Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (İngilizce) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MCAC216 | ||||||||
Ders İsmi: | Announcement and Dictation Rules | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. SEMRA ORAK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Hakan ÇORA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı mesleki ve özel yaşamda kendini iyi ifade edebilmek, yapılan işi iyi ve doğru anlatabilmek, yolculara emniyet ve memnuniyeti sağlamak için dinletebilmek ve ikna becerilerini artırabilmek, anons tekniklerini öğrenip kabin içinde anons becerilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği: | Ses, noktalama işaretleri, telaffuz, anons teknikleri, nefes geliştirme, kişinin kendini rahat ifade edebilmesi için ses kullanımı, beden dili konuları işlenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | "• Dersin genel hatlarıyla öğrencilere anlatılması " | |
2) | "• Diksiyonun önemini değerlendirir. • Ses aletlerini tanımlar. • Sesin niteliklerini değerlendirir. " | |
3) | "• Telafuzun konuşmadaki önemini tanımlar • Boğumlamayı tanımlar. • Ses ile özelliklerin ve ses kusurlarının konuşmaya etkisini tanımlar " | |
4) | "• Türkçede büyük küçük ünlü uyumunu tartışır. • Türkçede ses düşmesini değerlendirir. • Türkçede vurgu, sözcük, tümce ayrım ve ulamayı tartışır. " | |
5) | "• Noktalama işaretlerinin önemini değerlendirir. • Söz noktalamasının önemini tartışır. • Ses bükümleri ve tekerlemelerin diksiyonda önemini tanımlar " | |
6) | "• Nefes geliştirme alıştırmalarının önemini değerlendirir. • Anons tekniklerinin önemini değerlendirir. • Anons uygulamaları tekniklerin önemini tartışır. " | |
7) | "• Beden Dilinin anlaşılmasını değerlendirir. • Jestler ve mimiklerin konuşmada önemini tartışır. • Duruşların önemini tartışır. " | |
8) | "• VİZE SINAVI" | |
9) | "• Anonsun uçakta önemini tartışır. • Anons yapma kurallarını değerlendirir. • Anons yaparken dikkat edilecek noktaları tartışır. " | |
10) | "• Mikrofon kullanımının önemini tanımlar. • Mikrofonla duyabilmeyi değerlendirir. • Okuma hızının önemini değerlendirir. " | |
11) | "• Santigrat ve fahrenhayt cetvelini değerlendirir. • Feet/metre cetvelini tanımlar • Anons uygulamasında cetvelleri değerlendirir." | |
12) | "• Anons uygulaması analiz eder. • Anons çeşitlerini değerlendirir. • Anons kurallarını tartışır. " | |
13) | "• Anons uyulması gereken kuralları değerlendirir. • Anons çeşitlerini değerlendirir. Anons çeşitlerinin uygulanmasını analiz eder. " | |
14) | "• Anons uyulması gereken kuralları değerlendirir. • Anons çeşitlerini değerlendirir. • Anons çeşitlerinin uygulanmasını analiz eder. " | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Havayolları Dokümanları IATA-ICAO Dokümanları |
Diğer Kaynaklar: | Havayolları Dokümanları IATA-ICAO Dokümanları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) 1.Sivil Havacılık sektöründe çalışırken bireysel olarak grup içinde sorumluluk alabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1.Sivil Havacılık sektöründe çalışırken bireysel olarak grup içinde sorumluluk alabilir. | 5 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Rol oynama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 142 |