Özel Eğitim Öğretmenliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ÖZEP207 | ||||||||
Ders İsmi: | Özel Eğitimde Bütünleştirme | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. KÜBRA İPÇİ ÇELİK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ŞAFAK TUNALIOĞLU Öğr.Gör. KÜBRA İPÇİ ÇELİK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Özel eğitim öğretmen adaylarının, özel eğitim gereksinimi olan bireylerin normal akranları ile birlikte eğitim görmeleri ile ilgili geliştirilen bir kavram olan bütünleştirme ve bütünleştirme uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmalarının sağlanması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Özel eğitimde yerleştirme yaklaşımları: birlikte ve ayrı eğitim; bütünleştirmenin tanımı; en az kısıtlayıcı eğitim ortamı kavramı, tarihçesi, yasal dayanakları ve türleri; destekleyici özel eğitim hizmetleri: danışmanlık, sınıf-içi destek ve kaynak oda; bütünleştirmede işbirliği: tanımı, önemi ve türleri; Türkiye’de bütünleştirme süreci: geçmişte ve günümüzde bütünleştirme; Türkiye’de özel eğitimle ilgili yasal düzenlemelerde bütünleştirme; bütünleştirmenin başarısını etkileyen etmenler; bütünleştirmeyle ilgili araştırmalar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Türkiye’de özel eğitimle ilgili yasal düzenlemelerde bütünleştirme | |
2) | Özel eğitimde yerleştirme yaklaşımları; sözlü anlatım, araştırma, makale verbal lecture, article | |
3) | Birlikte ve ayrı eğitim; bütünleştirmenin tanımı | |
4) | En az kısıtlayıcı eğitim ortamı kavramı, tarihçesi, yasal dayanakları ve türleri | |
5) | Destekleyici özel eğitim hizmetleri: danışmanlık, sınıf-içi destek ve kaynak oda | |
6) | Destekleyici özel eğitim hizmetleri, danışmanlık sınıf kaynak oda | |
7) | Bütünleştirmede işbirliği: tanımı, önemi ve türleri | |
8) | vize sınavı | |
9) | Türkiye’de bütünleştirme süreci: geçmişte ve günümüzde bütünleştirme | |
10) | Özel eğitimde yerleştirme yaklaşımları | |
11) | Türkiye’de özel eğitimle ilgili yasal düzenlemelerde bütünleştirme | |
12) | Bütünleştirmenin başarısını etkileyen etmenler | |
13) | Bütünleştirmenin başarısını etkileyen etmenler | |
14) | bütünleştirmeyle ilgili araştırmalar |
Ders Notları / Kitaplar: | İlköğretimde Kaynaştırma; İskender Özgür, KARAHAN KİTABEVİ, Kaynaştırma Uygulamaları ve Özel Eğitim Uygulamaları Öğretmen El Kitabı, Arzu Tanrıverdi Kış,NOBEL YAYIN DAĞITIM, Kaynaştırma; Gönül Kırcaali İftar, Sema Batu, KÖK YAYINCILIK, Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş; Mesude Atay, Mehmet Özyürek, |
Diğer Kaynaklar: | Süleyman Eripek, Gönül Akçamete, Hakan Sarı, Sema Kaner, Bülbin Sucuoğlu, Elif Tekin, Gönül Kırcaali İftar, Ayşegül Ataman, Semra Şahin, Ahmet Konrot, Fisun Özkök, Gönül Kobal, Rüya Güzel Özmen, Tuba Tuncer, GÜNDÜZ EĞİTİM VE YAYINCILIK, |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||||
1) Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma. | |||||||||||||||||||
2) Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | |||||||||||||||||||
3) Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin gelişimsel özellikleri ile ilgili bilgilerini açıklar. | |||||||||||||||||||
4) Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. | |||||||||||||||||||
5) Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. | |||||||||||||||||||
6) Özel gereksinimli öğrencilere yönelik uygun bilimsel yöntem ve teknikleri uygular, uyarlar ve geliştirir. | |||||||||||||||||||
7) Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. | |||||||||||||||||||
8) Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |||||||||||||||||||
9) Öğrencilerin bireysel gereksinimlerine uygun bir biçimde programların kazanımlarını, temalarını, etkinliklerini, sınama durumlarını seçer ve uygular. | |||||||||||||||||||
10) Özel eğitim gereksinimi olan çocuklar ve aileler için uygun aile ve eğitim programları geliştirir ve uygular. | |||||||||||||||||||
11) Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||||||||||||||||
12) Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | |||||||||||||||||||
13) Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | |||||||||||||||||||
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||||||||||
15) Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | |||||||||||||||||||
16) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||||||||||||||||||
17) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | |||||||||||||||||||
18) Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | |||||||||||||||||||
19) Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde dir. | |||||||||||||||||||
20) Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma. | 5 |
2) | Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 5 |
3) | Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin gelişimsel özellikleri ile ilgili bilgilerini açıklar. | 5 |
4) | Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. | 5 |
5) | Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. | 5 |
6) | Özel gereksinimli öğrencilere yönelik uygun bilimsel yöntem ve teknikleri uygular, uyarlar ve geliştirir. | 5 |
7) | Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. | 5 |
8) | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 5 |
9) | Öğrencilerin bireysel gereksinimlerine uygun bir biçimde programların kazanımlarını, temalarını, etkinliklerini, sınama durumlarını seçer ve uygular. | 5 |
10) | Özel eğitim gereksinimi olan çocuklar ve aileler için uygun aile ve eğitim programları geliştirir ve uygular. | 5 |
11) | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
12) | Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | 5 |
13) | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | 1 |
14) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 1 |
15) | Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | 5 |
16) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | 1 |
17) | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
18) | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | 1 |
19) | Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde dir. | |
20) | Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 142 |