Dersin Amacı: |
Zihinsel engelli öğrencilerin ailelerinin geçirdikleri uyum evrelerin özelliklerini sınıflandırır, özel eğitim yönetmeliğinde ailelere getirilen hak ve sorumluluklar, ailelerin ev öğretim programlarının hazırlanması ve uygulanmasına katılımını kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği: |
Zihinsel engelli öğrencilerin ailelerinin geçirdikleri uyum evreleri, Zihinsel engelli öğrencilerin ailelerinin geçirdikleri evrelerin özellikleri, Özel eğitim yönetmeliğinde ailelere getirilen hak ve sorumluluklar, Ailelerin ebeveynlik rolüyle ilgili olarak özel eğitim öğretmenlerinin yapabilecekleri çalışmalar, Ailelerin çocuklarının değerlendirilmesi, Bireyselleştirilmiş eğitim programlarına ailelerin katılımı, İlerleme toplantıları, Planlanmamış toplantılar, Ailelere öğretme becerilerini kazandırmaya yönelik gruba dayalı aile eğitim programlarının hazırlanması, Ev öğretim programlarının hazırlanması
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Zihinsel engelli öğrencilerin ailelerinin geçirdikleri uyum evreleri |
|
2) |
Zihinsel engelli öğrencilerin ailelerinin geçirdikleri evrelerin özellikleri |
|
3) |
Zihinsel engelli öğrencilerin ailelerinin geçirdikleri evrelerin özellikleri |
|
4) |
Özel eğitim yönetmeliğinde ailelere getirilen hak ve sorumluluklar |
|
5) |
Ailelerin ebeveynlik rolüyle ilgili olarak özel eğitim öğretmenlerinin yapabilecekleri çalışmalar |
|
6) |
Ailelerin çocuklarının değerlendirilmesi |
|
7) |
Ailelerin çocuklarının değerlendirilmesi |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Bireyselleştirilmiş eğitim programlarına ailellerin katılımı |
|
10) |
İlerleme toplantıları |
|
11) |
Planlanmamış toplantılar |
|
12) |
Ailelere öğretme becerilerini kazandırmaya yönelik gruba dayalı aile eğitim programlarının hazırlanması |
|
13) |
Ev öğretim programlarının hazırlanması |
|
14) |
Ev öğretim programlarının hazırlanması |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma. |
1 |
2) |
Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
4 |
3) |
Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin gelişimsel özellikleri ile ilgili bilgilerini açıklar. |
4 |
4) |
Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. |
4 |
5) |
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. |
4 |
6) |
Özel gereksinimli öğrencilere yönelik uygun bilimsel yöntem ve teknikleri uygular, uyarlar ve geliştirir. |
4 |
7) |
Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. |
4 |
8) |
Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
|
4 |
9) |
Öğrencilerin bireysel gereksinimlerine uygun bir biçimde programların kazanımlarını, temalarını, etkinliklerini, sınama durumlarını seçer ve uygular. |
4 |
10) |
Özel eğitim gereksinimi olan çocuklar ve aileler için uygun aile ve eğitim programları geliştirir ve uygular. |
4 |
11) |
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
5 |
12) |
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
5 |
13) |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
5 |
14) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
1 |
15) |
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
5 |
16) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
1 |
17) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
1 |
18) |
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
5 |
19) |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde dir. |
|
20) |
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
|