Dersin Amacı: |
Mikroorganizmaların yapıları, sınıflandırılmaları, genel özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak,mikroorganizmaların gelişmesi ve çoğalması için gerekli şartları ve hastalık oluşturma mekanizmalarını açıklamak; önemli enfeksiyöz, hastalık etkenlerini ve korunma yollarını öğretmek; temel laboratuvar pratiğine ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Bakterilerin yapisi ,bakterilerin üreme özellikleri ve metabolizmasi, bakteri genetigi, virüslerin özellikleri, mantarlarin genel özellikleri, parazitlerin genel özellikleri, sterilizasyon ve dezenfeksiyon, antibakteriyal ajanlar, cevre mikrobiyolojisi, enfeksiyon etkenlerinin bulasma yolları, patogenez ve normal flora, immünolojiye giris, immün sistemin yapisi, dogal bagisiklik mekanizmalan, kazanilmis bagisiklik mekanizmaları, sindirim yoluyla bulasan enfeksiyon etkenleri ve besin zehirlenmeleri. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Mikrobiyolojiye giriş ve tarihçe |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
2) |
Mikroorganizmaların sınıflandırılması, yapısı ve genel özellikleri |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
3) |
Mikroorganizmaların gelişmesi ve çoğalması |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
4) |
Mikrobiyal metabolizma ve genetik |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
5) |
Mikroorganizma-konak arası ilişkiler |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
6) |
Vücudun normal mikrobiyal florası, enfeksiyon bulaşma yolları |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
7) |
Dezenfeksiyon, antisepsi ve sterilizasyon |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
8) |
VİZE HAFTASI |
- |
9) |
Bakterilerin genel özellikleri, tıbbi açıdan önemli bakteriler |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
10) |
Virüslerin genel özellikleri, tıbbi açıdan önemli virüsler |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
11) |
Mantarların ve küflerin genel özellikleri, tıbbi açıdan önemli mantar ve küfler |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
12) |
Parazitlerin genel özellikleri, tıbbi açıdan önemli parazitler |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
13) |
Mikrobiyal tanı yöntemleri |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
14) |
Antibiyotik etki mekanizmaları, antibakteriyel ilaçlara karşı direnç gelişimi, Temel immünoloji ve bağışıklık |
Literatür Tarama, Bireysel Araştırma |
15) |
FİNAL SINAVI |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
Murray PR, Rosenthal KS, Kobayashi GS, Pfaller MA (2002) "Medical Microbiology", Fourth edition, Mosby Inc, Missouri USA
Roitt I, Brotoff J, Male D (2005) "Immunology" Seventh edition, Mosby Inc, Missouri USA
Brooks GF, Butel JS, Morse SA (2008) "Jawetz, Melnick, & Adelberg's Medical Microbiology", Twenty-fourth edition, McGraw-Hill Companies inc., USA |
Diğer Kaynaklar: |
Murray PR, Rosenthal KS, Kobayashi GS, Pfaller MA (2002) "Medical Microbiology", Fourth edition, Mosby Inc, Missouri USA
Roitt I, Brotoff J, Male D (2005) "Immunology" Seventh edition, Mosby Inc, Missouri USA
Brooks GF, Butel JS, Morse SA (2008) "Jawetz, Melnick, & Adelberg's Medical Microbiology", Twenty-fourth edition, McGraw-Hill Companies inc., USA |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
5 |
2) |
Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar. |
3 |
3) |
Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
4 |
4) |
Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir veya tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. |
4 |
5) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
4 |
6) |
Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. |
4 |
7) |
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. |
5 |
8) |
Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. |
3 |
9) |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
3 |
10) |
Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
3 |