AÖZE106 Zihin yetersizliğinde Kavram Öğretimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Özel Eğitim ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Özel Eğitim Öğretmenliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: AÖZE106
Ders İsmi: Zihin yetersizliğinde Kavram Öğretimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Eğitimi
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ÇELİK
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. SÜLEYMAN NAZİF ERİPEK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Özel gereksinimli bireylere öğretilecek kavramların analizini yapmak ve öğretimini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Kavramın tanımı, kavramların yararlarını, kavram öğretiminin unsurlarını, kavram öğretiminde dikkat edilecek noktaları, kavram öğretiminde kullanılan yöntemleri, kavramların ilişkili ve ilişkisiz özelliklerini, kavramların olumlu ve olumsuz örneklerini ve kavramların analizini yapma.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kavramın tanımını yapar
2) Kavramların yararlarını bilir
3) Kavram öğretiminin unsurlarını bilir
4) Kavram öğretiminde dikkat edilecek noktaları bilir ve kavram öğretiminde kullanılan yöntemleri bilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kavramların analizini yapar.
2) Kavramlarla ilgili materyal hazırlar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kavramın tanımı, kavram çeşitleri ve kavramların yararları Vuran, S; Çelik, S. (2010). Örneklerle Kavram Öğretimi. 2. Basım. Kök Yayıncılık
2) Kavram öğretiminde dikkat edilecek noktalar Vuran, S; Çelik, S. (2010). Örneklerle Kavram Öğretimi. 2. Basım. Kök Yayıncılık
3) Kavram öğretiminin unsurları Vuran, S; Çelik, S. (2010). Örneklerle Kavram Öğretimi. 2. Basım. Kök Yayıncılık
4) Kavram öğretiminde kullanılan yöntemler Vuran, S; Çelik, S. (2010). Örneklerle Kavram Öğretimi. 2. Basım. Kök Yayıncılık
5) Kavramın ilişkili ve ilişkisiz özellikleri Vuran, S; Çelik, S. (2010). Örneklerle Kavram Öğretimi. 2. Basım. Kök Yayıncılık
6) Kavramın olumlu ve olumsuz örnekleri Vuran, S; Çelik, S. (2010). Örneklerle Kavram Öğretimi. 2. Basım. Kök Yayıncılık
7) Ara sınav
8) Öğrencinin performansını belirleme, uzun ve kısa dönemli amaçlar Vuran, S; Çelik, S. (2010). Örneklerle Kavram Öğretimi. 2. Basım. Kök Yayıncılık
9) Kavram uygulamaları Vuran, S; Çelik, S. (2010). Örneklerle Kavram Öğretimi. 2. Basım. Kök Yayıncılık
10) Kavram uygulamaları Vuran, S; Çelik, S. (2010). Örneklerle Kavram Öğretimi. 2. Basım. Kök Yayıncılık
11) Kavram uygulamaları Vuran, S; Çelik, S. (2010). Örneklerle Kavram Öğretimi. 2. Basım. Kök Yayıncılık
12) Kavram uygulamaları Vuran, S; Çelik, S. (2010). Örneklerle Kavram Öğretimi. 2. Basım. Kök Yayıncılık
13) Genel değerlendirme Vuran, S; Çelik, S. (2010). Örneklerle Kavram Öğretimi. 2. Basım. Kök Yayıncılık
14) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Vuran, S; Çelik, S. (2010). Örneklerle Kavram Öğretimi. 2. Basım. Kök Yayıncılık
Diğer Kaynaklar: Vuran, S; Çelik, S. (2010). Örneklerle Kavram Öğretimi. 2. Basım. Kök Yayıncılık

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma.
2) Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3) Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin gelişimsel özellikleri ile ilgili bilgilerini açıklar.
4) Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır.
5) Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir.
6) Özel gereksinimli öğrencilere yönelik uygun bilimsel yöntem ve teknikleri uygular, uyarlar ve geliştirir.
7) Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
8) Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
9) Öğrencilerin bireysel gereksinimlerine uygun bir biçimde programların kazanımlarını, temalarını, etkinliklerini, sınama durumlarını seçer ve uygular.
10) Özel eğitim gereksinimi olan çocuklar ve aileler için uygun aile ve eğitim programları geliştirir ve uygular.
11) Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
12) Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
13) Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
15) Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
16) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
17) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
18) Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
19) Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde dir.
20) Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma.
2) Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3) Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin gelişimsel özellikleri ile ilgili bilgilerini açıklar.
4) Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır.
5) Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir.
6) Özel gereksinimli öğrencilere yönelik uygun bilimsel yöntem ve teknikleri uygular, uyarlar ve geliştirir.
7) Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
8) Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
9) Öğrencilerin bireysel gereksinimlerine uygun bir biçimde programların kazanımlarını, temalarını, etkinliklerini, sınama durumlarını seçer ve uygular.
10) Özel eğitim gereksinimi olan çocuklar ve aileler için uygun aile ve eğitim programları geliştirir ve uygular.
11) Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
12) Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
13) Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
15) Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
16) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
17) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
18) Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
19) Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde dir.
20) Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 40