth Edition).
1006648_82038_wardhaugh_r_an_introduction_to_sociolinguistics.pdf
Diğer Kaynaklar: Candlin, Cnristopher N. & Hall, David R. (Eds.) (2002). Teaching and Researching Language and Culture. London & New York: Longman.
Chambers, J. K. (2003). Sociolinguistics Theory (Second Edition). Oxford: Blackwell.?Cohen, Andrew D. & Olshtain, Elite. (1993). The production of speech acts by EFL learners. TESOL Quarterly, 27 (1), 33-56.?Coulama, Florian (Ed.) (1997). The Handbook of Sociolinguistics. Oxford: Blackwell.
Coupland, Nikolas & Jaworski, Adam. (1997). Sociolinguistics: A Reader and Coursebook. Basingstoke: Macmillan.
Coupland, Nikolas, Sarangi, Srikant & Candlin?Fasold, R. (1990). Sociolinguistics of Language. Blackwell Publishers.
Hudson, R.A. ( 1993). Sociolinguistics. Cambridge University Press.
Trudgill, P. ( 1984). Applied Sociolinguistics. (Edited book) Academic Press. New York.
Wardhaugh, R. (2006). An Introduction to Sociolinguistics. Blackwell Publishers. (Fifth Edition).
1006648_82038_wardhaugh_r_an_introduction_to_sociolinguistics.pdf

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme.
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level).
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme.
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 40