Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, dersin içeriğinin tanıtımı, ders kaynaklarının açıklanması. |
Görme Engellilere Okuma Yazma Öğretimi Kılavuzu, Tuba TUNCER, 2013, MEB yayınları.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü KİŞİSEL GELİŞİM VE EĞİTİM GÖRME ENGELLİLER İÇİN BRAİL ALFABESİ (KABARTMA
YAZI)
Özel Eğitim Okulları İçin Braille Kabartma Yazı Klavuzu, MEB yayınları |
2) |
Braille alfabesinin tanıtımı, tarihçesi(görsel sunum ve videolar). |
Görme Engellilere Okuma Yazma Öğretimi Kılavuzu, Tuba TUNCER, 2013, MEB yayınları. T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü KİŞİSEL GELİŞİM VE EĞİTİM GÖRME ENGELLİLER İÇİN BRAİL ALFABESİ (KABARTMA YAZI) Özel Eğitim Okulları İçin Braille Kabartma Yazı Klavuzu, MEB yayınları |
3) |
Braille alfabesinin tanıtımı(harfler, semboller, noktalama işaretleri v.b). |
Görme Engellilere Okuma Yazma Öğretimi Kılavuzu, Tuba TUNCER, 2013, MEB yayınları. T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü KİŞİSEL GELİŞİM VE EĞİTİM GÖRME ENGELLİLER İÇİN BRAİL ALFABESİ (KABARTMA YAZI) Özel Eğitim Okulları İçin Braille Kabartma Yazı Klavuzu, MEB yayınları |
4) |
Braille yazı sisteminde kullanılan araç ve gereçler(tablet, kabartma kalem, takoz, perkıns daktilo, teknolojik aletler v.s). |
Görme Engellilere Okuma Yazma Öğretimi Kılavuzu, Tuba TUNCER, 2013, MEB yayınları. T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü KİŞİSEL GELİŞİM VE EĞİTİM GÖRME ENGELLİLER İÇİN BRAİL ALFABESİ (KABARTMA YAZI) Özel Eğitim Okulları İçin Braille Kabartma Yazı Klavuzu, MEB yayınları |
5) |
Braille yazı sisteminde kullanılan araç ve gereçler.
|
Görme Engellilere Okuma Yazma Öğretimi Kılavuzu, Tuba TUNCER, 2013, MEB yayınları. T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü KİŞİSEL GELİŞİM VE EĞİTİM GÖRME ENGELLİLER İÇİN BRAİL ALFABESİ (KABARTMA YAZI) Özel Eğitim Okulları İçin Braille Kabartma Yazı Klavuzu, MEB yayınları |
6) |
Braille alfabesiyle okuma ve yazma. |
Görme Engellilere Okuma Yazma Öğretimi Kılavuzu, Tuba TUNCER, 2013, MEB yayınları. T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü KİŞİSEL GELİŞİM VE EĞİTİM GÖRME ENGELLİLER İÇİN BRAİL ALFABESİ (KABARTMA YAZI) Özel Eğitim Okulları İçin Braille Kabartma Yazı Klavuzu, MEB yayınları |
7) |
Ara sınav |
|
8) |
Braille alfabesiyle okuma ve yazma(Perkıns ve Alman daktiloları ile okuma yazma). |
Görme Engellilere Okuma Yazma Öğretimi Kılavuzu, Tuba TUNCER, 2013, MEB yayınları. T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü KİŞİSEL GELİŞİM VE EĞİTİM GÖRME ENGELLİLER İÇİN BRAİL ALFABESİ (KABARTMA YAZI) Özel Eğitim Okulları İçin Braille Kabartma Yazı Klavuzu, MEB yayınları |
9) |
Tek harfli, iki harfli, hece ve kelime kökü kısaltmalarını kullanarak okuma, yazma. |
Görme Engellilere Okuma Yazma Öğretimi Kılavuzu, Tuba TUNCER, 2013, MEB yayınları. T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü KİŞİSEL GELİŞİM VE EĞİTİM GÖRME ENGELLİLER İÇİN BRAİL ALFABESİ (KABARTMA YAZI) Özel Eğitim Okulları İçin Braille Kabartma Yazı Klavuzu, MEB yayınları |
10) |
Tek harfli, iki harfli, hece ve kelime kökü kısaltmalarını kullanarak okuma, yazma.
|
Görme Engellilere Okuma Yazma Öğretimi Kılavuzu, Tuba TUNCER, 2013, MEB yayınları. T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü KİŞİSEL GELİŞİM VE EĞİTİM GÖRME ENGELLİLER İÇİN BRAİL ALFABESİ (KABARTMA YAZI) Özel Eğitim Okulları İçin Braille Kabartma Yazı Klavuzu, MEB yayınları |
11) |
Tek harfli, iki harfli, hece ve kelime kökü kısaltmalarını kullanarak okuma, yazma.
|
Görme Engellilere Okuma Yazma Öğretimi Kılavuzu, Tuba TUNCER, 2013, MEB yayınları. T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü KİŞİSEL GELİŞİM VE EĞİTİM GÖRME ENGELLİLER İÇİN BRAİL ALFABESİ (KABARTMA YAZI) Özel Eğitim Okulları İçin Braille Kabartma Yazı Klavuzu, MEB yayınları |
12) |
Tek harfli, iki harfli, hece ve kelime kökü kısaltmalarını kullanarak okuma, yazma.
|
Görme Engellilere Okuma Yazma Öğretimi Kılavuzu, Tuba TUNCER, 2013, MEB yayınları. T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü KİŞİSEL GELİŞİM VE EĞİTİM GÖRME ENGELLİLER İÇİN BRAİL ALFABESİ (KABARTMA YAZI) Özel Eğitim Okulları İçin Braille Kabartma Yazı Klavuzu, MEB yayınları |
13) |
Tek harfli, iki harfli, hece ve kelime kökü kısaltmalarını kullanarak okuma, yazma.
|
Görme Engellilere Okuma Yazma Öğretimi Kılavuzu, Tuba TUNCER, 2013, MEB yayınları. T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü KİŞİSEL GELİŞİM VE EĞİTİM GÖRME ENGELLİLER İÇİN BRAİL ALFABESİ (KABARTMA YAZI) Özel Eğitim Okulları İçin Braille Kabartma Yazı Klavuzu, MEB yayınları |
14) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahip olma. |
|
2) |
Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
|
3) |
Özel eğitim gereksinimi olan bireylerin gelişimsel özellikleri ile ilgili bilgilerini açıklar. |
|
4) |
Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
5) |
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. |
|
6) |
Özel gereksinimli öğrencilere yönelik uygun bilimsel yöntem ve teknikleri uygular, uyarlar ve geliştirir. |
|
7) |
Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. |
|
8) |
Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
|
|
9) |
Öğrencilerin bireysel gereksinimlerine uygun bir biçimde programların kazanımlarını, temalarını, etkinliklerini, sınama durumlarını seçer ve uygular. |
|
10) |
Özel eğitim gereksinimi olan çocuklar ve aileler için uygun aile ve eğitim programları geliştirir ve uygular. |
|
11) |
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
12) |
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. |
|
13) |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
|
14) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
15) |
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
16) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
|
17) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
|
18) |
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
|
19) |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde dir. |
|
20) |
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
|