MFTR208 Marketing and Salesİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (İngilizce)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MFTR208
Ders İsmi: Marketing and Sales
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. MÜRÜVVET AKAR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ÖMER FAİK UĞUR
Dr. Hakan ÇORA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Eğitim faaliyetlerinin en üst düzeydeki genel amacı olan "bireyi topluma yararlı hale getirme" düşüncesinden hareketle pazarlama ilkeleri dersinde ulaşılması arzu edilen en yakın spesifik amaç; günümüzün rekabetçi dünyasında işletmelerin başarısında temel faktör olarak kabul edilen "pazarlama" kavramının en geniş boyutu ile incelenmesi ve pazarlama ile ilgili temel bilgilerin öğretilmesidir. Böylece öğrencilerin edindikleri bu bilgileri, iş hayatında nasıl kullanabilecekleri ve bu bilgilerle neler yapabileceklerini öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Globalleşen dünyada tüm işletmelerin temel amacı, ürettikleri mal ve hizmetleri dünya pazarlarındaki hedef tüketici kitlelerine ulaştırmaktır. Bu amaç göz önünde bulundurularak "Uluslararası Pazarlama" derslerinde, uluslararası pazarlama faaliyetlerini etkileyen çevresel faktörler, pazar bilgilerine ulaşma yolları ve bilgi kaynakları, pazarlama planlaması, pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi, uluslararası pazarlamada mamul politikaları, fiyatlandırma amaç ve yöntemleri, dağıtım kanalı seçimi ve dağıtım politikaları, tutundurma stratejileri ve tutundurma yöntemleri gibi temel konular üzerinde durulmakta ve öğrencilerimizin stratejik düşünme üzerine odaklanan bir bakış açısı sağlanmaya çalışılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) E-ticaret kavramını entegre bir yapı içerisinde anlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) E-ticaret ile konvansiyonel ticaret arasındaki ilişkiyi kurabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Kendi mesleki bilgilerini e-ticarete uygulayabilir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Katma değer yaratabilecek bir e-ticaret kavramını tasarlayabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Pazarlama iletişimi bölümlerini açıklar. • E-ticareti tanımlayın. • E-iş bölümlerini açıklar. ders notları
2) • Pazarlama iletişimi karışımı • Pazarlama iletişim planı • SOSTAC (durum, hedefler, strateji, eylemler, kontrol) • 3Ms (erkekler, para, dakika / zaman) İletişim kuramının tanımı • Bir, iki ve çok aşamalı iletişim kuramları • Benimseme modeli ders notları
3) • Hedef pazarı ve satın alma davranışlarını anlamak • Satın alma durumu türleri • Endüstriyel ve tüketici alıcıları • Satın alma sürecindeki roller • Satın alma süreci • Motivasyon ve Maslow'un ihtiyaçlar hiyerarşisi ders notları
4) • Medya türlerini tanımlayın • Medya kelime bilgisini tanımlayın • Medya seç • Medya planlamasının aşamaları • Değişen iletişim ortamını tanımlar • PESTLE analizini açıklayın ders notları
5) Kurumsal kimliğin rolünü ve önemini anlamak • Kurumsal kimliğin farklı uygulamalarını anlamak • Satış ve satış yönetimini öğrenmek • Reklamın rolünü öğrenmek ders notları
6) • Satış promosyonunu anlama • Doğrudan pazarlamayı anlamak • Tanıtım ve halkla ilişkileri anlamak ders notları
7) Sponsorluğun rolünü ve önemini anlamak • Ticaret fuarlarını / sergilerini yönetmeyi anlamak • Sergilerin rolünü ve önemini anlamak • Pazarlama iletişiminde ambalajlamanın rolünü ve önemini anlamak • Son proje hazırlıklarını gözden geçirin ders notları
8) Ara sınav Ders notları
9) •Ticareti tanımlayın • Mağazacılık araçlarını açıklayın • Mağazacılık tekniklerini açıklayın • Bir müşteri bakım programının geliştirilmesinin 10 aşamasını tanımlayın Ders notları
10) E-ticaretin evrimini ilk yıllardan günümüze kadar açıklar. • E-ticaretin geleceğini tanımlayacak faktörleri tanımlamak. • E-ticaret çalışmasının temelindeki ana temaları tanımlayın. • E-ticarete katkıda bulunan başlıca akademik disiplinleri tanımlayın. ders notları
11) • Bir e-ticaret sitesi için en uygun donanımı seçmeyle ilgili konuları açıklayın. • Web sitesi performansını artırabilecek ek araçlar tanımlayın. • Bir mobil web sitesinin geliştirilmesinde ve mobil uygulamalar oluşturulmasında önemli olan hususları açıklayın. ders notları
12) • Geleneksel ödeme sistemlerinin özelliklerini tanımlayın. • Bugün kullanımda olan büyük e-ticaret ödeme sistemlerini tanımlayın. • Elektronik faturalandırma sunum ve ödeme sistemlerinin özelliklerini ve işlevlerini açıklayın. • E-ticaret iş modellerinin anahtar bileşenlerini tanımlayın. ders notları
13) E-posta pazarlamacılığını anlama • Uluslararası ticarette potansiyel iş ortaklarını bulmak için internet kullanmayı anlayın • alıcı / satıcı bilgilerini bulmak için internet ara • Etkin iş e-postaları yaz ders notları
14) • Arama motorlarının pazarlamadaki yeri ve önemi (SEM) • Arama motoru optimizasyonu • Arama Motoru Pazarlaması • SEO ve SEM için web sitesi tasarımı ders notları
15) final sınavı lecture notes

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Okuma materyali, ödev fotokopileri ile birlikte haftalık olarak verilecektir. Reading material will be given on weekly basis together with the assignment sheets
Diğer Kaynaklar: Principles of Marketing, Kotler & Armstrong, Pearson

E-Commerce 2014 (Business, technology, society), 10th ed.
Kenneth C. Laudon, Carol Gurecio Traver
Pearson, 2014

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) 1.Sivil Havacılık sektöründe çalışırken bireysel olarak grup içinde sorumluluk alabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.Sivil Havacılık sektöründe çalışırken bireysel olarak grup içinde sorumluluk alabilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 3 3
Ödevler 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 6