UMISG223 Yangın ve Kimyasallarİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İş Sağlığı ve Güvenliği (Uzaktan Eğitim)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İş Sağlığı ve Güvenliği (Uzaktan Eğitim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UMISG223
Ders İsmi: Yangın ve Kimyasallar
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. EZGİ BEKDEMİR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ERCÜMENT ASLANTAŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı işyerlerini korumaktır; Yangın tehlikesi, yangın ve yangın olaylarına karşı yapılacaktır ve yapılacak önlemler hakkında bilgi vermektir.
Dersin İçeriği: Yangın Nedir/Yangın Kimyası/ Yanma Çeşitleri/ Yangın Tipleri /Yangın Yönetmeliği/Yasal Gereklilikler/Yangın ve Acil Çıkış İşaretlemeleri/Yangın Ekiplerinin Oluşturulması/Yangın Müdahale Araçları/Yangın Tatbikatı/Yangın Söndürücüler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yanmanın temel kavramlarını tanımlar.
2) Yanmayı açıklar.
3) Yangının sınıflandırılmasını tanımlar.
4) Yangının korunmasını tanımlayınız.
5) Düzenlemeleri açıklayın.
6) Ateşten kaçış türünü tarif edin.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Yanmanın türlerini tanımlar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Ateşin kimyasını tanımla
2) Acil durum takımlarını tanımlayın.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Yangın söndürme ilkelerini tanımlar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) dersin öğrencilere tanıtılması. ders notu
2) Yanmanın temel kavramlarını tanımlar. Yanmayı açıklar. Yanmanın türlerini tanımlar. ders notu
3) Yangının kimyası ile ilgili genel bir bakış. ders notu
4) Yangın korumasını tanımlayınız. ders notu
5) Yangının sınıflandırılmasını tanımlar ders notu
6) Yangınla Mücadele İlkeleri ders notu
7) Yangın Risk Değerlendirmesi ders notu
8) vize sınavı
9) Acil durum ekipleri. Ateşten kaçış türü. ders notu
10) Modern Yangın Algılama ve Alarm Sistemleri ders notu
11) Yangın Söndürme Cihazları ve Sistemleri ders notu
12) İtfaiye ve kurtarma ekibi ders notu
13) Ateş ve Çevre İlişkileri ders notu
14) Proje sunumları ders notu
15) final sınavı
16) final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ders notları
Diğer Kaynaklar: ders için hazırlanmış eğitmen notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

6

7

10

3

5

9

8

Program Kazanımları
1) Çalışanların sağlığının korunması ve geliştirilmesi, meslek hastalıkları ve iş kazalarının azaltılması konularında bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip bilim uzmanları yetiştirilmektedir
2) İş koluna özel sağlık ve güvenlik riskleri değerlendirmesini yapabilme, Temel adımları tanımlama.
3) Gezi-gözlem yolu ile inceleme yapma (walk-through survey),
4) Sağlığa zararlı etkenleri-tehlikeleri tanımlama,
5) Çevreye yönelik değerlendirme yapma,
6) İşçinin sağlık durumunu değerlendirme,
7) İş yerinde korunma stratejisi geliştirme,
8) Var olan iş sağlığı ve güvenliği sistemlerini değerlendirebilme,
9) İş yerlerinde afet ve acil durum planlarını yapabilme
10) Temel düzeyde Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi konusunda kuramsal bilgi ve birikimin oluşturulması.
11) Anadil kullanımında temel birikimin güncellenmesi kullanım alanlarının tekrar hatırlanması ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi.
12) Temel seviyede yabancı dil öğretiminin gerçekleştirilmesi, dilin kullanımı ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çalışanların sağlığının korunması ve geliştirilmesi, meslek hastalıkları ve iş kazalarının azaltılması konularında bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip bilim uzmanları yetiştirilmektedir
2) İş koluna özel sağlık ve güvenlik riskleri değerlendirmesini yapabilme, Temel adımları tanımlama.
3) Gezi-gözlem yolu ile inceleme yapma (walk-through survey),
4) Sağlığa zararlı etkenleri-tehlikeleri tanımlama,
5) Çevreye yönelik değerlendirme yapma,
6) İşçinin sağlık durumunu değerlendirme,
7) İş yerinde korunma stratejisi geliştirme,
8) Var olan iş sağlığı ve güvenliği sistemlerini değerlendirebilme,
9) İş yerlerinde afet ve acil durum planlarını yapabilme
10) Temel düzeyde Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi konusunda kuramsal bilgi ve birikimin oluşturulması.
11) Anadil kullanımında temel birikimin güncellenmesi kullanım alanlarının tekrar hatırlanması ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi.
12) Temel seviyede yabancı dil öğretiminin gerçekleştirilmesi, dilin kullanımı ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Bireysel Proje
Sunum
Akran Değerlendirmesi
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Ödevler 14 42
Küçük Sınavlar 5 15
Ara Sınavlar 2 9
Final 3 15
Toplam İş Yükü 165