İngilizce Öğretmenliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EGTP411 | ||||||||
Ders İsmi: | İnsan İlişkileri ve İletişim | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Kültür | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi BEYZA HİMMETOĞLU DAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi BEYZA HİMMETOĞLU DAL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, insan ilişkileri ile ilgili temel kavram ve ilkeler ile iletişim kuramları, modelleri ve becerileri konusunda öğrencilerin bilgi ve beceri donanıma sahip olmasını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | • İletişim Nedir? • İletişimin Öğeleri ve Süreçleri • İletişimin İşlevleri • İletişimin Sınıflandırılması • İletişim Biçimleri • Kişilerarası İletişimi Etkileyen Faktörler • İletişim Modelleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • DERS İZLENCESİ • DERSİN İÇERİĞİNİN TARTIŞILMASI • DERS KİTABININ İNCELENMESİ | yok |
2) | • İLETİŞİM, TANIMI, TEMEL KAVRAMLAR, ÖGELERİ, İŞLEVLERİ | yok |
3) | • İLETİŞİM, TANIMI, TEMEL KAVRAMLAR, ÖGELERİ, İŞLEVLERİ | yok |
4) | • OLUMLU İLETİŞİM • OLUMSUZ İLETİŞİM • SÖZSÜZ İLETİŞİM | yok |
5) | • KİŞİLERARASI İLİŞKİLERİN BAŞLANGICI VE GELİŞİMİ | yok |
6) | • KİŞİLERARASI İLİŞKİLER VE İLETİŞİMDE DİNLEME | yok |
7) | • İLETİŞİMDE EMPATİ | yok |
8) | ARA SINAV | yok |
9) | • KİŞİLERARASI İLİŞKİLER VE İLETİŞİMDE KENDİNİ AÇMA | yok |
10) | • İLETİŞİMDE GÜVENGENLİK | yok |
11) | • ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA ÇÖZME | yok |
12) | • AİLE İÇİ İLİŞKİLER VE İLETİŞİM | yok |
13) | • ÖRGÜTSEL/İŞYERİNDE İLETİŞİM • OKULDA İLETİŞİM | yok |
14) | • KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM | yok |
15) | FİNAL SINAVI | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Sınıfta anlatılacak. |
Diğer Kaynaklar: | Aytekin, H. (2018). İnsan İlişkileri ve İletişim. Ankara: Pegem Akademi. Kaya, A. (2014). Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim (6. Baskı). Pegem Akademi. Voltan-Acar, N. (2018). İnsan İlişkileri ve İletişim (7. baskı). Ankara: Nobel Yayınevi. Cüceloğlu, D. (2016). Yeniden insan insana. Remzi Kitabevi. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme | |||||||||
2) P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme | |||||||||
3) P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. | |||||||||
4) P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level). | |||||||||
5) P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. | |||||||||
6) P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme | |||||||||
7) P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme | |||||||||
8) P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. | |||||||||
9) P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme | |||||||||
10) P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | P1.Yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme | |
2) | P2. İngilizce Öğretmenliği alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme | |
3) | P3. Öğrencilerin sosyal ve psikolojik özelliklerini belirlemek ve onların gelişimlerini desteklemek amacıyla uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini etik ilkeler ışığında uygulayabilme ve raporlaştırabilme. | |
4) | P4. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ("European Computer Driving Licence", Advanced Level). | |
5) | P5. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. | |
6) | P6. Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri uygulayabilme | |
7) | P7. Eğitim programlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesine yönelik, ilke, kuram, yaklaşım ve teknikleri uygulayabilme | |
8) | P8. Çağdaş İngilizce öğretim metot, teknik ve teorilerini özümsemiş ve onları en iyi şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olma, bilimsel araştırma sürecini başarıyla gerçekleştirme. | |
9) | P9. Eğitim bilimlerinin temel alanlarını bilme ve eğitimsel gelişimi sağlamada gelişim ve öğrenme psikolojisi kuram ve yaklaşımlarından yararlanabilme | |
10) | P10. Dil becerilerini geliştirmek amacıyla materyal geliştirebilme, halihazırda materyalleri öğrenci seviye, ilgi ve öğrenme özelliklerine göre uyarlayabilme ve değerlendirme |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 93 |