MFTR215 Supply Chain Management Processesİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (İngilizce)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MFTR215
Ders İsmi: Supply Chain Management Processes
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. MÜRÜVVET AKAR
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi MEHMET TEVFİK ÇOBANOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, tedarik zinciri yönetimi kavramının incelenmesi ve tedarik zinciri yönetimi ile lojistiği öğrenmenin neden önemli olduğunu göstermektir. Bu ders, tedarikçiden tüketiciye kadar olan tüm aşamalarda üretim ve dağıtım ağı boyunca bilgi ve malların akışını yönetmekle ilgilenmektedir. Tedarik zinciri yönetimi dersi tedarik zincirini yönetebilmenin neden gerekli olduğu konusunda öğrencileri bilgilendirme amacını taşımaktadır.

Dersin İçeriği: Lojistik sektöründe ister hizmet alan isterse de hizmet veren tarafta olsun satın alma üretim, dağıtım ve satış sonrası hizmetleri içeren sürecin her aşamasında başarılı orta düzey yönetici adayları yetiştirmek adına öğrencileri, talep tahmininden ABC Analizine ; stok kontrolden transport maliyetlerine, depo yeri seçimine varıncaya kadar çeşitli konularda donatarak etkin ve efektif bir lojistik yönetimi sağlamaktır.Müşteri hoşnutluğu ve maliyetlerin enküçüklenmesi iyi bir lojistik yönetimin başarı ölçütleridir. Doğru ürünü, doğru zamanda, doğru miktarda, doğru yerde, değişimlere hızla cevap verebilecek bir esneklikte, yüksek hızla, en az stokla ve en düşük maliyetle hazır bulundurma sözünün verildiği başarılı bir lojistik yönetime katkıda bulunacak yeterlikte orta düzey yönetici elemanlarını yetiştirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Tedarik zinciri yönetiminin temel kavramlarına vakıf olabilmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Tedarik zinciri yönetiminin gelişim süreçlerini anlayabilmek
2) Tedarik zinciri yönetiminin dış ve iç faktörleri hakkında bilgi sahibi olabilmek
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Tedarik zinciri yönetiminin faaliyetlerinin planlamasını anlayabilmek
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tedarik Zinciri Yönetimine Giriş Ders notu
2) Tedarik Zinciri Yönetimi Kavramı Ders notları
3) Tedarik zincirini yapılandırma stratejileri Ders notları
4) Tedarik zinciri yönetim planının oluşturulması Ders notları
5) Tedarik Zincirinde Belirsizlik ve Ölçek Ekonomisinin Yönetilmesi Ders notları
6) Tedarik zincirinde bütünleşme:bütünleşik tedarik zinciri Ders notları
7) Tedari zinciri yönetim etkinliğinin arttırılmasında kullanılan performans ölçüleri Ders notları
8) Vize
9) Tedarik zinciri yönetiminde bilginin önemi Ders notları
10) Tedarik zincirinde bilgi ve iletişim teknolojileri Ders notu
11) Talep yönetimi kavramı Ders notları
12) Stok yönetimi Ders notları
13) Lojistik Yönetimi Ders notu
14) Lojistik Yönetimi Ders notu
15) Elektronik Tedarik Zinciri Ders notu
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sunil Chopra and Peter Meindl (2013), Supply Chain Management Strategy, Planning and Operation, Pearson/PHI, 5th Edition.
Diğer Kaynaklar: Handfield, R.B. and Ernest L. Nichols, Jr, (1999), Introduction to Supply Chain Management, Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey.
Donald J Bowersox, Dand J Closs, M Bixby Coluper, (2008), Supply Chain Logistics Management, TMH, Second Edition.


Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) 1.Sivil Havacılık sektöründe çalışırken bireysel olarak grup içinde sorumluluk alabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.Sivil Havacılık sektöründe çalışırken bireysel olarak grup içinde sorumluluk alabilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 79
Sunum / Seminer 2 6
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 135